Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2357178
Bindi heeft een make=up pad opgevreten, deze lag op een bordje en was gedrenkt in slaolie.

Kan dit kwaad? wat kan ik geven, peperkoek?
Ik sta niet te wachten op een verstopping door  dat  stomme ding, kan ik  me niet veroorloven
#2357186
eelke schreef: pad = wattenschijfje?

Kan weinig kwaad denk ik, sla olie laxeert dan weer lekker. Zou er voorlopig pens achteraan geven.
ja, een  katoenen schijfje.
De olie die nog op t bordje lag  heeft ze mee opgelikt, al was het niet veel
het gaat om 1 enkel schijfje

Heb geen pens ontdooit, :-\
#2357193
nova schreef: ja, een  katoenen schijfje.
De olie die nog op t bordje lag  heeft ze mee opgelikt, al was het niet veel
het gaat om 1 enkel schijfje

Heb geen pens ontdooit, :-\
Volgens mij is het advies zelfs om watten te geven als er iets scherps opgegeten is, spijker, of gebraden kippenpoot ofzo.
Nu is een dot watten weer anders als een schijfje natuurlijk, maar aangezien die vol olie zit zal die wel doorglibberen.

Heb je geen portie verpakking pens? Gewoon even in water ontdooien, als je het voor het slapen gaan kan geven lijkt me dat al prima. Anders lever? Dat laxeert ook goed natuurlijk.
#2357224
eelke schreef: Volgens mij is het advies zelfs om watten te geven als er iets scherps opgegeten is, spijker, of gebraden kippenpoot ofzo.
Nu is een dot watten weer anders als een schijfje natuurlijk, maar aangezien die vol olie zit zal die wel doorglibberen.
ik zat hetzelfde te denken. Aangezien het katoen is en geen synthetisch denk ik dat het niet heel veel kwaad kan.
#2357229
Bindi heeft toch verklevingen en een vernauwde darm daardoor?
Ik zou zelf subiet de DA bellen en haar geforceerd laten braken met behulp van een injectie. Dit kan in een nauwe darm in mijn ogen makkelijk vastlopen :-(

Sorry, maar ik zou willen dat ik anders kon schrijven maar ik zou er zelf niet gerust op zijn.

Nicole
#2357248
Hier wordt ook weleens iets opgegeten hoor. Ik geloof echt niet dat een enkel wattenschijfje kwaad kan. Overigens heb ik altijd gehoord dat je bij scherpe dingen peperkoek moet geven omdat dit het scherpe voorwerp inpakt waardaoor het de darm niet kan beschadigen.
#2357249
gezien Bindi haar verleden heb ik toch maar ff de DA gebeld.
Advies: peperkoek geven  waar olie doorheen zit.
Zal vast gaan schuiven

De DA verwachtte geen moeilijkheden, ze moet dat ook weer kunnen uitpoepen  :)
Ben er toch wel wat gerustgesteld op
#2357258
ik gebruik wel eens wattenschijfjes in het filter van het aquarium en binnen een paar uur moet ik ze eruit halen want anders vallen ze helemaal uit elkaar .
wat probeer ik hiermee te zegge  :biggrin2: .....het klontert niet en valt uit elkaar :)
#2357267
nova schreef: gezien Bindi haar verleden heb ik toch maar ff de DA gebeld.
Advies: peperkoek geven  waar olie doorheen zit.
Zal vast gaan schuiven

De DA verwachtte geen moeilijkheden, ze moet dat ook weer kunnen uitpoepen  :)
Ben er toch wel wat gerustgesteld op
Oh ja, ze heeft wel een 'verleden' natuurlijk! Niet aangedacht. Peperkoek met pens en olie (olijfolie?) zal ze vast niet erg vinden om nog even te eten vanavond :)
#2357291
lauraV schreef: ik gebruik wel eens wattenschijfjes in het filter van het aquarium en binnen een paar uur moet ik ze eruit halen want anders vallen ze helemaal uit elkaar .
wat probeer ik hiermee te zegge  :biggrin2: .....het klontert niet en valt uit elkaar :)
bedankt  :-* :-*
#2357344
nova schreef: gezien Bindi haar verleden heb ik toch maar ff de DA gebeld.
Advies: peperkoek geven  waar olie doorheen zit.
Zal vast gaan schuiven

De DA verwachtte geen moeilijkheden, ze moet dat ook weer kunnen uitpoepen  :)
Ben er toch wel wat gerustgesteld op
Fijn dat je DA er niet direct een gevaar in ziet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door