Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2356965
Ik ben aan het kijken voor een extra vrieskistje. We hebben al 2 tafelmodel vriezers dus een hele grote hoeft er niet bij.
Ik had een vrieskist van 100L gezien maar hoeveel kilo BARF past daar ongeveer in?

Ik zoek een vriezer waar ongeveer 50kg BARF in kan.
#2357003
Ja 1 grote zal voordeliger zijn qua stroom maar de vriezers staan bij ons boven.
Zo een grote kunnen we niet bij ons naar boven krijgen ( er zit een draai in de trap en dat word dan te smal ).

500L  :o ik heb maar 2 honden dus 2 tafelmodel en 1 vrieskistje is even voldoende hahaha.
Hoewel we met 1 tafelmodel vriezer zijn begonnen  :-[ en nu naar 3 vriezers gaan.
#2357016
Onze vriezer was eigenlijk ook te groot voor op zolder. Dus hebben we de deksel eraf gesloopt gedemonteerd. En boven weer erop gemaakt.

Het ligt een beetje eraan hoe je verpakt. Ik zou ik 100Liter wel 50 kilo krijgen denk ik.
#2357028
renate1985 schreef: Ja 1 grote zal voordeliger zijn qua stroom maar de vriezers staan bij ons boven.
Zo een grote kunnen we niet bij ons naar boven krijgen ( er zit een draai in de trap en dat word dan te smal ).

500L  :o ik heb maar 2 honden dus 2 tafelmodel en 1 vrieskistje is even voldoende hahaha.
Hoewel we met 1 tafelmodel vriezer zijn begonnen  :-[ en nu naar 3 vriezers gaan.
Ik heb ook maar 2 honden die samen 1,2kg per dag eten.
Ik heb 2 kisten van 1,60m breed, als ik heel netjes verpak (wat niet vaak voorkomt) dan past er 160kg in iedere vriezer 8) :biggrin2:
#2357098
Nadia schreef: Onze vriezer was eigenlijk ook te groot voor op zolder. Dus hebben we de deksel eraf gesloopt gedemonteerd. En boven weer erop gemaakt.

Het ligt een beetje eraan hoe je verpakt. Ik zou ik 100Liter wel 50 kilo krijgen denk ik.
Ik gooi alles zo in de vriezer zoals het binnen komt  :-[
Haal er iedere dag 1kg uit en 1 pak smuldier vlees. Dus ik hoef geen porties te maken.

Ook zonder deksel krijgen we hem denk ik niet boven, smalle doorgang met draai bovenin dus we zitten dan met de zijkanten waar hij niet door kan of hij moet zo smal zijn als een tafelmodel dan lukt het misschien net.
#2357100
**Jolanda** schreef: Ik heb ook maar 2 honden die samen 1,2kg per dag eten.
Ik heb 2 kisten van 1,60m breed, als ik heel netjes verpak (wat niet vaak voorkomt) dan past er 160kg in iedere vriezer 8) :biggrin2:
Bij ons eten ze per dag hetzelfde maar als ik zoveel vriesruimte zou willen krijg ik ruzie hier denk ik hahaha
#2357140
renate1985 schreef: Ik gooi alles zo in de vriezer zoals het binnen komt  :-[
Haal er iedere dag 1kg uit en 1 pak smuldier vlees. Dus ik hoef geen porties te maken.

Ook zonder deksel krijgen we hem denk ik niet boven, smalle doorgang met draai bovenin dus we zitten dan met de zijkanten waar hij niet door kan of hij moet zo smal zijn als een tafelmodel dan lukt het misschien net.
Haha, ja dan ben je wel genoodzaakt om een grotere vriezer te nemen.
Mijn vriezer staat op zolder, is 140 lang (geloof ik) Maarja, de ene doorgang is de andere niet. Was ook een hels karwei deze boven te krijgen.
#2357190
Hier konden de 2 vriezers van zo'n 200-220 liter wel naar boven.
Onze trap heeft ook een draai van totaal 180 graden.
Deze vriezers gingen net, maar 1 maat groter paste niet, die hebben we dus "retour afzender" gedaan. Dat was een voorwaarde toen we die over zouden nemen, hij moet door het trapgat passen.
#2357235
Ik heb op marktplaats geboden op een vriezer van 300liter  :-[
Mijn man en ik moeten dan wel onze berging leeg maken ( staat bomvol ) en stroom die kant opleggen maar ja dan kan je wel veel kwijt ( en hoeft de vriezer niet naar boven ).
Hij is het er nog niet helemaal mee eens maar eerst afwachten of het bod wel geaccepteerd word.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door