Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hermien1
#2359458
wat mag ik mijn hond (rottweiler van bijna 11 jaar) geven behalve brokken en natvoer om hem weer te laten genieten van het leven. Natvoer dat wil hij wel, maar vlgs mij zit hier meer water als voeding in en brokken valt tegen om te geven. Hij moet toch eten?? ivm de insuline-spuiten !!
Wie heeft hier ervaring mee??  HELP
Door inni
#2359942
Ik heb er geen ervaring mee maar zou magere(dere) vleessoorten gaan geven en elke keer ongeveer dezelfde mix ivm het spuiten van de insuline en de te verwerken stoffen. Zodra je dan door een bloedcontrole weet dat de verhouding  insuline/voer goed zit, weet je ook waaraan je je ongeveer moet houden.

veel succes
Door tieneke
#2360265
Tara eet alles van bot/vlees zowel mager als met meer vet, 's morgens voor haar insuline shot 300 gr vlees en 's middags de 2e maaltijd die groter is aangevuld met groenten en noten plus zaden etc.
Brokken en/of blik etc zou ik zeker niet geven met deze ziekte , wat voer je nu precies?
Eet je hond ook slecht?
Door hermien1
#2360505
ik ben vandaag (althans ik probeer het, heb hier geen ervaring mee, alleen veel over gelezen op internet)
begonnnen met het voeren van Carnibest. Ik doe een klein gedeelte met gekookt water over de brokken heen en gelukkig is hij hier dol op. Ik hoop alleen dat de suiker nu wil zakken.
Wel bedankt voor jullie reacties hoor. Fijn !!
Ik hou jullie dan ook op de hoogte en hoopt dat het goed blijft gaan
Door tieneke
#2360766
Zolang je brokken geeft zal de bloedsuikerspiegel waarschijnlijk niet dalen, probeer in een week tijd af te bouwen naar alleen carnibest en dan zeker de versie speciaal voor honden met diabetes.
Controleer je zelf de bloedsuikerwaarde?
Dit is heel belangrijk om zelf te doen en zeker nu je vers gaat geven...stelt niet veel voor....prikje in de binnenlip met speciale prikpen.
Hoelang heeft je hond al suikerziekte?
Zelf geef ik vanaf het begin Rhemannia1 kruidenformule die de bloedsuikerwaarde steeds verder liet zakken, van 12,5 iu zitten we nu nog steeds op 4,4 of 4,5 iu dus dat scheelt enorm.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2361003
Ik heb geen ervaring met suikerziekte bij honden, maar heb 2 weken geleden gehoord dat onze kat suikerziekte heeft.
Inmiddels hebben we zijn suiker goed onder controle met heel weinig insuline, maar ik weet hoeveel er op je af komt en wat een gepuzzel het de eerste dagen is met de insuline/bloedprikken.

Wil je ook veel sterkte wensen en hoop dat jullie kanjer ook snel weer op de rit is met insuline !
Door hermien1
#2364139
Basco heeft (denk ik) al wel een tijd lang suikerziekte. Eerst liep hij slecht, toen een ontsteking met een kies (aan laten helpen), daarna oogontsteking. Ik rook toen al een tijdje dat "luchtje"uit z'n bek (mijn man is ook diabeet en ruikt soms hetzelfde uit z'n mond), maar niemand rook het en dan ga je twijfelen aan jezelf. Tot op die maandag, toen was Basco echt ziek, kon niet meer uit z'n ogen kijken, gaf telkens over. Op een gegeven moment zag ik iets bloed uit z'n poot komen die hijzelf stuk had gebeten en heb toen met de glucose-meter van mijn man hem gemeten, en jawel de suiker op 30. Heb direct de DA gebeld, die kwam 's middags en vroeg wat we wouden, want Basco zou anders de avond niet meer halen.Dankzij mijn oudste zoon is hij toen opgenomen omdat hij helemaal was uitgedroogd. Nu krabbelt hij weer iets op (gelukkig).
Maar Tineke, is het erg dat ik Basco brokken vermengd met vers-voer geef? Mijn zoon vertrouwd alleen het vers-voer niet, is bang dat Basco dan blind wordt. De brokken heb ik van de DA, speciaal voor honden met suikerziekte. De vorige keer was de suiker op 17, het bloed prikken is wel een gedoe, Basco is nogal een grombeer en vindt lang niet alles goed, in de lip wil dus niet ivm bijten. We geven hem nu 30 eenh. aan insuline. Ik vind hem nog wel moe en vaak lusteloos maar het kan ook niet anders als je zo kort voor de hemelpoort stond. Toch een bikkel die grombeer van ons. Hoop dat jullie mij blijven helpen hiermee.
Groetjes Hermien
Door nienk
#2364290
akelig!

snap dat het moeilijk is om nu de overstap te maken met zo'n zieke hond. kijk eens op de site van Carnibest, die hebben een speciaal voer voor honden met suikerziekte. wellicht raakt je zoon dat ook overtuigd van het belang van vers voeren. er staat van alles uit gelegd, onder andere door dierenartsen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door