Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#2358707
Vixinn (Duitse herder, bijna 14) heeft de laatste tijd een droge vacht en, vooral op de flanken, heel erg veel schilvers.
Ivm maag problemen kan ik haar geen olie door het eten geven. heb er al verschillende geprobeert maar overal wordt ze misselijk van.
Ze krijgt ook maagtabletten.
Is er iets wat ik op de huid/ vacht kan aanbrengen zodat het wat minder droog wordt?
Door 202Spots
#2359380
Nathalie. schreef: Vixinn (Duitse herder, bijna 14) heeft de laatste tijd een droge vacht en, vooral op de flanken, heel erg veel schilvers.
Misschien 'n thyroid test laten doen?
Door Nathalie.
#2359981
Wat is een thyroid test?
Wassen doe ik liever niet omdat het erg vermoeiend voor haar is om lang te staan en het levert heel erg veel stres op. Wasen is echt een drama.
Door 202Spots
#2360215
Nathalie. schreef: Wat is een thyroid test?
De schildklier waardes worden dan door bloedtest nagekeken.
Hier engelstalig de symptoms van niet goed funtionerende schildklier ..meestal de vacht en huid:
Dermatologic Diseases
dry, scaly skin and dandruff / coarse, dull coat / bilateral symmetrical hair loss / rat tail, puppy coat / hyperpigmentation /
seborrhea or greasy skin pyoderma or skin infections / myxedema / chronic offensive skin odor


http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 694.0.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door