Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boutje
#2355364
Onze sheltie Vivi was 2 weken geleden nu en dan aan het braken. Dit werd erger tot ze zelfs geen water meer binnenhield en begon uit te drogen. Bloedname wees alleen op uitdroging plus eosinofielen verhoogd, lever en nieren ok.
Ook na injectie van cerenia en infuus bleef ze braken.  Op RX was een onregelmatige afgelijnde vage vorm te zien. Echo liet ze niet toe van de buikpijn.
Omdat ze bleef braken hebben ze geopereerd, lichte pancreatitis maar verder niks mis en geen vreemd voorwerp zoals we vreesden (da dacht aan sok of zo)
Ze krijgt flagyl, 3 ker per dag primperan, cerenia en ze moet eigenlijk ook ulcogant (maar dat weigert ze) en maagzuurremmers.
Het voeding opbouwen na de operatie ging moeizaam en op dag 5 begon ze terug te braken. Terug naar af.
Nu ben ik zo ver dat ze vandaag 3 keer een koffielepeltje kvv (alaska) met eve kokend water er over heeft gegeten en niet gebraakt heeft.

Ik wil nu heel voorzichtig terug opbouwen zodat ze niet terug gaat braken, vorige keer was blijkbaar te snel. Maar wat ik me afvraag: welke kvv is het lichts verteerbaar?
Ik heb tinlo en alaska in diverse smaken liggen, darf eco, lupa compleet, haaksbarf en duck compleet en lam-rijst maar wil ook best zelf iets samenstellen of nog iets anders halen voor haar.
Suggsties?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2355388
Misschien carnibest light? Word volgens mij als "opbouw" KVV geadviseerd, voor honden die klachten kunnen krijgen als ze overstappen van brok naar KVV/vers. Misschien moet je op de site er van even lezen, of ze anders bellen.
Door charmed
#2355395
Toen ik mijn honden allemaal aan het braken en diarree had, hebben ze mij bij CB geadviseerd om met de light te beginnen, dit idd overgieten met kokend water. Hier had ik ze binnen 24 uur allemaal beter. Ik denk dus dat CB light echt een optie is. Als het goed gaat kan je eerst nog andere lichtverteerbare KVV's geven zoals kip en kalkoen (eventueel ook van Carnibest)
Door nienk
#2355415
ropadog heeft een kvv speciaal voor honden met verteringsproblemen. dat klinkt als al die leuke brokken voor tig verschillende aandoeningen, maar ik begreep van de holistisch en errug pro-vers dierenarts waar ik met Reus kom dat die kvv van ropadog bij veel honden echt erg goed werkt. zegmaar zoals een brok&blik dierenarts van die lichtverteerbare blikvoeding zou aanraden, zo beval hij de ropadog aan. (en hij heeft vrijwel ieder merk en iedere diersoort kvv in de winkel liggen)


edit: deze bedoel ik http://www.ropa-productions.com/nl/prod ... /Digestion
Door Limpy
#2355422
Maar zaten er in ropadog niet een heleboel toevoegingen aan o.a. hoeveelheid kruiden e.d waarvan je op voorhand niet weet wat ze bij idevidueel dier doen?
Zou ik persoonlijk voor enkelvoudige kvv zonder toevoegingen gaan bij dier met gevoelige maag en dan de magere soorten afwisselen, maar dit is dus puur mijn gevoel.
Door nienk
#2355425
[quote="Limpy"]
Maar zaten er in ropadog niet een heleboel toevoegingen aan o.a. hoeveelheid kruiden e.d waarvan je op voorhand niet weet wat ze bij idevidueel dier doen?
Zou ik persoonlijk voor enkelvoudige kvv zonder toevoegingen gaan bij dier met gevoelige maag en dan de magere soorten afwisselen, maar dit is dus puur mijn gevoel.
[/quote]

dat is wel waar, er zit wel behoorlijk wat in.

ik geef Reus als hij last van zijn buik heeft de katten kvv van tinlo (fijner gemalen) met warm water erdoor geprakt.
Door M@rina
#2355445
Ik zou tinlo, konijn, kip en paard geven dit zijn allemaal magere diersoorten. Wel even aanvullen met wat stukje kipfilet omdat tinlo nog al harde poep op kan everen en dat lijkt me met een buikwond niet prettig
Door Boutje
#2355471
De carnibest light geraak ik niet makkelijk aan.
Ik heb nu tinto kip ontdooit voor morgen en ik heb ook konijn en paard liggen, dat wordt het dus.
En dan voorlopig maar vaker kleinere porties met wat heet water er overheen.
En morgen kipfilet bij halen, haar ontlasting tot nu is gelukkig goed en niet te hard.
En de buikwond is goed aan het genezen, op de maaglast na is ze best vrolijk en ze begint terug met de anderen te spelen.
Door Limpy
#2355478
Niet elke hond of kat poept te hard/noeilijk op tinlo, maar beter wat extra spiervlees achter de hand houden voor het geval dat... vooral als je woefiew al last v/d maag heeft.

Succes en beterschap met vivi!
Door Boutje
#2355834
Ze is tinlo wel gewoon en heeft nooit ontslastingsproblemen gehad.
En: nu al 24 uur niet gebraakt!!! Ik hoop dat we er nu doorheen zijn en ze terug aan kan sterken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door