Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2356878
Ramses1 schreef: Ik wil training koekjes maken en vraag me af wat voor meel ik kan gebruiken.
Is sojameel geschikt? Of maismeel, griesmeel of alleen witte bloem????
Voor dat ik me droger had, bakte ik zelf altijd de koekjes en gebruikte ik meestal havermout en bloem.
Je kan de helft van de havermout als vlokken gebruiken en de rest tot meel "malen" in de keukenmachien.
Ik zou geen mais of soja meel gebruiken.
Maar wanneer je hond niet allergies is dan kan je ook gewone witte bloem of volkorenmeel gebruiken.
Success er mee.
Hier nog 'm paar leuke recepten!
http://www.hondenkoekjes.nl/hondenkoekjes-recepten.htm
#2356938
Ramses vraagd alleen maar welke meel er gebruikt kan worden..
Om dan te zeggen dat ze beter zelf kan drogen is geen antwoord op de vraag voor iemand die zelf koekjes wil bakken.
Voor de mensen die het gewoon leuk vinden om zelf te bakken,is het ieder geval 100 x beter om zelfgebakken koekjes te geven
dan de fabrieks koekjes die je gewoon kan kopen.
En of ze nou zelf gebakken of zelf gekocht zijn ,je geeft de hond tenslotte geen hele maaltijden van alleen maar koekjes,
dus ik vind het wel meevallen met AL die granen die je geeft.
#2357692
Ik droog ook vlees, vis en orgaan zelf. Dat was idd. de vraag niet  :)

Ik wil voor de afwisseling koekjes bakken en wil het wel doen met meel wat het minst kwaad kan voor de honden.
Natuurlijk voer ik zo gezond mogelijk, ze krijgen hier niets anders dan hun eigen samengestelde eten.
Maar als ik ze voor de afwisseling een koekje wil geven als beloning doe ik dat wel graag zo gezond mogelijk en maak dan liever zelf iets dan dat ik de rommel van de dierenwinkel koop.

En heel eerlijk, eten wij nooit eens een patatje of gebakje???

202Spots, dank je wel voor deze leuke link.
#2358349
In ieder geval zou ik geen gist gebruiken, dat wil nog al eens na rommelen in het systeem.
Ik heb het vroeguh wel gedaan, maar vindt het zelf geen succes, Verwende mormels van mij hadden liever gedroogd vlees ::)

Ik hoop dat die van jou wat dankbaarder zijn voor de inspanningen :)

oh ja ik gebruikte havermout wat ik zelf tot meel maalde in den koffie masjien
#2358506
Dank voor de berichtjes.

Ik heb gisteren tonijnkoekjes gemaakt.
+/- 300 gram havermout voor de helft tot meel gemalen en de andere helft zo bij het beslag gedaan.
Knoflook, brandnetel en paardebloem, 2 blikjes tonijn en eieren.
Omdat er idd geen gist inzit, zijn ze plat en waren hard genoeg om in stukjes te brokkelen. Ik had geen zin om ze netjes in blokjes te gaan snijden.
Afbeelding
Ramses heeft nog nooit brokjes gegeten en weet niet zo goed of het wel eetbaar is  ::)
En Gipsy vind het heerlijk!

Het was snel gemaakt en ik vind het naast alle gedroogde orgaan en vleesjes wel eens leuk om zo af en toe eens iets anders te geven.
Het houd mijn honden scherp, die afwisseling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door