Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pianoe
#2360666
Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus zal me even voorstellen.

Ik ben Rianne, 29 jaar en trotse eigenaar van Vizsla pup Dexter van nu 17 weken.
Dexter krijgt al een aantal weken 2 á 3 keer per week KVV van Lotgering en de overige dagen brokken. Als Dexter straks 2 keer per dag eten krijgt, krijgt ie 1 keer per dag vlees en 1 keer brokken.
We gaven Carocroc brokken, maar ik ben aan het overgaan op Dog Lovers Gold omdat ik niet tevreden was over de Carocroc (veel ontlasting en stinkende winden).

Nu had ik vorige week een mevrouw van Lotgering aan de telefoon en toen ik vertelde dat Dexter vers en brokken krijgt, trok ze me nog net niet door de telefoon heen... Ze zei dat dat heel slecht is voor honden en dat ik moet kiezen voor vers óf brokken en dat er zelfs honden aan zijn doodgegaan!
In mijn omgeving zijn er heel veel honden die het prima doen op vlees en brokken, dus ik kan het me niet zo voorstellen, maar heeft één van jullie wel eens gehoord dat het zo slecht is?

Ik weet wel dat er minimaal 8 uur moet zitten tussen een vleesmaaltijd en brokken, daarom heeft ie nu "vleesdagen" en "brokdagen" (hij krijgt 3 keer per dag eten, dus er zit nooit 8 uur tussen 2 maaltijden op een dag), maar ik had nooit begrepen dat het slecht zou zijn om het allebei te voeren.

Ik hoor graag of er mensen zijn die hier meer over weten...
Door Lizzy
#2360670
Broodje Aap van hier tot Tokio. Zelfs die 8 uur die er tussen moet zitten, ook dat is een oude mythe. Dat geldt ook alleen voor zeer gevoelige honden.

En nee, van de combinatie KVV en brok gaat geen hond dood. Ik denk ook niet dat mevrouw dat bedoelde. Tenminste, dat mag ik hopen want anders kletst ze uit haar nek. Ik denk dat ze bedoelde dat brok heel erg ongezond is. En daar ben ik het mee eens. Maar nee, je hond gaat er niet dood van, het is alleen niet optimaal. Het is net alsof wij 2 keer per dag gezond eten en 1 keer per dag friet gaan halen. Mensen gaan er niet dood van. Maar gezond? Neuh.
Door Pianoe
#2360673
Ja, dat bedoelde ze toch echt wel, want ze zei dat ik moest kiezen om óf alleen brokken te geven, óf alleen vers...

Dankjewel voor je reactie  :)
Door Lizzy
#2360676
[quote="Pianoe"]
Ja, dat bedoelde ze toch echt wel, want ze zei dat ik moest kiezen om óf alleen brokken te geven, óf alleen vers...

Dankjewel voor je reactie  :)
[/quote]

Als dit haar manier is om mensen fulltime op de Lotgering te helpen, is dat niet zo handig :-X

Maar, het is onzin dus. Volkomen onzin.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2360753
[quote="Pianoe"]
Ja, dat bedoelde ze toch echt wel, want ze zei dat ik moest kiezen om óf alleen brokken te geven, óf alleen vers...

Dankjewel voor je reactie  :)
[/quote]

Ja nee sorry, dat is onzin hoor. Wat Lizzy al zegt ga ik in mee. Voordat er hier 100% vers werd gevoerd heb ik toch zeker zo'n 8 jaar brok/vers in 1 maaltijd gemengd gegeven en geen hond die daar last van heeft gehad of direct dood aan is gegaan.

Dus hoewel we graag roepen....meis gooi die brokkenmeuk eruit, is de stelling dat een hond aan dezecombi dood aan gaat pertinent niet waar.
Gebruikersavatar
Door nova
#2361180
ik heb heel lang diner en pens samen gegeven.
De honden leven helaas niet meer,  ze zijn niet overleden  door de voer combinatie  van destijds.
helaas zijn het het slachtoffer geworden  van kanker  :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door