Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2360391
Ik heb laatst Tea Tree Oil gekocht voor Juma als anti teken- en vlooienspul.
Hoe vaak gebruiken jullie dat, bij iedere wandeling (ik ga wel 10 x per dag met Juma naar buiten)? of gewoon 1x 'sochtends en dat moet dan voor de rest van de dag voldoende zijn?

Ik gebruik het verdund met water in een sprayertje.
Door 202Spots
#2360455
Fleas - Use 10 drops to 8 oz. of water and spray on animal's coat as you rub it in. It will be good for their skin also. This needs to be done daily until the problem is under control in the home. After all fleas are gone you can put it in a spritzer bottle and give your animal a spritz all over once or twice a day if fleas are in the area..!!!!!!!

Dus wanneer er nog vlooien zijn,1 x per dag en dan goed inwrijven, en daarna, als anti vlooi alleen maar licht bespuiten..
Ik zou 't niet meer dan 2x per dag gebruiken..10 druppels verdund op 250 ml water.
#2360476
Nog nooit van gehoord! :P
Zou iemand me kunnen uitleggen wat Tea Tree Oil is en of het echt werkt tegen vlooien en teken?

En is het voor honden met een nierprobleem ook te gebruiken?
Op dit moment gebruikt Djinty vanwege haar nierfalen geen vlooien of tekenmiddel. Alle producten die in de handel zijn zijn schadelijk voor haar nieren en het zou super zijn als er een middeltje is die ik kan gebruiken die geen effect op de nieren hebben.
Door 202Spots
#2360638
Watje schreef: Nog nooit van gehoord! :P
Zou iemand me kunnen uitleggen wat Tea Tree Oil is en of het echt werkt tegen vlooien en teken?
En is het voor honden met een nierprobleem ook te gebruiken?
Op dit moment gebruikt Djinty vanwege haar nierfalen geen vlooien of tekenmiddel. Alle producten die in de handel zijn zijn schadelijk voor haar nieren en het zou super zijn als er een middeltje is die ik kan gebruiken die geen effect op de nieren hebben.
Nee...ik zou de tea tree oil niet gebruiken voor hond met nier probleem...
Dan zou ik misschien apple cider vinegar gebruiken inplaats van tea tree oil..(Appel cider azijn)
ook verdunnen met water..scheut azijn op 'n liter water of zo en dan eens in de week behandelen,
met veel vlooien, meer azijn gebruiken..
Hoop dat 't helpt.
#2360721
@Hotspots: Azijn
Ik ken hier (IT) iemand die 1x per week met water verdunde azijn (ik geloof gewone sla-azijn) met een lapje over de vacht van haar boxer haalt. Ik heb geen idee of zij dat ook tegen vlooien gebruikt, maar volgens haar verdwijnt die typische hondenlucht hiermee, en daarbij geeft het ook nog eens een zeer glanzende vacht!
#2360893
Ja, bedankt Naomi, dat heb ik gelukkig op tijd gelezen.

Ik wist dit nl. niet wat het produkt Bio Kill betreft. (Stond niet vermeld) Dit is een vlooien en tekenmiddel op permetrine basis.
Had ik vorig jaar lekker hun kussen roijaal mee bespoten en de rest van de kast er omheen. Ik moet zeggen, dat de katten (godzijdank) geen enkele reactie hebben gehad.
Maar ik gebruik het niet meer voor hen, neem liever geen risico.
Door nicolette
#2361042
Ik gebruik appelazijn met teatree en citronella olie bij elkaar tegen teken. Spuit wat op mijn eigen hand en smeer hem helemaal in. Als de hond nat wordt dan werkt het niet meer zo goed. Ik spuit hem alleen in in gebieden waar veel teken zitten. Ommetje in de buurt of strand dan niet.

Misschien houden vlooien ook niet van deze lucht. Hier nog nooit een vlo gehad.

Mijn hond heeft wel een zeer korte vacht dus makkelijk in te smeren en te controleren op teken. Dat doe ik ook 2x per dag, even een tekencheck.

Gr. Nicolette
#2361048
@Nicolette
Ik gebruik appelazijn met teatree en citronella olie bij elkaar tegen teken
Gooi jij de azijn bij TT-olie om een versterkend effect te verkrijgen? Zou TT alleen niet voldoende zijn tegen teken?

Ik moet het insmeren trouwens wel buiten doen, Juma gaat er ontzaglijk van niezen als ik het binnen doe.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2361053
Ik deed voorheen bij Sandor een drupje in de nek. Eventueel wat gemengd met wat babyolie. Maar ja, Sandor was van nature niet erg aantrekkelijk voor teken en vlooien, dus misschien was het wel mazzel. Bij Duke heb ik nog niets gebruikt. Wel de olie gehaald.
#2361069
@Naomi
Ik deed voorheen bij Sandor een drupje in de nek. Eventueel wat gemengd met wat babyolie. Maar ja, Sandor was van nature niet erg aantrekkelijk voor teken en vlooien, dus misschien was het wel mazzel. Bij Duke heb ik nog niets gebruikt. Wel de olie gehaald.
Puur en dan gemengd met wat olie, of was TT al gemengd met water en dan nog eens mengen met baby olie?
Waarom mengde jij het met baby-olie?
Ik ben bang dat 1 zo'n klein mini-drupje niet afdoende zal zijn? Ik woon in bosrijke omgeving, egels!!!
Ik wrijf het ook over de poten en buik en oren en staart, kortom alles. (behalve snoet en ogen natuurlijk).
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2361085
Omdat het puur best heftig is voor puur op de huid. Ik deed overigens bij Vilja in de kraag ook een drupje als er weer luizenplaag op school was en ik had een miniflesje babyolie waar ik zo'n 20 drupjes in had gedaan en daarvan deed ik dan een paar druppels in haar haar. Nooit luizen gehad.

Dat sprayen lees ik ook nu pas eerst.
#2361089
Maar waarom mengde je het met olie? Is dat beter dan mengen met water volgens jou? Het hecht zich dan misschien wel beter?

Ik vind sprayen zelf niet prettig. Het komt dan gemakkelijk in ogen en neus. Handiger vind ik het dan op mijn handen te doen en dan maar lekker inwrijven, Juma blijft dan ook wel rustig zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door