Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2361744
Hoe lang is vlees in de vriezer houdbaar?
En verschilt het kwa houdbaarheid voor honden in tegenstelling tot mensen?

Ik heb namelijk een aantal hazenbouten besteld en ontvangen, nergens zat er een sticker op alleen op eentje wel (mss vergeten eraf te halen).
En daarop stond hazenbouten, productiedatum 28.11.08 en tenminste houdbaar tot 31.01.11
Dus ik heb hier nogal vraagtekens bij...
Door kaszi
#2361856
Ik zou bij de leverancier dan toch wel eens vragen hoe dat komt?  Want dat zouden ze toch niet mogen verkopen.
En vlees dat al bijna 4 jaar in de vriezer steekt geef ik niet meer aan mijn hondjes.
Door BubbaBling
#2361857
kaszi schreef: Ik zou bij de leverancier dan toch wel eens vragen hoe dat komt?  Want dat zouden ze toch niet mogen verkopen.
Nee dat dacht ik ook al...
Ik ga dan toch maar eens contact opnemen.
Door BubbaBling
#2361864
Ik heb deze mail maar gestuurd:

Beste...

Ik blijf toch steeds met iets zitten waar ik niet zo blij mee ben.

Ik heb laatst hazenbouten van je gekocht (dat dan wel tegen een aantrekkelijke prijs), maar die hazenbouten zijn van 2008 en al een half jaar over datum (eind 2011).

Eerst dacht ik, dat zal wel los lopen, maar ik heb mijn twee honden afgelopen tijd vaak met veel last van de darmen en ben toch eens na gaan denken.

Het lijkt me toch niet helemaal goed, het lijkt me sowieso dat de hazenbouten eigenlijk niet meer verkocht kunnen worden.

Graag hoor ik een reactie van je.



gr Henrike
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2361895
Het is voor hond, dus of het niet mag laat ik in het midden. Sjiek vind ik het in ieder geval niet. Bij -20 wordt er 1 jaar aangehouden....daarna wordt de kwaliteit minder zonder dat her er bedorven uit hoeft te zien. Deze zullen de 1ste 2 jaar wel wat kouder gelegen hebben, maar als die datum dan ook al 1,5 jaar verstreken is, zit je voor een versvoerder wel hele ouwe meuk te voeren.
En aangezien jouw insteek ook verder gaat dan.....als het buikje maar gevuld is...zou ik hier zeker geen genoegen mee nemen. Leuk geprijst of niet.
Door BubbaBling
#2361897
Angelique schreef: Het is voor hond, dus of het niet mag laat ik in het midden. Sjiek vind ik het in ieder geval niet. Bij -20 wordt er 1 jaar aangehouden....daarna wordt de kwaliteit minder zonder dat her er bedorven uit hoeft te zien. Deze zullen de 1ste 2 jaar wel wat kouder gelegen hebben, maar als die datum dan ook al 1,5 jaar verstreken is, zit je voor een versvoerder wel hele ouwe meuk te voeren.
En aangezien jouw insteek ook verder gaat dan.....als het buikje maar gevuld is...zou ik hier zeker geen genoegen mee nemen. Leuk geprijst of niet.
Precies, het zat mij ook al behoorlijk tegen.
Het is nu 3.5 jaar oud en dat vind ik persoonlijk wel erg lang.
Bovendien waren de etiketjes op de andere verpakking er af gepeutert en wss eentje vergeten...  ???
Dat daarbij wordt het bij mij ook nog eens gemalen en weer ingevroren dus dubbel op.
Ik ga op een antwoord wachten....
Door BubbaBling
#2362005
syiryo schreef: komt mij dan niet als echt betrouwbaar over als er etiketjes afgepeuterd zijn  >:(
Nou ja ik kan t niet zien dat t er afgepeutert is, maar als op eentje dit nog zit en de rest niet en t dezelfde verpakkingen zijn dan ga ik er vanuit dat het er af is gehaald.

