Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2360005
HOe verpakken jullie de zalm lijven? ik krijg ze totaal van kop tot staart en wil ze het liefst heel houden maar dat past niet in de vriezer:(. nu gaan ze dus door de helft.
Ik wil ze graag netjes stapelen en plat houden...

Hoe verpakken jullie de zalm lijven?

Anoeska
Door eelke
#2360016
Ik heb altijd losse lijven, dus zonder kop. Dat zijn dan lange dingen, die ik door 4'en vouw. Eerst door de helft, dan dan beide helften nog een keer. Dan krijg je een vierkant stapeltje.
Gebruikersavatar
Door nova
#2360320
als ik een zalmlijf heb, dan gaat dat in 4 stukken, dan op elkaar leggen, zalje erom  en dan in de vriezer.

Ik zie het  probleem niet zo, ze kunnen een heel zalmlijf toch ook niet in 1x naar binnen werken. Ze zullen het  hoe dan ook aan moeten  bijten.
koppen geef ik niet meer,  viel niet goed hier  :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#2360561
Ik vouw ze gewoon op. Je hoort dan wel "knak" maar ze zijn niet echt in stukken omdat alleen de wervel kraakt maar de rest van het lijft gewoon dubbel vouwt. Afhankelijk van de lengte vouw ik ze in drieën of vieren op en dan heb je keurige pakjes. Meestal gaan ze in drieën.
Door Barfy
#2360694
Ik rol ze op in diepvrieszakken van de Lidl. Eerst de kop erin laten zakken en het lijf met staart eromheen draaien. Lucht eruit persen en dan heb je ronde pakketjes met platte boven- en onderkant die je makkelijk kunt stapelen. De zalmen blijven zo helemaal heel.
Door Nadia
#2360836
Theevelien schreef: Ik rol ze op in diepvrieszakken van de Lidl. Eerst de kop erin laten zakken en het lijf met staart eromheen draaien. Lucht eruit persen en dan heb je ronde pakketjes met platte boven- en onderkant die je makkelijk kunt stapelen. De zalmen blijven zo helemaal heel.
HU? Deze volg ik niet. Je rolt het zakje dan mee ofwat?
Door Barfy
#2360929
Nee, zakje rolt niet mee  ;). Kop in het zakje op de bodem en dan draai ik het lijf met de graten op z'n kant (graten verticaal dus) om de kop heen. Je eindigt dan met de staart aan de buitenkant van de rol.
Als je de lucht eruitperst kun je het lijf strak tegen de kop aanduwen. Het is even glibberig beetpakken maar het eromheenrollen gaat heel makkelijk. Je kunt de zakjes dan goed stapelen, als plakjes van een cylinder.
Door Nadia
#2360978
Maar is het dan niet handiger om de vis eerst op te rollen en dan in het zakje te stoppen? Of werken mijn hersenen nogsteeds niet mee en snap ik het nog niet ;D
Door BlissSpirit
#2361030
Nadia schreef: Maar is het dan niet handiger om de vis eerst op te rollen en dan in het zakje te stoppen? Of werken mijn hersenen nogsteeds niet mee en snap ik het nog niet ;D
Ik probeer er ook een beeld bij te krijgen, maar lukt ook nog niet zo  ;D
Zou hem denk ik ook eerst oprollen en dan in het zakkie doen.
Ik hak hem altijd in een paar stukken dan dan stapelen en in het zakkie.
Gebruikersavatar
Door pike
#2361343
Vanmiddag heb ik weer gevouwen, resultaat is keurige platte pakjes. Oprollen is ook een goed idee, maar platte pakjes nemen minder vriezerruimte in dan ronde pakjes.
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2361684
Ik heb al verschillende technieken gebruikt maar telkens gaan mijn zakjes stuk als ik het lijf door midden knip, snij, hak... Ik heb goede stevige zakken van de Groothandel(ook andere zakken geprobeert uiteraard) en ik wil liever geen tupperware ofzo in mijn vriezer ivm ruimte....  Nu gaan ze dus in een in een nieuwe vuilniszak, die hebben weer luchtjes en ik wil niet dat ze vuilniszak lucht aan de zalm komt... *zucht*... Wil ik te veel of wat? Zou het kwaad kunnen vuilniszakken?


Anoeska
Door eelke
#2361689
Ik heb gewoon de diepvrieszakken van de AH, gebeurd niks mee eigenlijk...behalve soms een gaatje erin bij bv kipkarkas, maar met de zalmlijven nog geen last gehad, omdat dat mooie pakketjes worden, en ik ruime zakjes heb.
Gebruikersavatar
Door pike
#2361774
Hier ook AH diepvrieszakjes die niet stuk gaan. Ik hak of knip de lijven dan ook niet door, ik vouw ze op en dan heb je ook mooie platte pakketjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door