Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door itslein
#2351311
Volgens de dierenarts zit ze op het randje en moeten we haar echt brokken bij gaan voeren  :o. Dat gaat dus niet gebeuren. Ze eet goed, glimt als een spiegel maar is inderdaad niet vol. Met kvv zat ik bijna op een kilo per dag. Nu ik steeds meer barfprodukten toevoeg krijgt ze zelfs nog wat meer. Ze woog vorige week 13.5 kilo en groeit ongeveer een kilo per week. Ze is heel aktief en verbruikt dus ook veel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2351312
Welk randje bedoelt die beste man? Ze ziet er volgens mij goed uit.
Lekker zo door gaan. Mijn ervaring is dat ze op een gegeven moment prima uitzwaren en als je niet oplet zelfs te dik worden.
Omdat wij onze honden showen laat ik ze pas zien als ze goed in verhouding zijn. Ervaring heeft geleerd dat de mollige brokkenhonden de voorkeur van de keurmeesters hebben.
Geeft niks, "mijn tijd" komt vanzelf.
Door itslein
#2351529
Bedankt Dewi en Marga. Je wordt toch onzeker als ze zoiets tegen je zeggen en gaat dan toch een klein beetje aan jezelf twijfelen.  Je hoort niet graag dat je pup tegen ondervoeding aanzit. Ze groeit wel heel hard de hoogte in en daar gaat alle energie waarschijnlijk in zitten. Haar broertjes die flink groter waren zijn op 1 na nu niet meer groter, maar wel breder en zwaarder. Maar geen van hen glanst zoals zij.
Door *Flip*
#2351853
Jouw DA moet beter weten ::)

Als je een jong dier meer voer geeft zal deze maximaal gaan groeien en zeker geen vet aan gaan zetten. Dat is de reden dat je vnl grote hondenrassen schraal op moet laten groeien, de gewrichten & pezen kunnen de maximale bot & spiergroei namelijk niet bijhouden en zo verhoog je de kans op gewrichtsproblemen.

Hond ziet er, zo als ik op de foto kan zien, echt wel goed uit!
Door syiryo
#2351883
onze puppemans groeit ook een kilo per week (golden 16 weken), en die staat ook hoog op de poten nu. Hij ziet er ook niet echt vet uit. Maar onze da vond hem er goed uitzien hoor, en vond een regelmatige groei ook belangrijk, zeker omdat ie waarschijnlijk een flink formaat wordt.
Door itslein
#2351912
Bedankt allemaal voor jullie reakties! Het laatste wat je wilt is een ondervoede hond. Hier zie je haar trouwens genieten van een karkasje. Ze begraaft haar botten het liefst eerst half, graaft ze dan weer op en begint daarna pas met kauwen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Dat proberen we haar nu maar af te leren  :biggrin2:

Afbeelding
Door Martine-Tom
#2352310
Trouwens, als hij haar te mager vind...waarom dan brok erbij, als het al zo zou zijn kan je met meer Barf toch ook meer hond kweken?  ???
Door itslein
#2352352
[quote="martine-tom"]
Trouwens, als hij haar te mager vind...waarom dan brok erbij, als het al zo zou zijn kan je met meer Barf toch ook meer hond kweken?  ???
[/quote]

Barf is nooit compleet en bovendien ook heel gevaarlijk. In brokken zit alles wat een hond nodig heeft in de juiste hoeveelheden. Daar zijn jarenlange studies aan vooraf gegaan en vooral de brokken die de dierenarts had waren bijzonder goed voor haar. Dat was zo ongeveer de strekking van het verhaal. Bovendien waren de brokken heel lekker volgens de dierenarts. Ze gaf er haar 1 die ze in haar mondhoek liet hangen en daarna zsm uitspuugde. Toen probeerde de dierenarts een ander brokje, maar toen draaide ze gewoon haar kop om. Dan moest ik er maar wat water overheen doen want pas als ik brok voerde gaf ik de hond een goede, complete maaltijd. Ach ja.

Hier zitten geen holistische dierenartsen in de buurt. Anders was ik daar al lang naartoe gegaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door rupa
#2352736
[quote="itslein"]

Hier zitten geen holistische dierenartsen in de buurt. Anders was ik daar al lang naartoe gegaan.

[/quote]

je hoef toch niet speciaal naar een holistische dierenarts te gaan? maar een da die niet pro brok is.
Gebruikersavatar
Door chery
#2352772
Ik zie een jonge gezonde hond, die prima in haar vel zit!!! Dat uitzwaren komt straks vanzelf! Wat is het eigenlijk voor ras, want ik vind haar wel heel leuk :-* is het een cane corso? of zit ik helemaal mis?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door