Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2360407
Hoe hard zijn deze karkassoorten?
Migudu eet kipkarkas/rug, eendennek, parelhoenkarkas.

Groetjes,
Gerda
Door ulla
#2360427
Haas is harder dan de soorten die je nu geeft,maar ik krijg het wel door met een snoeischaar.
Fazant zal net zoiets zijn, dat eten ze hier niet.
Door ulla
#2360496
Ja haas is zeker harder dan konijn,konijn kan ik met mijn handen breken, en daar gaat de snoeischaar heel makkelijk doorheen.
Misschien ligt het ook aan de leeftijd van het beestje, haas is wild en kan wat ouder zijn dan een geslacht konijn,verder hebben die haasjes hun botten kunnen gebruiken, en konijntjes in een hokje minder.
Gebruikersavatar
Door pike
#2361351
Fazant- en haaskarkas zijn beide harder dan kip, eend, konijn, parelhoen. Maar daarom toch wel goed te gebruiken als ze aan die andere botjes gewend zijn. Ik vind het juist prettig dat er ook wat hardere botjes zijn, dan hebben hun kiezen tenmisnte wat te doen OP het moment heb ik fazantennekjes, die zijn dunner dan de gemiddelde kippenek, wel harder, en daar wordt lekker op geknipt,krakkrakkrak iets wat ik bij kippe- of eendenekken nooit hoor. Dat is een keer hap en dan slik-weg.
Door Malamoods
#2361520
Fazant wordt hier met lange tanden gegeten (lusten ze niet graag). Haas zijn ze dol op. Is zeker harder. Toch verteert de haas beter dan de konijn op de één of andere manier (door Ikijok dan, want die heeft 'n wat gevoelig maag-darm stelsel). Haas is ook vaak wat minder goed bevleesd is mijn ervaring. Maar daar kun je de eerste keren anders gewoon effe wat pens bijgeven ofzo...  ;)
Door smulpaap
#2361534
Zeker bij de hazenruggen geef ik ze altijd ruim pens erbij
Verder betwijfel ik of je reus fazant zal lusten , hij is nogal kieskeurig toch  :biggrin2: Maar ja probeer je niet ....
Mijn eigen hoogheden zijn de laatste tijd ook niet meer bepaald kapot van fazant
Alles van de haas gaat er altijd goed in
Door **Jolanda**
#2361569
Is Migudu dan een hond die niet graag wat harder bot eet? Of denk je zelf dat ie het niet aan kan?
Hier krijgen de borders haaskarkas/rug prima weg ;) En dan heb ik honden die te hard bot echt wel laten liggen (zoals de onderkaak van een lamskop bijv)
Ze doen er wel iets langer over dan een kipkarkas oid maar ik kan niet zeggen dat ze er moeite mee hebben.

Fazant vinden ze niet te pruimen, maar ik denk dat dat ietsje harder is dan parelhoen, het heeft wel dezelfde grootte.
Door Migudu
#2361955
Hij is inderdaad vrij kieskeurig, maar ik heb vleessoorten die hij in het verleden niet at, opnieuw gegeven, paard en hert.
En nu eet hij ze wel.
Of hij harder bot lekker zal vinden, ik ga een keer haas proberen, fazant hoor ik heel veel berichten van weigeren over, dus dat in eerste instantie maar niet.
Houtduif vond hij echter wel redelijk, maar dat vond ik weer walgelijk, wat een ranzige lucht!! :biggrin2: :biggrin2:

Gerda
Door TMG1961
#2362545
Haas krijgt Pixie zonder problemen weg, vindt ze trouwens heerlijk. Fazant heb ik nog niet gehad maar m'n klikootje kennende zal dat er ook wel met smaak in gaan.
Door smulpaap
#2362567
Hoe bestaat het he ? Veel honden vinden duif niet te pruimen , en dan zou je denken met een kieskeurige hond dat dat ook blehhe is en dat eet hij wel  :biggrin2:
Door Migudu
#2362825
smulpaap schreef: Hoe bestaat het he ? Veel honden vinden duif niet te pruimen , en dan zou je denken met een kieskeurige hond dat dat ook blehhe is en dat eet hij wel  :biggrin2:
Mijn schat blijft me verbazen.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door