Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2354282
Heeft jouw hond/kat een favoriete vleessoort.
Eet hij/zij b.v. het liefst kip, maar krijg je er met geen mogelijkheid konijn naar binnen?
Gaat het spiervlees er heel makkelijk in, maar duurt het "uren" voordat het bot weg is?
Moet je alle zeilen bijzetten om de groenten naar binnen te krijgen?
Kan je kilo's aan groenten maken wat met smaak word gegeten totdat je er b.v. biet in hebt gedaan?
Door El budha
#2354298
Onze dieren hebben echt een voorkeur.
De honden moeten eerst hun vleesbot opeten voordat ze het spiervlees of orgaan van ons krijgen.
Kipkarkassen, konijnkarkassen, parelhoenkarkassen (het lichtere kluifwerk) willen de honden niet eten tenzij het gemalen is.
Wel eten ze met veel plezier het moeilijke kluifwerk zoals ribpartijen en nekken.
Onze herder is weer dol op Lama en hertenvlees. Helaas wil hij nogal eens wisselen van voorkeurs vlees. Zo vond hij vroeger haaskarkas echt geweldig en nu krijg ik het er echt niet meer in bij hem. Onze Amerikaanse Bulldog vind alles wel lekker, alleen lama en hertenvlees vind zij dan weer iets minder lekker maar eet het wel op.
Van onze katten heeft alleen onze bejaarde kat een duidelijke voorkeur voor gansfilet.
Het puppenkindje eet tot nu toe alles alleen gansorgaan is ze niet dol op. Haar favoriet is pens.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2354307
Hope schreef: Nee, Hope is net een wandelende vuilnisbak.
:biggrin2:
;D ;D Ja dat heb je met labjes he  ;)
Ik verwacht hier ook geen problemen, denk dat zodra Zebby over is naar barf, dat ze ook  een lopende kliko is, heb tot nu toe nog niets gevonden wat  ze niet lust, maar ja qua barf zitten we nog bij de kip, lam, vis, ben benieuwd hoe ze reageert op eend/haas/konijn e.d.
Polle zal denk ik wat kieskeuriger zijn, maar ja ook dat is nog afwachten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2354310
In de afgelopen 7 jaar is hij alleen nog maar over zijn nek gegaan van rabarber.
En hij probeerde het (we zijn nu aan het elimineren) altijd heel dapper op te eten als er wat was gevallen of zo, maar dat lust hij dus écht niet.
:biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2354325
Oscar eet ook alles. Hij is wel van de makkelijk, hij eet eerst het eten waar hij het minste moeite voor hoeft te doen en als laatste het "zwaartse werk". Maar alles gaat schoon op en het duurt geen 10 seconden langer dan nodig is  ;D

Ook aan tussendoortjes heb ik nog niets gevonden wat hij niet lust. Alles schuift naar binnen. Nieuwe dingen worden wel eerst besnuffeld, bekeken, verplaatst en geproefd, maar op gaat het.

Bij konijnkarkas en patrijskarkas had Oscar de eerste keren wel angst. Hij vond beide soorten echt doodeng. Duurde wel een keer of 3 voeren voordat dat weg was. Zag er wel hylarisch uit, maar het is wel fijn dat het bij vooral maf gedrag gebleven is en hij het wel gewoon met smaak eet.
Door Nadia
#2354528
Kain eet alles, behalve witvis, dat weigert hij echt. Nu is dat ook niet echt een toevoeging, dus voer ik niet meer.
Hij heeft wat meer moeite met gans, dat vind hij niet super lekker, maar eet het wel.
Spiervlees en orgaan eet hij als eerste, dan het bot. Al dat het soms wel voorkomt dat hij het bot eerst eet, maar meestal eerst spier/orgaan.
Groente gaan er prima in, alle groente. Mits wel goed gemengd met vlees/orgaan/ei.
Door Marije Lei
#2354549
Voorkeur? Ik heb wandelende kliko's ??? Alleen Dib is niet zo gek op vis. Makreel gaat maar zalm laat hij liggen. Verder maakt het niet uit, zelfs dingen die niet eetbaar zijn proberen ze nog naar binnen te werken! :-X
Door syiryo
#2354575
Bowie heeft voor zover ik heb kunnen zien nog geen voorkeur, tis net een kliko  :biggrin2: alles wat in zn bak gaat moet naar binnen. Gisteren was het ff vechten en eerst veel sabbelen met die zalm, maar ook die ging uiteindelijk naar binnen.
Door **Jolanda**
#2354689
Hier ligt het er een beetje aan.
Kipkarkasje vinden ze beide heerlijk. Ze eten ook graag eendkarkas, parelhoen en konijn. Haaskarkas vind Duster wat minder. Lamsribben gaan er ook goed in.
Spiervlees...alles wat ik geef eten ze eigenlijk wel maar hebben de voorkeur naar lama en hert. Patrijs en duif vinden ze alle 2 niet geweldig.
Duster vind het akelig als lever en nier in zijn mond glibbert dus dat moet ik voor hem even in kleine stukjes knippen, dan eet ie het wel.

