Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2360020
Weet iemand adresjes waar je vuile pens kunt krijgen? Ik bestel vaak bij Lupa, maar dat is schoongemaakte pens. Ook bij IC in Rotterdam is het schone pens. Maar vuile pens is beter dus die wil ik graag voeren. Ik woon in Roosendaal Noord Brabant. Begin Zeeland is ook geen probleem.
Door eelke
#2360030
Kijk eens op www.degomeat.nl die bezorgt, maar je kunt op zaterdag tussen 10 en 12 afhalen, het bedrijf zit in Hoogerheijde.

Ik heb ook wel eens pens via Orinake (konijn) meebesteld.

Verder komt er ook een levering van Slagerij West op 22 juni in Kruisland.
Door Xada
#2360068
Ik heb het altijd bij een slachthuis gehaald. Schone pens (die witte) hoef ik niet aan mijn honden te geven. Ze eten het niet.
Door mary-jane
#2360078
Hoe zie je het verschil tussen schoon en vuile pens
Ik heb het bij slagerij west gehaald maar zou niet weten of het vuil of schoon is
Door ChantalKrijn
#2360080
Schoon is licht-wittig
Vuil is bruin (en stinkt veel meer!!) , meestal zie je er ook nog stukjes halfverteerd voedsel in zitten..
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2360208
Eelke, bedankt voor de link. Degomeat kende ik nog niet. Ik ga daar toch eens naartoe rijden. Dit is niet zover van mij vandaan. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met leveren. Ik moet nog even prijsvergelijken.  En Chantalkrijn. Ik heb toch echt schone pens bij IC vandaan. Had er eigenlijk niet op gelet, maar is helemaal wit aan de binnenkant.
Ik wilde eigenlijk zaterdag of de week erna naar IC in Rotterdam rijden maar misschien beperk ik me wel tot hoogerheide. Even puzzelen met de prijs.
Door eelke
#2360213
pleuntje schreef: Eelke, bedankt voor de link. Degomeat kende ik nog niet. Ik ga daar toch eens naartoe rijden. Dit is niet zover van mij vandaan. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met leveren. Ik moet nog even prijsvergelijken.  En Chantalkrijn. Ik heb toch echt schone pens bij IC vandaan. Had er eigenlijk niet op gelet, maar is helemaal wit aan de binnenkant.
Ik wilde eigenlijk zaterdag of de week erna naar IC in Rotterdam rijden maar misschien beperk ik me wel tot hoogerheide. Even puzzelen met de prijs.
Het is wel slim om gewoon eerst je bestelling te plaatsen op de site, je kunt dan de optie afhalen aanklikken.
Ik vind het ook erg handig, is natuurlijk wel duurder dan een SW of IC of bestelling via een lijntje. Maar om net ff dat te kunnen halen waarvan je te kort hebt, is heel fijn.
Door ChantalKrijn
#2360217
pleuntje schreef: Eelke, bedankt voor de link. Degomeat kende ik nog niet. Ik ga daar toch eens naartoe rijden. Dit is niet zover van mij vandaan. Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met leveren. Ik moet nog even prijsvergelijken.  En Chantalkrijn. Ik heb toch echt schone pens bij IC vandaan. Had er eigenlijk niet op gelet, maar is helemaal wit aan de binnenkant.
Ik wilde eigenlijk zaterdag of de week erna naar IC in Rotterdam rijden maar misschien beperk ik me wel tot hoogerheide. Even puzzelen met de prijs.
Inderdaad even vermelden dat het voor de hond is en dat je dus vuile wilt, dan geven ze de goede mee  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2360315
hoe vuil is vuil?

Witte pens is gebleekt.

Bij de ongebleekte heb je ook nog gespoelde pens en pens die alleen leeggeschud is en niet gespoeld. Das de échte vuile pens. Moet je wel voor  bij een slachthuis zijn en  er specifiek om vragen  :)
Door mary-jane
#2360531
Ohw dan heb ik vuile pens,  is donker bruin/groenig van kleur en er zit onverteerd gras/hooi in en zand en weet ik veel wat nog meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door