Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#2357065
Ok ik ben een RAMP in schatten...
Met men vriezers voor de honden vloek ik al de ziel uit men lijf als het weer niet past.
Als we BBQ doen hier thuis eten we altijd 2 of 3 dagen BBQ omdat ik gewoon VEEEEEEEEEEEEEEEL te VEEEEEEEEEEEL gehaald heb  ::)
Als ik kook dan krijg ik wel eens de vraag of ik de hele straat uitgenodigd heb...

Maar nu er komen de komende maanden heel wat feestjes enzo aan...
De aantal personen varieren van 25 tot +/- 150 mensen....
Een groot deel kan ik natuulijk gewoon aankopen, maar dessertjes enzo maak ik liever zelf... Maar ik wil natuurlijk niet met immens veel over zitten, maar tekort komen is natuurlijk ook absoluut niet de bedoelling :s

Voor een gewone receptie met een hapje en een drankje hoeveel hapjes voorzie je dan per persoon? Kleine hapjes wel te verstaan, zo van hap slik weg...(overnhapjes, frituurhapjes, ....)  (de bedoeling is dat het ongeveer 3u duurt)

Voor een dessertenbuffet... Hoeveel dessertjes voorzie je per persoon? (duur van de receptie: +/- 8u aangezien dat dat in de familie wel eens tot in de late (nu ja vroege) uurtjes kan doorlopen. En ook tijdens het EK zou ik graag wat prutsen voorzien om het gezellig te maken met alle kamperende deelnemers (leuk om te weten de helft spreekt geen engels en moet ik dus met handen en voeten kunnen uitleggen wat het is :p) Hoe veel ik daar voor nodig heb heb ik dus ook geen flauw idee van :s
Door orinake
#2357143
Bernie schreef: Deze even naar de bar verplaatst, daar past hij beter. :)
hehe had het al gemeld, zoals ik al zei, men kop hangt gelukkig vast :p
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2357239
orinake schreef: hehe had het al gemeld, zoals ik al zei, men kop hangt gelukkig vast :p
Ja klopt. en maar goed ook dat je hoofd vast zit. :biggrin2:

Maar ik heb helaas geen tips voor je, dus succes ermee. :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2357457
Voor een behoorlijke bbq reken ik op 7 stukjes vlees per persoon, dan zit je meestal wel goed. Stokbrood erbij voor de vulling, een mooie vis of vleessalade zit je wel goed. Gaat er niemand met honger zn bed in.

Voor een receptie zou ik voorlopig uitgaan van 9  per persoon, het is een receptie en geen vreet-festijn he? dat geld ook voor het desert, maar ik vind dat heel moeilijk in te schatten. Ik kook ook altijd voor een weeshuis en vaak nog een beetje extra. Altijd bang om tekort te hebben he? :D
Door saluki
#2357569
Els en Max schreef: Voor een behoorlijke bbq reken ik op 7 stukjes vlees per persoon, dan zit je meestal wel goed. Stokbrood erbij voor de vulling, een mooie vis of vleessalade zit je wel goed. Gaat er niemand met honger zn bed in.
:D
Zeven stuks vlees??? dat komt dan toch op bijna een pond vlees p.p?? ik reken altijd drie hooguit vier stuks, met salades en brood,  nog een dessert dan knal ik wel uit elkaar.
Gemakkelijke desserts zijn Trifle, en Tiramisu of een Clafoutis met kersen of pruimen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2357578
BBQ'en doe ik nooit, maar dessert voor avondeten reken ik een (griesmeel) pudding van 1 liter voor 4 personen. Dat is meestal wel een ruime portie.
Door Beppie1
#2357600
-Saskia- schreef: ;D Met 150 man, nodigde ik een cateraar uit.
Ik ook!!! Al stress genoeg met de voorbereidingen..... ;) :D
Door sella
#2357840
-Saskia- schreef: ;D Met 150 man, nodigde ik een cateraar uit.
Ik ook
Door DJ_Doerak_Tucker
#2357874
Ik vind 7 stuks ook erg veel, zelf ga ik van 5 stuks p.p uit en dan inderdaad salades, stokbrood en wat kleine hapjes is altijd méér dan genoeg.

Voor 150 man hapjes? En dan inderdaad een stuk of 8/9 p.p over een lange avond? Dan zit je op 1275 hapjes!!! Ik zeg: Cateraar!!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2357890
Ik hou ook meestal wel over, maar als er een paar grote eters bij zitten gaat het ook weleens allemaal op.
Door orinake
#2358051
Voordeel is dat ik  hulp kijg ;)

Het eerste wat er op het programma staat is men huwelijk :)
100 - 150 personen.
Rond 12u broodjes - koffiekoekjes enz voor 20pers.
Rond 15u30 - 16u: Receptie voor de brandweer enz. kleine oven en frituurhapjes voor 50 - 80pers.
Rond 19u: start avondfeest: Dessertenbuffet voor 100 - 150pers.

Dan EK. Hier zou ik enkel dessertjes voor voorzien, omdat we daar normaal zowiso BBQ doen met de hele groep.
Hier mag je rekenen op een 50 - 100pers.

Dan Verjaardag van ons eowynn:
10 - 20personen.
Ik denk dat ik dan een BBQ doe met een dessertenbuffet als afsluiter.

Op 1 september neemt Eowynn haar verjaardagscakejes mee naar school voor de kindjes, dus zullen er een 30 tal worden :)

Catering... Ik heb er voor gekeken, maar dat is gewoon SCHANDALIG DUUR!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2358065
bbq is inderdaad makkelijk  :)
vlees , aardappelsalades , salades van groente en fruit , lekkere sauzen met genoeg stokbrood
het makkelijke is dat er vaak mensen zijn die zich beschikbaar stellen om het vlees om te draaien  :biggrin2:
krijg ook zin in een bbq  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door