Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door clazien
#2353000
hallo  ten eertse wil ik jullie bedanken alvast voor de hulp die ik al gehad heb voor het eten van kathy.
ik heb van de week even de huisarts gemaild gehad om te vragen naar  kopie van de test van kathy . >:(maar schijnbaar is dat moeilijk kreeg een telefoontje dat ze dus ook last heeft van huismuid. maar mijn man had haar aan de lijn en vertelde dat kathy nu het weer zo warm is niet echt actief is en het liefst in het water ligt.wat geen probleem is.maar wij zeggen dat het komt van de polmarine die ze nu weer voor een week 1 per dag krijgt.eerst zeggen ze in over leg dat het goed is als we merken dat ze meer jeuk heeft en het maar te doen voor een paar dagen een hele,dan daarna weer om de dag een halve. zegt ze nu dat ze er niet blij mee is dat we dat doen?????????????????????? :o ??? en dat ze nu loom is komt van wegen dat ze een hartruisje heeft .die ze ook al heeeeel lang heeft.maar ook daar denken we zal ze toch niet zo veel last van hebben.hoeveel mensen hebben het ook niet laat staan dieren? we moeten volgende week maar even langs komen  zo dat ze dat even kan bekijken of het niet erger is. oke doen we wel  gaan we ook vertellen dat we barf doen nu met haar.ze is zo wie zo 5 kilo tezwaar. :-\
Door clazien
#2353002
sorry heb te snel verstuurt.
maar de vraag was hoe zouden jullie dit aan pakken.we zijn toch van plan .om langzaam aan te stoppen met die pillen al zou ze alleen voor de vlooi en huismuid  die kleine pillen krijgen en dan liesft zo min mogelijk. groetjes clazien
Gebruikersavatar
Door Thea
#2353775
clazien schreef: hallo  ten eertse wil ik jullie bedanken alvast voor de hulp die ik al gehad heb voor het eten van kathy.
ik heb van de week even de huisarts gemaild gehad om te vragen naar  kopie van de test van kathy . >:(maar schijnbaar is dat moeilijk kreeg een telefoontje dat ze dus ook last heeft van huismuid. maar mijn man had haar aan de lijn en vertelde dat kathy nu het weer zo warm is niet echt actief is en het liefst in het water ligt.wat geen probleem is.maar wij zeggen dat het komt van de polmarine die ze nu weer voor een week 1 per dag krijgt.eerst zeggen ze in over leg dat het goed is als we merken dat ze meer jeuk heeft en het maar te doen voor een paar dagen een hele,dan daarna weer om de dag een halve. zegt ze nu dat ze er niet blij mee is dat we dat doen?????????????????????? :o ??? en dat ze nu loom is komt van wegen dat ze een hartruisje heeft .die ze ook al heeeeel lang heeft.maar ook daar denken we zal ze toch niet zo veel last van hebben.hoeveel mensen hebben het ook niet laat staan dieren? we moeten volgende week maar even langs komen  zo dat ze dat even kan bekijken of het niet erger is. oke doen we wel  gaan we ook vertellen dat we barf doen nu met haar.ze is zo wie zo 5 kilo tezwaar. :-\
Ik moet wel even lachen dat je zeg dat je de huisarts heb gemailt. Daardoor begreep ik eerst jou berichtje niet.
En ja natuurlijk kan ze sloom zijn door de pillen. Maar vergeet niet dat het ook erg warm is de afgelopen dagen. En ja als mijn honden hele dag in het water konden liggen zouden ze dat nu ook doen.
Laatst gewijzigd door Thea op ma 28 mei 2012, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door clazien
#2354281
hihihi ik zie het huisarts acht het is warm weer. maar inderdaad als het warm weer is zo als nu is ze altijd loom.wie niet he? maar omdta nu weer naar een hartruis te gooien vind ik wel ver gaan. tuurlijk  moet het in de gaten gehouden. we geven haar nu al van donderdag lamshart en kippen nekjes wel het gewicht wat ze mag hebben en de groente. ze vind het heerlijk en heeft niet meer zo'n hardde op gezette buik. alleen ban ik nog niet uit het spiervlees  is kip filet ook spiervlees en mag kip rauw? ik hoorden van iemand de levers en nieren en hartjes eerst even licht te koken. mag ze als bot vlees ook kippen vleugels en drumsticks om ge kookt?
:P ::)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2354305
NEE niet gekookt zeker de botten niet. Worden ze te hard en scherp ???
Eigenlijk mogen ze alles rauw.
Je kan bv orgaan iets koken als ze het rauw niet lekker vind. Maar anders gewoon rauw geven.
En geef je nu niet teveel hart want dat werkt laxerend.
Kijk eens http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp dan kan je precies uitrekenen hoeveel orgaan (hart,lever,maagjes ,niertjes ect) hoeveel vleesbot (kippeneken, vleugels wel even inknippen, eendenek, kwartel) en spiervlees (kipfilet,rund,paardvlees ect)
Heb je evt een menu gemaakt (uitgerekend) zet het dan bij barf en dan kunnen andere zeggen of het goed is.
Door clazien
#2356079
ik heb van jullie al een lijst je gehad met het geen wat en hoeveel ze mag eten.ze gaat er heerlijk op .niet aan de dunnen niet overgeven.ze is zelfs actiever.morgen weer vlees halen voor haar .de groente die ik gemalen heb en gemengd die heb ik ingevroren in ijsklontjes bakjes zo dat ik er steeds 2 uit kan halen als we wat eten wat ze wat groente betreft  niet mag hebben. ze vind alles heerlijk dat scheelt ook een hoop.allen wat vis betreft weet ik het niet zo .moet ze de hele vis mag het de kop zijn hoeveel krijgt ze dan en eet ze er dan toch de ander vlees ook bij of krijg ze dat 1 dag alleen maar vis.en welke.het lijkt me niets om ze alleen maar koppen te geven.of de vis van wegen de graatjes die scherp zijn.
ik dank jullie heel erg ik zie nu al onze kathy veranderen.
Door nienk
#2356089
qua vis kan je het beste even rustig aan proberen wat voor jouw hond het beste werkt. Reus kreeg een hele tijd halve zalmkoppen (1keer per week) maar ineens verdroeg hij ze niet meer. Na 2 keer midden in de nacht de hele bench onder gescheten te hebben, heb ik die dus maar van het menu gehaald. nu krijgt hij hele sardientjes. ben daar erg tevreden over, is compleet en 1 sardientje (van de visboer op de markt) is precies 1 maaltijd. hij krijgt nu dus eens per week een heel sardientje. zo zou je ook kunnen beginnen, een deel van de maaltijd vervangen door een heel of half sardientje. dat kan je zien als compleet, dus dan dient officieel de rest van de maaltijd ook compleet te zijn. je kan het sardientje echter ook gewoon als extra geven, tussendoor of bij de maaltijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door