Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rcinnndddyyy
#2358468
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw! Mijn naam is Cindy woon in Zwolle. Wij hebben 5 Jack Russell Terriers. Op dit moment geven wij onze honden Eukanuba small. Maar willen wij overstappen op iets anders omdat ze ontzettend veel ontlasting hebben en omdat ik gelezen heb dat er rotzooi in zit en graan wat een hond/wolf van nature niet echt op zijn menu heeft staan.
Of dan wel op een graanvrije brok als Totw of Wolfsblut dit omdat wij ook wel eens Carnibest, Smuldier of Tinlo gevoerd hebben maar niet alle honden dit even lekker vinden. En wij denken dat deze hond het liefst brokken eet..

Nu las ik iets over Lotgering en was ik nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
Wat raden jullie aan? Onze honden zijn tussen de 2,5 en 8 jaar oud. De oudste wil dus denk ik niet op KVV.
Maar stel dat ze het wel lekker vindt hoe moet ik dan een menu samenstellen (er zijn verschillende smaken) en hoeveel gram eet een hond daarvan per kg lichaamsgewicht? Ik las op de website dat je halve kratjes kan bestellen en hele, maar kan je ook half om half bestellen?
Hoe is jullie ervaring met het bestellen/verzendkosten? En hoe doen jullie hondjes het op Lotgering?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2358480
Hallo als eerste welkom op deze zeer informatieve club over vers voeren.

Ik moet eerlijk zeggen ik heb met Lotgering geen ervaring. Maar er wel veel over gelezen.
Helaas wel met 1 hond van 5 1/2 jaar die dus 5 jaar brok heb gegeten en die dus kvv en barf helemaal niets vind. Die staat idd na 5 maanden proberen nu op ToTW.
Terwijl ik er wel van overtuigd ben dan vlees(kvv,barf) beter is dan brok
Ik weet dat lotgering vrij vet is. Meestal kan je daar iets minder van voeren dan gemiddeld. Mara is ook per hond weer verschillend.
Een gemiddeld percentage is 2% van het lichaamsgewicht van de hond.
ze hebben een combie krat waardoor je dan eigenlijk compleet voer en dus verschillende smaken kan testen.
Als je je eigen eerst aanmeld bij lotgering kan je op de prijslijst klikken per krat wat er bv in zit.
Gebruikersavatar
Door nova
#2358643
welkom op BP.


Net als mijn voorganger voer ik geen lotgering  em  ook  hoor ik lotgering gebruikers vertellen  dat hun hond  goed aankomt van hun vlees.
Maar er zijn vast mensen die je meer kunnen zeggen.
Anders eens de zoekfunctie gebruiken van dit forum, en zoeken op lotgering.
Je krijgt dan tal van postings  :) zoals:


http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,100643.0.html
Laatst gewijzigd door nova op za 02 jun 2012, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door porza
#2359377
hier lopen niet teckels van 5 weken oud tot 11 jaar oud
en krijgen ook lotgering .

en ze doen het er goed op , ik moet er bij zeggen dat ik zoveel mogelijk probeer te varieren .
ik doe eigenlijk half kv half barf.

het bot percentage vindt ik te laag , dus krijgen naast lotgering kippecarcas of ander kleine prooidieren .
en ik mix 2 a 3 keer per week met botmix 3 van herby.
verder krijgen ze af en toe een groente mix er door .
of wat zuivel in de vorm van geitemelk .
rauw eitje .

en ik voer de verschillende smaken vis compleet / penscompleet / vlees compleet.
de honden zien er goed uit , en vinden het allemaal lekker.
soms wissel ik af met smuldier .
of tamminga
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2360004
Veel honden moeten aan de smaak van rauw vlees wennen. Ik zou het wel even proberen omdat rauw zoveel beter is dan brok. Ook een brok zonder granen ben ik niet zo kapot van. Bij mijn fretten werkt het om een beetje kokend water door het vlees te mengen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling om dit blijvend te doen omdat het dan niet meer helemaal rauw is. Maar om je hond zo aan het vlees te laten wennen zou je dat eens kunnen proberen. Misschien even wat papperiger maken door vocht toe te voegen. Als je hond het zo eet steeds minder vocht toevoegen totdat ze het gewoon rauw eten.
Verder heb ik weleens Lotgering gegeven. Ik vind het best wel voer om erbij te geven om de kosten wat te drukken. Maar of het als volledige maaltijd kwalitatief voer is dat weet ik niet. Ik hoor er verschillende berichten over. Momenteel geef ik 100% barf.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2360843
Ik geef nu ruim twee weken Lotgering aan mijn pup. Ik bestel het niet bij henzelf maar bij een "dealer" bij mij in de buurt. En die doet voor mij 6 verschillende smaken in een doos van 18 stuks zodat ik heel veel afwisseling met de dieren heb. Daarnaast geef ik het kleine barfspul erbij om aan het percentage per dag te komen. Ik vind het voer wel vettig, maar niet dat ik zeg van tjongejonge. Het ene is wel wat meer fijngemalen dan het andere. Ik zou zeggen, neem een combikrat en kijk wat je hondjes lekker vinden.
Door gytha
#2365476
Ik geef nu sinds 5 weken Lotgering totaalvoer. Daarvoor gaf ik Carnibest en nu wissel ik het wat af. Mijn gesteriliseerde teef van anderhalf jaar en 6,9 kg. krijgt van Lotgering 125 gram en van Carnibest 150 gram. Van Lotgering krijgt zij hardere ontlasting dan van Carnibest. In Lotgering zit volgens mij meer bot, want de ontlasting is ook wat witter. Als ik haar een stuk runderknars bot wil geven om te knagen, dan doe ik dat alleen met Carnibest erbij. Geef ik Lotgering erbij, dan krijgt zij veel moeite met keiharde ontlasting en soms zelfs wat vers bloed van het persen. Op zowel Lotgering als Carnibest doet zij het goed. Van Lotgering vis kreeg zij diarree en moest 's morgens vaak wit schuim overgeven. Dit geef ik dus niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door