Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#2350205
Als haar kopje ons vrijdag aanstaat komt er over een week of wat een klein poesje hier wonen. Nu Theemuts is overleden durven we er weer 1 te nemen, al hoewel ik nog altijd stille hoop heb dat Wis ooit weer op de stoep staat. Poesje is een kliko en eet brokjes etc. Daar doen we hier niet aan. Kan ik een kitten cold turkey op de barf zetten? En hoevaak op een dag moet ik een kitten dan voeren?
Door Martine-Tom
#2350237
Doki heb ik eerst op kvv gezet, hij zou een zwak maag darm stelsel hebben ( ::)) hij heeft 2 dagen kvv gegeten, toen een geplette kippevleugel, toen een geknipte kippevleugel en de 5e dag full barf.
Ging prima.
Door Mevroi Kruim
#2350428
Wat leuk! Moet wel een stevig uitgevoerd kitten zijn om de beren de baas te kunnen  :D

Ik zet alles altijd gelijk op barf, in het geval van de Gnurkels wel mini-barf maar die waren ook pas rond de 6 weken. Ik heb in het begin wel wat gemalen maar ook gelijk knaagwerk gegeven. Het voordeel is dat zulke kleine ukken nog geen vooroordelen hebben over eten en alles gelijk naar binnen werken. Het kan zijn dat een ouder kitten daar eigen meningen over heeft en je toch in het begin moet mengen met blik, maar een kliko moet goed over te halen zijn.

Normaal gesproken zou het kitten een week of 10 tot 12 moeten zijn als het bij moeders weg kan en dan kun je met 3x daags voeren een heel eind komen. Hier eten ze nu 1x daags, soms 2x, en dat gaan ook prima nu ze 1 jaar oud zijn.
Gebruikersavatar
Door kira
#2350611
Wis en Sus aten altijd 2x daags, dus denk dat we uiteindelijk daar dan naar toe gaan. 3x daags voeren in het begin is wel in te plannen, ik vreesde al dat een kitten net als een pup 5x daags gevoerd moest worden en dat we dus nog een voerster moesten gaan inhuren haha.
Heb in de vriezer nog kippennekken liggen, dan ga ik daar wel mee beginnen. Zalmmix gaat vast ook wel lukken. Konijnkarkas heb ik ook nog. Verder zit mijn vriezer vol met groot bot werk, zal dus in de toekomst weer wat kleiners gaan bestellen. Maar ga er van uit dat een paar weken als bot alleen konijn, kip en zalm wel toereikend is. En misschien wil deze ook wel een lekker stukje duif eten en een stukje kwartel. Kuikens verkoop de dierenwinkel wel een klein zakje van (heb er ook nog levende van  :P)

@ Eelke, ja dacht dan maar een kitten en ook nog 4 konijnen. Nee zonder dollen, Akira kon niet met katten, toen we Akira kregen hadden we nog 2 katten die zijn toen wel gebleven, maar was vaak een heel gedoe. Nu Akira is overleden durven we het weer aan. Grote beer lag vroeger met Wis samen te slapen, Kleine beer deed altijd neuzen met wis en deed alleen gek als Theemuts over haar toeren ging, Foppe heeft regelmatig in een poezenhuis gelogeerd en hij heeft Wis ook nooit onheus bejegend. Fop doet veel vreemde dingen, maar met poezen is die wel normaal. We hebben wel bewust voor een kitten gekozen omdat ik toch denk dat de slagingskans groter is.

We gaan vrijdag kijken, geen idee hoe oud het is, er werd gezegd dat het over 2 weken weg zou kunnen (dat was maandag), op 1 na was het hele nestje weg. Dit zou een poesje zijn met grijze strepen. Dus ben erg benieuwd.
Door *Flip*
#2350645
ik heb flip op 20 weken ook cold turkey overgezet. Wilde rustig beginnen met KVV, maar dat bleek niet te vreten, dus het werd een spoed cursus BARF voor het personeel  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kira
#2353247
Ik zou ook zeggen, 2 maar Daf zegt 1. Vreemde redenering, als we naar de camping gaan (meestal 1 nacht) zal poes aan tuig moeten en lijn en in de nacht in bench en dat ziet ze met 2 niet zitten. Hier zitten tig poezen aan lijn en tuig, dus ik zie het probleen niet, maar wellicht denk ik te makkelijk.
Door fem fatale
#2353701
Ik zou juist denken dat dat met 2 makkelijker is. Ik heb het idee dat mijn 3tal elkaar wel bezig houdt en dat ze daarom niet zo ver weg hoeven te gaan voor hun afleiding.

Tuigje is volgens mij heel goed trainbaar bij kittentjes.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2356201
Ik vind ook dat 2 zoooveeeel beter is  :biggrin2:
En waarom zouden er geen twee in een bench kunnen slapen?  Dat maakt het net een stuk aangenamer dan alleen.
Alleen is al snel zo eenzaam en saai, met twee kan je tenminste knuffelen en heb je gezelschap en misschien, als de bench groot genoeg is, kan je zelfs even spelen. 
En zo werkt dat met alles.  Alles is zoveel leuker als je het samen met je vriendje kan doen.  Bovendien leren ze zoveel van elkaar en heb je een stuk minder kans op gedragsproblemen later.  Ze vragen ook veel minder aandacht en je hebt minder kans dat er eentje in de staart van een beer eindigt... Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren bij twee, het blijven donderstenen, maar toch...  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kira
#2356245
Ga zo denk ik maar berichten dat we voor 2 gaan. Ik denk zelf nl. ook dat ze dan van elkaar dingen kunnen leren in hun spel. Sus en Wis waren ook zusjes en speelden in hun jongere jaren ook altijd veel samen. En Daphne blijft twijfelen, dus ik vrees dat ik de knoop dan maar door moet hakken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door