Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lillebill
#2355047
Ik weet niet of de vraag hier goed staat?

Mijn buren hebben een podenco mix pup van 6 maanden uit Spanje.. Ik heb ze aangeraden KVV te voeren en dat zijn ze dus ook gaan doen.. Nou was de pup steeds aan de dunne en ik heb ze geadviseerd toch maar even naar de dierenarts te gaan inverband met giarda..
Nou belde ze me net op dat ze bij de dierenarts waren geweest en dat ze dus giarda heeft.. (nou hebben ze niet de mee gbrachte ontlasting getest dus ik vraag me af hoe ze tot die conclusie zijn gekomen maargoed) medicatie mee gekregen tegen giarda en een zak brokken hypoalergeen voer want ze kon ook nog wel is allergisch zijn voor t vlees zei de da.. Hun vragen nu aan mij wat te doen..
Wat adviseren jullie? Pup is verder heel levendig en speels en de vacht enzo zien er goed uit..
Door lianneke
#2355075
Naar een andere dierenarts gaan en de ontlasting laten testen en dan verder zien.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2355084
lianneke schreef: Naar een andere dierenarts gaan en de ontlasting laten testen en dan verder zien.
Ja dat eerst....
want als de diarree nou over is, was het dan giardia of een voedselallergie? Of moeten ze dan voor de zekerheid maar hypoallergene brokken blijven voeren?  ::)
Door Lillebill
#2355093
Wateen vaag gedoe hè van die dierenarts.. Ik zal ze adviseren naar een andere da te gaan.. En nu gewoon vlees teblijven voeren.. Want mocht ze allergisch zijn voor de voeding kun je toch ook een eliminatie dieet doen met vlees? Dan hoeft ze toch niet op de hypobrok?
Door Lizzy
#2355112
Ja, heel vaag. Ik zou het hier niet bij laten zitten en naar een andere DA gaan. Eerst moet de ontlasting onderzocht worden. En niet ontlasting van 1 dag maar van 3 dagen. De ontlasting kan opgestuurd worden naar het Woud of ze kunnen ermee naar de DA gaan en een Elisa SNAP test laten doen. Maar, is de pup nou aan de diarree gegaan bij de overschakeling naar vers? Want de overschakeling van brok naar vers kan natuurlijk voor diarree zorgen. Het beste ondersteunen ze de omschakeling dan met probiotica.
Door Lillebill
#2355125
De pup is nu een maand in nederland en is vanaf dag 1 dat ze hier is op vers.. Dus daar zou t niet van kunnen zijn..
Ze heeft toen in het begin een beetje diaree gehad maar daarna niet meer.. Maar nu dus wel heel heftig.
Ik spreek ze zometeen en ga ze jullie tip van het opsturen naar het woud doorgeven.. en anders naar een andere dierenarts verwijzen..

Misschien is probiotica zoizo een goede voor als een hond diaree heeft?


Bedankt allemaal voor t meedenken alvast!
Door Lillebill
#2367955
De pup bleek dus geen giardia te hebben maar haakworm!
Blij dat ze de pup nog hebben getest en niet onnodig troep voor giardi hebben gegeven.
Gebruikersavatar
Door nova
#2368941
Lillebill schreef: De pup bleek dus geen giardia te hebben maar haakworm!
Blij dat ze de pup nog hebben getest en niet onnodig troep voor giardi hebben gegeven.
nou zeg, dan zat die DA  met zn  giardia en  zn hypoallergene  meuk wel  goed ernaast. >:( >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door