Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2336390
Na heel veel gelezen te hebben hier, heb ik mij nu ook geregistreerd en zal ik mij even voorstellen. Ik ben Naomi, kom uit Zwijndrecht en sinds anderhalve week is ons gezin uitgebreid met een labradoodle f1b pup genaamd Duke. In februari hebben wij helaas onze lieverd Sandor, een golden retriever, moeten laten inslapen in verband met een zeer agressieve vorm van bloedkanker. Het was te stil in huis daarna... Nou, dat is het nu niet meer!  :D ::)

Op dit moment krijgt onze Duke nog puppybrokken van Hill's. Maar ik ben druk doende om een menu uit te vogelen met KVV. Wil beginnen met Lotgering omdat ik daar in de omgeving goed aan kan komen. Daarnaast wil ik het bottekort aanvullen met wat ik bij onze Islamitische slager los kan krijgen  ;). Maar dat ga ik nog navragen daar. Ik vind het allemaal heel spannend. Sandor heeft altijd brok gehad. Ik wist gewoon niet eens wat barf was of kvv. Jammer. Ik denk dat hij er heel erg van genoten zou hebben. Maar nu kunnen we het anders aanpakken met onze Duke.
Door syiryo
#2336400
Ha leuk, nog iemand die voorheen vreemd was met kvv en barf! Welkom. Ik ben hier ook iedere dag aan t lezen en heb vandaag de eerste kvv dag voor onze golden pup (14 weken).

groetjes sylvia
Door M@rina
#2342499
Hartelijk welkom! Genoeg te lezen en inderdaad genoeg "onervaren" mensen die ook allemaal aan het onderzoeken zijn.
Door nicolette
#2352845
Welkom op het forum en het is geweldig als je je hond ziet genieten van het eten. Vooral de barf spullen worden zeer gewaardeerd door onze hondjes.
je heb wel een grote vriezer nodig en meestal de grootste om al die vleesjes te bewaren.
Als beginnende barf pup kun je naast de KVV ook eendennekken geven. Vinden ze heerlijk.

Onze hond is nu net 1 jaar en heb hem gelijk overgezet op KVV. Eerste dag wel aan de diarree, maar daarna geen dunne poep meer gehad.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2352864
Ja, eendennekken ga ik bestellen van de week. Hij krijgt nu naast zijn kvv wat kippennekken om aan het bot te wennen en er ligt een kwarteltje voor hem in de diepvries voor van de week. En een paar sardines. Hij is gek op zijn kvv.

Gelukkig hadden wij al een extra diepvrieskast naast onze gewone koelkast met vriesgedeelte. Dus 3 lades zijn voor Duke. Alleen ik ontdekte vandaag dat hij wel heel nodig ontdooid moet worden. Had net flink ingeslagen  :P.
Door nicolette
#2353371
Ontdooien van de vriezer, rotklus en wordt altijd uitgesteld.

Wij begonnen met 7 lades en hebben er nu een grote diepvrieskist bij van 375 liter. 3 honden eten ervan. Je hebt best snel ruimtegebrek als je goed wilt afwisselen.

Gr. Nicolette
Door itslein
#2353755
[quote="nicolette"]
Ontdooien van de vriezer, rotklus en wordt altijd uitgesteld.

Wij begonnen met 7 lades en hebben er nu een grote diepvrieskist bij van 375 liter. 3 honden eten ervan. Je hebt best snel ruimtegebrek als je goed wilt afwisselen.

Gr. Nicolette
[/quote]

Ben ik helemaal met je eens Nicolette. Ik heb 2 vrieskasten die helemaal volzitten met hondenvoeding  ::). Maar ik moet voor onszelf toch ook echt wat ruimte gaan creëren. Als je wilt afwisselen met vleessoorten heb je toch wel aardige voorraden nodig. Een extra vriezer is mijn liefste het niet mee eens, dus ik zal toch economischer in moeten gaan delen of beter moeten leren plannen.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2353758
Het scbeelt natuurlijk wel dat ik 1 hond heb. En ik moet zeggen, het is wel een flinke vriezer. De lades zijn behoorlijk diep. Ik denk dat ik in 1 la wel een kilo of 26 kvv kwijt kan. Ik heb 1 la nu ook vol met klein barfspul.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2355474
[quote="Naomi M."]
Wil beginnen met Lotgering omdat ik daar in de omgeving goed aan kan komen. Daarnaast wil ik het bottekort aanvullen met wat ik bij onze Islamitische slager los kan krijgen  ;). Maar dat ga ik nog navragen daar. Ik vind het allemaal heel spannend. Sandor heeft altijd brok gehad. Ik wist gewoon niet eens wat barf was of kvv. Jammer. Ik denk dat hij er heel erg van genoten zou hebben. Maar nu kunnen we het anders aanpakken met onze Duke.
[/quote]

Volgens mij is Lotgering een complete kvv en er zal dus als het goed is geen bottekort optreden. Af en toe een eendennek erbij kan geen kwaad maar veel extra vleesbot zal de percentage's juist minder kloppend maken.

Erg goed dat je kvv/barf gaat geven aan Duke en veel plezier op het forum
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2355759
De meeste lotgering heeft 15 of 19% bot. Dat wil dus zeggen 30 a 38% vleesbot. Das net iets te weinig. Vandaar dat ik bedacht had om dat wat aan te vullen.
Vanavond gaan de sardines erin. Hoop ik.... :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door