Ik ben erg benieuwd wat anderen hier mee zouden doen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2362044
BubbaBling schreef: Nou ja ik kan t niet zien dat t er afgepeutert is, maar als op eentje dit nog zit en de rest niet en t dezelfde verpakkingen zijn dan ga ik er vanuit dat het er af is gehaald.

Ik ben erg benieuwd wat anderen hier mee zouden doen?
Reclameren en teruggeven. En eerlijk, de leverancier zou ik niet meer zo 123 vertrouwen. Goed beschouwd wordt je toch willens en wetens een partij ouwe meuk in je mik gedouwd. En dat een stickertje is hoogstwaarschijnljk gewoon over het hoofd gezien.
Door Martine-Tom
#2362079
BubbaBling schreef: Nou ja ik kan t niet zien dat t er afgepeutert is, maar als op eentje dit nog zit en de rest niet en t dezelfde verpakkingen zijn dan ga ik er vanuit dat het er af is gehaald.

Ik ben erg benieuwd wat anderen hier mee zouden doen?
Heel eerlijk?
Ik zou het melden aan de leverancier, maar denk niet dat ik zou durven doorzetten als de leverancier het onzin vind zeg maar  :-[

Als de leverancier niet mee zou werken zou ik het denk ik niet opvoeren en ook nooit meer daar bestellen.
Het vertrouwen zou weg zijn....
Door johanna25
#2362109
waar blijft je vertrouwen met dit soort gasten je hebt er zelf een vervelend gevoel van dan maar een dubbeltje meer en een goed gevoel, bij een vertrouwd adres.
Het laat zien hoe zo iemand tegen zijn klanten aankijkt.
Reclameren, en stoppen

Succes ermee.
Door BubbaBling
#2362127
Ok, ik denk er dus net als anderen zo over.
Ik had eerst wat twijvel dat het met honden wat minder uit zou maken, maar toch bleef het me zwaar op de maag liggen.
martine-tom schreef: Heel eerlijk?
Ik zou het melden aan de leverancier, maar denk niet dat ik zou durven doorzetten als de leverancier het onzin vind zeg maar  :-[

Als de leverancier niet mee zou werken zou ik het denk ik niet opvoeren en ook nooit meer daar bestellen.
Het vertrouwen zou weg zijn....
Ik heb het al gemeld en wacht nog op een reactie.
Ik ben niet diegene die het er bij laat zitten als hij het onzin vindt, zou niet slim zijn ook hij heeft wat te verliezen ik niet  ;)
Door Martine-Tom
#2362131
BubbaBling schreef:
Ok, ik denk er dus net als anderen zo over.
Ik had eerst wat twijvel dat het met honden wat minder uit zou maken, maar toch bleef het me zwaar op de maag liggen.

Ik heb het al gemeld en wacht nog op een reactie.
Ik ben niet diegene die het er bij laat zitten als hij het onzin vindt, zou niet slim zijn ook hij heeft wat te verliezen ik niet  ;)
Wat ik zou doen weet ik ook niet hoor, het is me nog niet overkomen tot nu toe, en de klachten die ik had zijn gewoon heel netjes opgelost, ik hoop er ook nooit achter te komen  ;)
Door BubbaBling
#2362196
Ik heb een hele nette mail gehad:

Hallo Henrike,

Ik weet dat van die datum. Die bouten zaten zonder dat ik het wist tussen een partij hazensnijsels. Ik heb er toen over gebeld
en men heeft mij toen gezegd dat dit geen kwaad kon. Het kan dus inderdaad zo zijn dat het toch niet zo goed is. Je mag ze
zelf vernietigen en dan verrekenen we dat bedrag.

Ik weet dus zelf ook niet of het aan die bouten ligt, maar ik zou geen risico nemen, als ik jou was.


Met vriendelijke groet,


Ik vind dit heel eerlijk en geloof het ook wel.
Tevens heb ik wel verzocht om het van zijn site te verwijderen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door