Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2360224
Buffel heeft de dinsdag na pasen een forse amandelontsteking gehad met de staph aureus erin. Kweek na de ab was weer schoon.

1 dag voor de laatste ab werd hij weer ziek, loos koren, maar niets uitbraken, met spoed naar da, op foto milt erg vergroot en leek er veel lucht in de maag te zitten met op de bodem zijn nog niet gepaseerde eten. Ik kreeg een lage dosering primperan mee en als het niet opknapt dan maken we na het weekend een scopie, dit was woe avond.

Hij is me er een partij ziek geworden gedurende de nacht, dus om 8 uur meteen weer aan de telefoon gehangen, dat hij zo het weekend niet eens zou halen.
Meteen komen, we hebben onderweg naar sneek elk tankstation en parkeerplaats gezien ivm het braken van slijm. Dus de rit duurde nogal,toen we net bij de da voorstonden kon hij echt spugen en kwam er eten van een dag of 3 uit, de geur was vreselijk. Hij was sloom en erg misselijk. buiten nog een paar keer veel slijm gebraakt.

Spoed scopie en meneer krijgt een roesje, hij was meteen heel ver weg, en bloedprikken ging moeizaam. Alle bloedwaarden waren verstoord. De maag was aan de bovenkant wit, de rest rose. De slokdarm was heel erg gezwollen, ook de hele maag, en de overgang naar de darmen. Een zooi omeprazol mee en 6 keer daags heel fijn gemalen voeren op lichaamsteperatuur. Nu eet hij inmiddels nog maar 2 keer daags en poept hij weer mooie keutels en ruikt een boer meestal niet meer.

Toen kreeg hij een lymfeknoop zwelling die zo groot werd als een flink ganzenei, bioptgenomen en er kwam meteen bloed  en pus uit. Dus weer ab en thuis heb ik meteen Tannetje gebeld, want dit was niet goed, hij kukeld van het 1 in het ander. Hij is erg "waar"volgens de chinese geneeskunde en dus verkoelend poeder mee, met Tannetje overlegd of hij iets grotere stukken spiervlees mocht omdat zijn tanden zo vies werden van het gemalen vlees. Bot kon nog niet door de omeprazol. Formaat hacheevlees gaat prima, groter verteerd niet en wordt uitgepsuugd.
Hij komt enorm aan van de gemalen prut, het is allemaal gemalen spul uit egen vriezer. Hij is van 1500 gram nu langzaam aan naar 750 gram gezakt en hij komt nog steeds aan.
Is dit omdat hij achteraf nooit de grote stukken goed verteerde? Zijn keutels zijn ook beduidend minder.
Het is niet zijn pancreas, want met of zonder ondersteuning gaat grotere stukken niet goed. als het niet beter wordt, dan ga ik toch met hem naar een internist.
Weet iemand een goede internist, en die niet anti vers is?
Laatst gewijzigd door sella op ma 09 jul 2012, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2360282
Dank je Tieneke, we waren hem bijna kwijt.
Er knaagt toch een gevoel dat het een vorm van kanker is, maar tot nog toe niet bewezen.
We willen met liefde zijn eten blijven malen, als hij daarmee nog minimaal 9 jaar mee bij ons kan blijven. Hij wordt eind juli pas 2.
#2360294
He gatsie Ingrid wat een gesukkel weer . Ik wens je ook erg veel sterkte met je kanjer !

Wij zijn toen met Tessa in het MCD geweest bij de internist ... Tjerk Bosje heet hij . Voeding kwam ter sprake , hij vond het prima en hield geen preek over wel of geen vers .
Ik vond het een fijne arts , erg geduldig , neemt ruim de tijd , legt alles goed uit
Door sella
#2360299
vanaalst schreef: groter  verteerd ie niet...spuugt ie uit...
zie je ook onverteerbaar voedsel terug in de ontlasting?
stinkt ie, laat ie vreselijke winden en stinkt ie via zijn huid?
Nee niet meer. Dat deed hij wel eind april, maar nu op heel fijn gemalen, schijf 4 gaat het prima. Alleen ik vindt het maar niets dat groter niet uit de maag komt :-\
Door sella
#2360300
smulpaap schreef: He gatsie Ingrid wat een gesukkel weer . Ik wens je ook erg veel sterkte met je kanjer !

Wij zijn toen met Tessa in het MCD geweest bij de internist ... Tjerk Bosje heet hij . Voeding kwam ter sprake , hij vond het prima en hield geen preek over wel of geen vers .
Ik vond het een fijne arts , erg geduldig , neemt ruim de tijd , legt alles goed uit
Oke, dat is dus amsterdam? Dat is nog goed te doen ook.
Door sella
#2363521
Redelijk, we zitten vooral te kwatten met die bult, daar heeft hij veel pijn van, gillen af en toe, dus af en toe toch previcox bij met 20 mg omeprazol.
Ik was gisteren een kip aan het ontvlezen, en ook kalkoendijen, daar heeft hij in de loop der uren af en toe wat stukjes van gehad, en het is goed gegaan vannacht.
Eergisteren heeft hij een stukje gedroogde bullenpees gehad, en daar werdt hjj wat misselijk op, niet spugen, maar wel kokhalzen, die is dus helemaal geschrapt voor hem.
Door sella
#2363917
Dank je Rita. De bult is geen kanker, ten minste voor zover de cellen van het biopt. Er zitten wel bloed en witte bloedcellen in dus vandaar de ab.
De maag moet tot rust komen, als de bult over is, we hem een maand op probiotica weer hebben, zonder maagzuurremmer, dan mogen we voorzichtig wat grover gemalen bot gaan geven. Gaat dit goed, dan hoort de internist nooit meer van ons, gaat het niet goed, dan wil hij zelf in de maag kijken.
Ben een beetje boos geworden vandaag :-[
Heb nu wel wat antwoorden waar we wat mee kunnen :biggrin2:
#2364079
sella schreef: Maandagavond wordt er een drain in de bult aangebracht. Eerst nog de ab afmaken dat is tot en met zondag, en daarna de drain plaatsen en kijken of er wat vloeistof gekweekt kan worden.


Ik wil je alvast erg veel sterkte wensen met je kanjer . En de duimen gaan draaien hoor  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door