Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2352831
hoi allemaal,

mijn honden (beaucerons) staan op kvv van lotgering en weekend barf hapjes. ik ga half juli naar zuid frankrijk om mijn teef te laten dekken... maar ja..ik ben niet met 3 dagen terug, wil er min. 5 dagen tot een weekje voor uittrekken. iemand ervaring wat te doen met voeren?? help  :D
Door nicolette
#2352839
In de grote Franse supermarkten vind je veel vers vlees voor de hond in aparte vakken bij de koeling. Kipje is overal te krijgen.

Of KVV in Frankrijk te verkrijgen is weet ik niet. Je kunt wel voor een aantal dagen KVV worsten ingevroren meenemen in grote koelbox. Je hebt ze ook op stroom en kan ze in de auto aansluiten. Als de koelbox helemaal vol zit dan is alles nog bevroren als je aankomt. De worsten in koelkast, misschien ook vriesvakje. Helemaal ontdooit kan je ze wel 2 dagen bewaren.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2352862
helemaal top!
en wat zou ik dan het beste kunnen kopen in de supermarkt?  :shy:

die koelbox ga ik zeker kopen! bedankt voor de tip! ik verblijf bij de fokker van de reu thuis dus die hebben vaaaast wel een vriezer :D
Door nienk
#2353100
voor die paar dagen kan je best hele kippen voeren, die hebben ze daar prima. wellicht ook wel eend, heb je toch een beetje afwisseling. de hele kippen zullen wel schoongemaakt zijn, dus daar zit geen orgaan meer in. nou herinner ik me van vroeger dat ik heb staan gruwelen bij wat er allemaal in bakjes bij in de supermarkt ligt daar aan orgaan, dus dat moet vast ook wel lukken.

succes met de dekking!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2353314
Wij hebben vorige week BARF in zo'n koelbox op stroom mee genomen. Ongeveer 3 kilo, was nog veel ruimte over in de koelbox. Ik had ook 4 van die vrieselementen erbij.
In het huisje heb ik de eerste 3 dagen steeds 2 van die elementen in de vriezer gedaan en dan steeds omruilen (was een piepklein vriesvakje). Toen we het eten op dag 3 uit de koelbox haalde zat er nog ijs aan de binnenkant!

Dus, als je er meer in doet wat stijfbevroren is, dan kun je echt wel een poos toe. Onze vriezer is ook niet zo'n sterke, die vriest geen -18. Als je er uit een -18 vriezer bevroren spullen in doet, blijft het nog langer koud.
Ik vond het een succes! Wij hebben verder na die eerste vier dagen gewoon kippenpoten en rundvlees en kalkoenvlees gekocht. Gewoon gezocht wat het beste betaalbaar en eetbaar voor hem was. Hele kippen waren er ook, maar dat vind ik onhandig met portioneren. Wij waren in Duitsland en zagen geen orgaan liggen, maar in Belgie en Frankrijk hebben ze juist wel orgaan.
Door nicolette
#2353369
In de schappen daar ligt best veel vlees/orgaan voor de honden. Je gaat niet zo lang dus komt het niet zo nauw met de precieze percentages. De honden komen echt niets tekort als ze een weekje of twee een beetje hetzelfde eten. Wij eten ook niet super gezond als we op vakantie zijn.

Ik denk dat je bij Franse slagers ook wel hondenvleesjes kunt kopen. Rund, kip, kalkoen. Misschien vragen of ze kipkarkassen hebben.

Wat de andere ook zeggen KVV in koelbox en karren maar. Succes.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door