Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#2351652
Eén van mijn honden heeft erg veel moeite met rauw orgaanvlees. Soms helpt fijnmalen, maar vaak wil ie het gewoon niet eten.
Als ik het gaar maak, gaat het er wel in.
Is dat ook okee? Of gaan er dan essentiële voedingsstoffen verloren?
Door Lizzy
#2351658
Beter is rauw. Maar gaar is beter dan niks! Dus ik zou het lekker blijven stomen, bakken, koken. En dan af en toe een klein stukje rauw proberen. Misschien dat het ooit went.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2351666
Om katten aan de smaak van rauw te laten wennen geef ik soms het advies te koken (spiervlees, maar kan ook met orgaan, bot natuurlijk niet).
Je kookt het eerst goed plat, in niet teveel water (of het water er ook bij geven, maar katten doen daar vaak weinig mee). Daarna langzaam steeds minder doorkoken, totdat je het op het laatst even blancheert. De volgende stap is dan volledig rauw geven.
Door Martine.
#2351927
Dat stappenplan werkt bij een hond ook. Ik had er eentje die in eerste instantie rauwe lever niet at. Ik ben de lever in stappen minder gaar gaan bakken en na een aantal keren at ze het gewoon rauw. Als eerste datgene aanbieden wat ze het moeilijkste eten werkt ook nog wel eens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door