Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gre
#2361283
Hallo allemaal,

Ik nog zonder hond :biggrin2:
Vroeg zich af waar jullie de honden te eten geven
Altijd buiten of binnen
En doen jullie het in een kom maar slepen ze het eten er niet uit
Wordt het ook niet een bloederig toestand,kan ik me zo voorstellen :D
Ben benieuwd hoe jullie dat doen

Groetjes Gre
Toekomstig Mastiff eigenaar ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2361287
Hier krijgt 1 in de bench te eten, daar haal ik het kleed dan uit ligt een zeiltje onder... Na het eten even dweilen, laten drogen, kleedje terug en klaar is Klara  ;) Nummer 2 eet staand uit zijn bak maar die krijgt zijn botjes nog geknipt.
Door DewiSam
#2361289
Eentje eet er buiten, de ander meestal binnen.
Alleen bij pens en vis mag zij ook naar buiten :biggrin2:
En bloederig wordt het niet hoor, hier wordt alles keurig door twee honden schoongelikt, kussen regelmatig in de wasmachine en verders niets aan de hand ;)
Door lachnat
#2361292
Heb maar 1 hond en die eet binnen in de keuken uit haar voerbak.
Enkel pens en karkassen gooit ze uit haar bak, ach doekje erover en de vloer is weer schoon maar meestal likt ze zelf al zo veel mogelijk schoon :biggrin2:

Zalmkoppen krijgt ze wel buiten, die dingen schieten anders over het zeil ::)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2361295
het hangt een beetje van de maaltijd af of het buiten of binnen is. :biggrin2:
Verreweg het meeste gaat binnen in de bak. (botwerk wordt er vervolgens uitgevist en ernaast gelegd en daar verorberd,, dweil erover en klaar)
Zalm krijgt ze buiten vanwege de lucht en de 'plakkerigheid'  hele kippen ook.
Door tessa
#2361304
Botwerk, pens en vis altijd buiten, zonder bak, ik smijt het gewoon de tuin in ;), spiervlees, groente en orgaan wel in een bak en dan soms binnen of buiten, dat ligt aan het weer
Gebruikersavatar
Door pike
#2361334
Ze eten buiten, weer of geen weer. Als het bar slecht weer is dan moeten ze wachten met eten tot het wat beter wordt. Dat komt trouwens maar heel zelden voor.
Het eten krijgen ze in een bak voorgeschoteld (behalve als ze iets krijgen wat uit een stuk bestaat). Vaak wordt alles er dan eerst uitgehaald, naast de bak uitgestald en als het ware gekeurd, alvorens ze beginnen met eten.
Bloederig is het alleen als het aangebodene bloederig is. Bijvoorbeeld een nat haaskarkas. Dat laat in het gras wel sporen na van een "kill"plek  :biggrin2:
Door smulpaap
#2361341
pike schreef: Ze eten buiten, weer of geen weer. Als het bar slecht weer is dan moeten ze wachten met eten tot het wat beter wordt. Dat komt trouwens maar heel zelden voor.
Het eten krijgen ze in een bak voorgeschoteld (behalve als ze iets krijgen wat uit een stuk bestaat). Vaak wordt alles er dan eerst uitgehaald, naast de bak uitgestald en als het ware gekeurd, alvorens ze beginnen met eten.
Bloederig is het alleen als het aangebodene bloederig is. Bijvoorbeeld een nat haaskarkas. Dat laat in het gras wel sporen na van een "kill"plek  :biggrin2:


Zo gaat het hier idem , met als enigste verschil dat hier wit  grint gepimpt word i.p.v gras  . En ook al is het slecht weer , dat boeit ze echt niet als ze mogen eten  :biggrin2:
Door bordie
#2361354
buiten....altijd....want alles word uit de bak getrokken (behalve gemalen spul) en van de tegels gegeten, zalmkop ook buiten tuinslang eroverheen en schoon, want hier word niet netjes afgeruimt....
heb tenslotte ook een hond met  hangwangen....dus kwijl  na t eten.....
#2361370
Hier binnen in de keuken. Het botwerk wordt wel naast de bak gelegd maar ze snappen nu dat ze er niet mee langs de muren mogen slepen dus het blijft keurig op de plek waar het hoort. Daarna wordt de vloer vakkundig gedweild en als dat klaar is mag ik er nog een dweil over heen halen :)
Door Martine-Tom
#2361385
Tom eet vrijwel altijd binnen, uit een bak op een vreetkleed...meestal blijft het daar ook  :biggrin2:
Doki de kat eet op de wasmachine uit een bak op een vreetkleed...gaat ook prima.
Komende kat gaat eenzelfde lot tegemoed...
#2361391
Hier eten ze na elkaar in de keuken met botwerk etc. Aangezien ze anders ermee gaan slepen. In de keuken vind ik dat niet zo erg.
Cay gaat vaak er dan ook nog mee naar buiten op de mat. Als ze eens kvv krijgen de een in de keuken, de ander in de kamer.
#2361442
Hier krijgen ze gewoon uit hun bak in de keuken, en ja ze leggen er wel wat naast wat ze als laatst bewaren  :P
Maar alle restjes worden vakkundig weggelikt van de tegels totdat de laatste atoom er echt zeker weten vanaf is  :D
En dan haal ik er een doekje over
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door