Duster vind yoghurt niet geweldig en laat het liever staan behalve als Nadia hier is, dan eet ie het gewoon op >:(

Rauwe groenten vinden ze beide niet te eten, dus ze krijgen de groenten die van ons over is al ga ik binnenkort groentenkoken en dan mixen. :)
Door smulpaap
#2354752
In de beginperiode was alles jammie  :D Maar de dames hebben inmiddels wel hun voorkeur gekregen

Vis is iets voor zeehonden , ik heb het lang geprobeert en er alle trucs op losgelaten maar zonder resultaat . Nu krijgen ze Doils
Wilde eend was in het begin lekker , nu lusten ze het alle drie niet meer
Fazant , ze eten het maar ik voer het niet vaker dan zo,n eenmaal per maand en dan moeten wel die ""gore organen "" eruit
Duif is blehe
Eendagskuikens zijn volgens Amber erg gevaarlijk  :biggrin2: De andere twee eten ze wel zo nu en dan

Favoriet is hier wild konijn , parelhoen , gans , haas , reeribben , (geiten en lamsribben zijn ook blehe ) en bio kip vinden ze ook erg lekker . Kwartelkarkas is lekker
Van spier lusten ze eigenlijk alles wel
Orgaan , met sommige diersoorten wil Tessa nog weleens miepen
Groenten word goed gemengt door het vlees
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2354773
Pens vinden ze hier beiden toch wel errug lekkur  :D

Hart vinden lekker, maakt niet uit welke diersoort. Nier en lever is wat moeilijker. Al vinden ze de konijnenniertjes die ik via Orinake koop helemaal geweldig. Sowieso worden lever en nier van kleinere dieren beter gegeten. Maar om het gemiep ermee te voorkomen maar ik gewoon een orgaanmix en dat wordt altijd met smaak gegeten.

Oska is verder dol op zalm, haas en lam. Maar ook kip, konijn en eend smaakt erg goed.

Toto heeft verder niet echt voorkeur, hij eet zowat alles. Maar houdt niet van fazant en zo zijn er vast nog wel wat dingen die hij niet lust. Maar ik heb ook nog niet alles uitgeprobeerd  ;D
Door Barbaravh
#2354795
Hier eten ze ook alles zonder problemen, maar ze zijn wel heviger als ik iets groot geef zoals een lap pens, ribben, een eendenkarkas,...
Door nienk
#2354925
Reus eet ook vrijwel alles. alleen kwartel met jas aan moet ie niet. en met muizen en ratten (leek mij zo leuk om prooi te voeren) gaat ie alleen maar spelen.

hij is een tijdje panisch geweest van mandarijn en dergelijke vruchten. 1 keer laten proeven, likte er aan en schoot de hoek in, staart tussen de poten en zo'n kop van BAASJE! wou je me dat laten OPETEN!? ben je GEK!? maar dat ging uiteindelijk over.

verder is hij vooral erg dol op afwisseling. als ie een tijdje alleen maar konijnenbot heeft gehad en dan weer eens eend krijgt, dan is het helemaal jammie en moet er daarna uitgebreid gerold en bek gepoetst worden op het kleed. maar als ie dan weer een paar keer eend heeft gehad, dan is dat weer over en juist weer erg jammie als ie weer konijn krijgt. hij wordt erg blij van dingen waar ie wat langer op moet knagen, maar dat gaat met zijn maat helaas wat lastig. wild konijn is lekkerder dan tam konijn. wilde eend ook lekkerder dan tamme eend. en oh paardenspiervlees vond ie ook helemaal te gek toen ie het voor het eerst kreeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door