Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dragonsstarr
#232742
Hoi,

Ik zag laatst op een foto dat iemand een hele (kleine) kip aan zijn hond gaf, nu zou ik dit ook weleens erbij willen geven aan mijn honden. Mijn honden staan wel op brok, kan het geen kwaad als ik ze zoiets tussendoor zou geven??
Door tieneke
#232760
Als je alleen maar brokken voert nooit geven!
Eerst je hond een aantal weken op kompleet versvlees zetten en dan geleidelijk aan beginnen met een kippennek die je eerst plat slaat.
Hierna een kippenvleugel die je zeker in het begin moet inknippen in alle beweegbare delen.
Als dit alles ook goed gaat een klein lamsribbetje en zo ga je steeds een stapje verder ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#233024
Er staat zo'n mooie kreet boven ons forum.....

Lees eerst het bottendocument in de bieb voordat je botten aan je hond gaat voeren.
Door Nelly
#233027
Ja, en dat moet je zeker doen!!!!!
Door Lizzy
#233123
[quote="dragonsstarr"]
Hoi,

Ik zag laatst op een foto dat iemand een hele (kleine) kip aan zijn hond gaf, nu zou ik dit ook weleens erbij willen geven aan mijn honden. Mijn honden staan wel op brok, kan het geen kwaad als ik ze zoiets tussendoor zou geven??
[/quote]

Ik raad het je met klem af om hele kippen aan je hond te geven als je (nog?) brokken voert. Je moet het voeren van botten heel langzaam opbouwen en tevens combineert brok met bot niet echt heel goed.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 02 jan 2005, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dragonsstarr
#233218
[quote="Angelique"]
Er staat zo'n mooie kreet boven ons forum.....

Lees eerst het bottendocument in de bieb voordat je botten aan je hond gaat voeren.
[/quote]

Het is kwa indeling een druk forum dus daar heb ik overheen gekeken, maar zal het zeker eens lezen.


voor de rest bedankt voor de reacties
Door dragonsstarr
#235256
ik weet nog niet genoeg over vers geven dus ik begin er nog niet aan. Vind het wel een beetje eng om over te stappen, want heb een oude teef lopen van bijna 11 en hoe moet ik het doen met een drachtige teef, ik wil er wel zeker van zijn dat ze wel alle voedingstoffen binnen krijgen....
Door Audrina
#235258
Heb hier ook 2 ouwetjes van 11 en half en ruim 12 rond lopen die ik ongeveer een jaar geleden (toen waren ze dus ook al oud) over heb gezet van brokken naar kvv en ze doen het beter dan ooit. KVV is compleet dus komen ze wat voedingsstoffen betreft niks tekort hoor.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 05 jan 2005, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#235259
[quote="dragonsstarr"]
ik weet nog niet genoeg over vers geven dus ik begin er nog niet aan. Vind het wel een beetje eng om over te stappen, want heb een oude teef lopen van bijna 11 en hoe moet ik het doen met een drachtige teef, ik wil er wel zeker van zijn dat ze wel alle voedingstoffen binnen krijgen....
[/quote]

En waarom denk je dat je drachtige teef met brokken wel "alles" binnen zal krijgen en met een KVV niet ???
Door dragonsstarr
#235263
[quote="Angelique"]
En waarom denk je dat je drachtige teef met brokken wel "alles" binnen zal krijgen en met een KVV niet ???
[/quote]

kijk daarom zet ik ze dus nog niet over, omdat ik er nog te weinig vanaf weet ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#235299
[quote="dragonsstarr"]
kijk daarom zet ik ze dus nog niet over, omdat ik er nog te weinig vanaf weet ::)
[/quote]

Dus de brokkenfabrikant zegt, ons voer is compleet, dat geloof je wel. Maar als een versvoerfabrikant zegt, ons voer is compleet, dan geloof je dat dus niet, want daar denk je dan ineens veel vanaf te moeten weten voordat je kunt overschakelen, terwijl je er waarschijnlijk nooit over nagedacht hebt wat je je honden nu precies te eten geeft. Overschakelen van brok naar kvv gaat in de regel probleemloos en is in een paar weken gepiept. Blijkbaar ben je toch niet tevreden met die brokken anders was je niet op BP, dus blijf ik me afvragen:

Waarom heeft dan die brokkenfabrikant wel jouw vertrouwen en de versvoerfabrikant niet?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#235303
[quote="dragonsstarr"]
kijk daarom zet ik ze dus nog niet over, omdat ik er nog te weinig vanaf weet ::)
[/quote]

Maar ik denk dat je ook niet alles van brokken weet en die geef je je hond wél zonder na te denken :-\.

Hier op Bp zitten meerder mensen die met hun honden fokken en kvv geven, er is zelfs iemand (Daniëlle) die heeft haar hond juist omdat ze gedekt zou worden op vers gezet om de pups een optimale start te geven. En volgens mij is ze nu helemaal om en blijven haar honden op vers ;).

Volgens mij lees je hier niet genoeg als je nog steeds niet overtuigd bent :P ;).

Maar even zonder gekheid, misschien kunnen we je helpen? Wat is voor jou nog niet duidelijk genoeg, waar zet jij je vraagtekens bij? Als je ons dat verteld kunnen wij je misschien van je twijfels afhelpen.
Door Jacqueline74
#235524
Om te beginnen kun je beginnen met een kvv zoals Bibi, Carnibest, Rodi, AHV, Duck.

Dan heb je een compleet vers voer en dan kan je eventueel over gaan op zelf samenstellen maar met deze merken is het compleet en veel veel beter dan brok.

Succes,

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door