Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JoyceW
#2351866
Ik heb de vriezer weer vol, maar alles zit vast aan elkaar bevroren.

Hoe doen jullie dit? Hoe krijg je het los van elkaar zonder te ontdooien?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2351877
Je kunt grote hoeveelheden even laten aandooien en dan als er iets beweging in te krijgen is portioneren en weer invriezen. Bij sommige vleessoorten wil het ook wel eens helpen om het blok een paar keer op de (stenen) vloer te laten stuiteren  :biggrin2:.
Door *Flip*
#2352085
hard op de grond laten vallen, breekijzer er tss, hamer met een punt er tss steken en wrikken, vijl er tss steken en daar op hameren. Kortom: grof geweld  :biggrin2:

Ik vries vaak karkas dingen in op dienblaadjes, stapelen en dan folie er omheen. Die vriezen ook altijd aan elkaar vast, laat eerst de stapel op de grond vallen en dan de hardnekkige nog ff een tik met de hamer, komt altijd los :)
Door Lida. S
#2352140
Als het in de vriezer aan elkaar vastgevroren zit, zit er naar mijn idee (en ervaring) niets anders op dan de boel gedeeltelijk te laten ontdooien en dan los te trekken. Het is de kunst om te voorkomen dat het aan elkaar vriest. Dat doe ik door er steeds droge vuilniszakken tussen te leggen, maar het blijft af en toe een probleem
Door MJoze
#2352261
De zakjes vriezen aan elkaar doordat ze nat zijn, probeer dat  dus te voorkomen.
Het helpt ook om goede kwaliteit diepvrieszakjes te gebruiken, zeker voor vleesbot, zodat er niet zo gemakkelijk een gaatje in komt.

Groetjes, MJ
Door JoyceW
#2352275
Nee, het zijn niet de zakjes. Gewoon het vlees zelf in een zak. Bijvoorbeeld wat jij gisteren gebracht hebt Lida. Maar er mee gooien dus. :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2352749
Ik gooi het ook wel eens op de grond en tegenwoordig waarschuw ik Jan ik ga zo wat vlees gooien , anders schrikt die man zo..hahaha anders wordt het roepen naar boven of alles goed gaat ;D
Gebruikersavatar
Door rupa
#2352757
bijl en een hamer doet wonderen. ik moet van mijn vriend zeggen "en anders een kettingzaag " !!! :D.
Laatst gewijzigd door rupa op za 26 mei 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#2352762
Als je spullen vastgevroren in de vriezer zitten, wees dan voorzichtig met breekijzer, hamer etc.
Je steekt namelijk heel snel door de wand  van de vriezer heen. En ik spreek uit ervaring  :-[
Gebruikersavatar
Door Thea
#2352943
Ik zou het 1x redelijk laten ontdooien en dan in porties maken en dan weer invriezen.
Want om nu iedere x een homp vlees van bv 5 kilo maar te gooien totdat je er bv 500 gram vanaf heb is natuurlijk geen doen.
Bijna iedereen hier die vlees binnen krijg laat het gedeeltelijk ontdooien en portieoneerd dan in zakjes of bakjes wat ze per dag of 2 dagen nodig hebben en dan weer invriezen.
Zijn hier al de tips gegeven om er bv droge vuilniszakken of met dienbladen te werken. Zodat het pakjes zijn die je zo weer los kan pakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door