Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2358779
Tyke is nu 7 maanden, hoeft nog lang niet geënt te worden natuurlijk. Maar ik heb al wel een vraag.

Hij heeft als pup alle 3 de puppyprikken gehad, hoe zit dat dan als hij 1 jaar is?
Is het dan titeren of is het dan gewoon enten?
Door K&D
#2358883
Zo doe ik het nu ook. De 1 jaars vaccinatie nog en daarna titeren. Kyrah is nu 6 en vorig voorjaar waren de titers (na 4 jaar dus) nog hoog. Dubhe is voor het laatst gevaccineerd toen ze 4 jaar was, en ze is inmiddels 10. Titers ook nog hoog. Alleen distemper zakt iets weg, naar + ipv ++
Ik zou die 1 jaars booster nog laten doen, en dan stoppen.
Door ChantalKrijn
#2358887
En de booster is dan gewoon de 'grote cocktail' of zit daar nog iets anders in?

Misschien denk ik er wel gewoon te moeilijk over, ik dacht: hij heeft nu toch alle prikken gehad? En wat nu dan?  :D
Door K&D
#2358892
Dat is de DHP in elk geval. Of je er ook Pi en Weil bij doet is aan jou te bepalen.
Als je niet vaccineert na 1 jaar en er is een component niet goed aangeslagen bij de 16 weken enting is je hond misschien niet (goed) beschermd, maar dat weet je niet...
Er zijn 3 opties: Je kunt dus na 1 jaar vaccineren, of laten titeren en als de titers hoog zijn hoef je niet te vaccineren.
Optie 3 is niets doen... ;) maar dat zou risico kunnen opleveren.

Hier is info over titeren:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2358880
Door ChantalKrijn
#2358897
Daar was ik bij met Quinta vanmiddag  ;D

Maar die is al 7 jaar, dus ja die heeft alle 'bescherming' al gehad, op een of andere manier is dat anders in mijn hoofd :P
Door nicolette
#2358939
Vito heeft ook alleen puppy entingen gehad en vandaag had hij zo'n hoge score dat ik pas in 2017 !!!! Weer moet titeren. Hoeft dus niet eerst te enten met 1 jaar maar kan gewoon titeren.

Gr. Nicolette
Door Nathascha
#2358980
Tau is nu 11 maanden.
Alleen volledig de puppy entingen gehad. ZIjn titer was zo hoog, dat tie pas in 2016 terug hoeft. Gewoon titeren dus  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2359018
Charlie heeft als pup ook alle entingen gehad en met 1 jaar heb ik hem laten titeren, hij was voor alledrie optimaal beschermd, dus ook geen enting nodig.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door