Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2359957
Hoe vaak mag je vis geven per week? Ik had 20 kilo vis besteld en nu kwam ik in de supermarkt en zag daar zalmkoppen liggen. Dus die ook meegenomen, er nooit aan gedacht dat die 20 kg ook nog kwam. Ik zit nu met ca. 40 kilo vis in de vriezer.

Aangezien ik de knoflook altijd vergeet te geven, dacht ik eraan om dit door de groentemix te doen. Maar van die groentemix eten 5 honden. Ze krijgen allemaal evenveel. Maar als het door de mix zit weet ik dus niet hoeveel ieder krijgt. Is dit aan te raden of doen jullie het niet.
Ik snij vaak de knoflook in kleine stukjes. Is dit genoeg of moet ik die ook tot pulp vermalen?
Laatst gewijzigd door Xada op ma 04 jun 2012, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#2360065
Ik bedoel eigenlijk om de knoflook al toe te voegen als ik de groentes klaar maak. Het grootste deel gaat dan de vriezer nog in. Je weet dan natuurlijk niet hoeveel iedere hond op zich krijgt.
Door 202Spots
#2360200
Xada schreef: Aangezien ik de knoflook altijd vergeet te geven, dacht ik eraan om dit door de groentemix te doen. Maar van die groentemix eten 5 honden. Ze krijgen allemaal evenveel. Maar als het door de mix zit weet ik dus niet hoeveel ieder krijgt. Is dit aan te raden of doen jullie het niet.
Ik snij vaak de knoflook in kleine stukjes. Is dit genoeg of moet ik die ook tot pulp vermalen?
Hier gaat de knoflook ook door de groentenmix, en word dan ook gelijk met de groentes gepureerd.
Wanneer je 'n teentje knoflook apart geeft en dan de knoflook pers gebruikt,dan is dat ook wel klein genoeg,maar kleine stukjes snijden zal wel te groot zijn.
"t hoeft niet zo heel precies afgemeten hoor, en wanneer de knoflook goed gemengd door de groenten gemengd is dan zal iedereen wel genoeg binnen krijgen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2360318
Xada schreef: Hoe vaak mag je vis geven per week? Ik had 20 kilo vis besteld en nu kwam ik in de supermarkt en zag daar zalmkoppen liggen. Dus die ook meegenomen, er nooit aan gedacht dat die 20 kg ook nog kwam. Ik zit nu met ca. 40 kilo vis in de vriezer.

Aangezien ik de knoflook altijd vergeet te geven, dacht ik eraan om dit door de groentemix te doen. Maar van die groentemix eten 5 honden. Ze krijgen allemaal evenveel. Maar als het door de mix zit weet ik dus niet hoeveel ieder krijgt. Is dit aan te raden of doen jullie het niet.
Ik snij vaak de knoflook in kleine stukjes. Is dit genoeg of moet ik die ook tot pulp vermalen?
een kilo vis per hond per week, en jij bent er in 10 weken doorheen  ;)

grote honden  kunnen die kilo wel aan,  wel oppassen dat ze niet aan de dunne gaan. Anders 2x een pond geven?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2360322
Ik geloof dat Lizzy aanraadt hoogstens 2 dagen in de week vis te voeren. Dus dat is zo'n 25% max te voeren.  Ideaal zou 10-15% zijn, of zo'n dagmaaltijd in de week vis. 
Gebruikersavatar
Door nova
#2360353
pearlsofpassion schreef: Ik geloof dat Lizzy aanraadt hoogstens 2 dagen in de week vis te voeren. Dus dat is zo'n 25% max te voeren.  Ideaal zou 10-15% zijn, of zo'n dagmaaltijd in de week vis.
Janneke heeft  best flinke honden, die komen snel aan 1 kilo voer per dag  ;)
Door Xada
#2360429
nova schreef: een kilo vis per hond per week, en jij bent er in 10 weken doorheen  ;)

grote honden  kunnen die kilo wel aan,  wel oppassen dat ze niet aan de dunne gaan. Anders 2x een pond geven?
Nee hoor, dan kom ik 10 kilo tekort  ;)
De kleintjes eten al een kilo per dag zonder problemen. De groten krijgen wat minder.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2361004
nova schreef: Janneke heeft  best flinke honden, die komen snel aan 1 kilo voer per dag  ;)
Mijn bericht was niet als tegenspraak op het jouwe hoor. ;)
Weet ik veel hoeveel die honden eten. :)
Door Xada
#2361278
Volgens mij valt het mee met de grootte van mijn honden. Ik heb één Berner Sennen reu (50 kg), twee Rafeiro do Alentejo (35- 45 kg) en twee donderstenen, kruizing Berner x herder (nu een half jaar oud en rond de 25 kg).
Hier gaat er ca. 4 kg vlees per dag door en een 800 gram aan groente en fruit.
Dus het valt nog mee. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door