Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2357979
Net terug van de DA, Quinta had al een paar dagen prutoogjes en niezen. Tyke ook gelijk meegenomen want die had vanochtend ook prutoogjes.
De kennelhoest schijnt een milde vorm te zijn en in haar neus te zitten, je merkt ook aan haar dat ze via haar bek ademt en niet via haar neus.

Nu heb ik 2 dingen meegekregen:
Doxoral 75 mg 10 daagse kuur antibiotica (ook voor Tyke)
Rimadyl 50 mg ontstekingsremmer voor evt. zwelling in haar neus.

Wat is nu slim om te doen? Ik heb Echinacea Forte Plantago & Cat's Claw in huis, dat wilde ik zowieso geven. En verder?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 03 jun 2012, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2358066
vanaalst schreef: zou ik niet doen, eerst gewoon met hoestdrank, honing ed...
beetje rustig houden, tuigjes om
Dat was dus ook mijn idee, ik kan het altijd nog geven toch?  :-\

De Echinacea met Cat's Claw en Plantago helpt ook bij herstel van ziekte en verzacht de luchtwegen.

Laat de honing nou net op zijn, heb geen koudgeslingerde meer en dat moet ik in Rotterdam halen >:(
#2358341
Ik weet niet waarom de d.a. dit voor schreef, dus zou niet durven zeggen dat nog niet te geven. En 'k weet ook niet of kortsnuiten eerder ernstige problemen hiervan kunnen krijgen? Ik zou dus eigenlijk het overleg van hier naar de dierenarts verplaatsen: vragen aan de arts of je de ab nog mag uit stellen, eerst mag proberen of rust, honing en tuigje i.p.v. halsband herstel gaan geven. Zo ja, wanneer dat dan verbetering moet geven of bij welk symptoom (of bijv. bij enige toename van klachten?) je de ab écht moet gaan geven.
#2359274
Ik heb ook geen idee wat dit voor een kort snoetje kan betekenen, ik weet wel dat kennelhoest door een bacterie kan worden veroorzaakt maar ook door een virus. Bij een virus helpt een AB kuur niet.

Zelf zou ik geen AB meer geven bij kennelhoest, maar ik heb geen kortsnoet hondjes, ik laat ze er ook niet tegen enten
#2359868
ChantalKrijn schreef: Quinta is er niet voor geent sinds 2010, Tyke wel met zijn puppyprikken.
Maar hoe weet ik of het een bacterie is en hoe weet ik dat het een virus is? :-\

Qua ademhaling zijn ze normaal gesproken prima, geen gek geknor tijdens het wandelen of zulk soort rare dingen. Ze snurken als ze gezond zijn alleen als ze slapen. :biggrin2:
Dat weet je niet en dat is dus ook de reden waarom ik geen AB geef bij kennelhoest. Een gezonde hond komt daar vanzelf wel overheen net als een mens met de griep. Zieke en/of zwakke honden, tja das een ander verhaal...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door