Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2352117
Even een vraagje over het invriezen van m´n groentenmix. Ik heb ijsblokbakjes gekocht om het in te vriezen, anders heb ik voor een maand 30 zakjes met 100 gram in de vriezer. Beetje zonde van de zakjes!
Hoeveel gram is ongeveer zo´n blokje? Ik meen ergens gelezen te hebben 35 gram maar ik kan het niet meer terug vinden. Dan kan ik een beetje inschatten hoeveel bakjes ik nodig heb.
Gebruikersavatar
Door nova
#2352126
dat kan ik niet zien  op t scherm  :biggrin2:

Idee: vorm vullen met water, laten bevriezen en 1 klontje wegen.dan weet je de inhuod per klontje en  ook ong hoeveel groente mix er in 1 blokje kan  ;)

Ik heb onlangs bij action siliconen bakvormen gekocht, speciaal om groente blokjes te maken

Ik heb wel wat meer nodig per  dag voor 2 grote honden
Door Marije Lei
#2352161
nova schreef: dat kan ik niet zien  op t scherm  :biggrin2:

Idee: vorm vullen met water, laten bevriezen en 1 klontje wegen.dan weet je de inhuod per klontje en  ook ong hoeveel groente mix er in 1 blokje kan  ;)

Ik heb onlangs bij action siliconen bakvormen gekocht, speciaal om groente blokjes te maken

Ik heb wel wat meer nodig per  dag voor 2 grote honden
Dat is wel een ideetje ja! :)
Door **Jolanda**
#2352167
Je kunt natuurlijk ook je vriesbakje wegen als hij leeg is en wanneer hij vol is.
Dan trek je het gewicht van het gevulde bakje af van het lege bakje en deeld de uitkomst door het aantal blokjes ;)

voorbeeld:
Leeg bakje weegt 150 gr.
Vol bakje weegt 430gr
430 - 150 = 280gr groentenmix
280gr : 10 blokjes = 28gr per blokje


:) :)
Door Marije Lei
#2352182
**Jolanda** schreef: Je kunt natuurlijk ook je vriesbakje wegen als hij leeg is en wanneer hij vol is.
Dan trek je het gewicht van het gevulde bakje af van het lege bakje en deeld de uitkomst door het aantal blokjes ;)

voorbeeld:
Leeg bakje weegt 150 gr.
Vol bakje weegt 430gr
430 - 150 = 280gr groentenmix
280gr : 10 blokjes = 28gr per blokje


:) :)
Dank :)
Door Annemarie Rijnveld
#2352188
Dat is idd ongeveer het gewicht van 1 zon blokje, tussen de 20 en de 30 gram, afhankelijk van de hoeveelheid groenten je er in hebt gemikt
Je kunt natuurlijk ook je vriesbakje wegen als hij leeg is en wanneer hij vol is.
Dan trek je het gewicht van het gevulde bakje af van het lege bakje en deeld de uitkomst door het aantal blokjes

voorbeeld:
Leeg bakje weegt 150 gr.
Vol bakje weegt 430gr
430 - 150 = 280gr groentenmix
280gr : 10 blokjes = 28gr per blokje
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2352202
Ik doe het ook in cupcakevormpjes. Bij de action heb je zo'n vorm voor 12 cakejes, kost geen drol. Groentenmix erin, invriezen. Dat erna je groentencakejes in een losse zak of bak mikken. Klaar is kees.
Door BAC
#2352204
Ik heb van die salade bakjes gespaard, en die vul ik met groentemix, ik vind dit het handigste en kost niets.
Door syiryo
#2355214
ik heb de onderkant van een plastik eierdoos gebruikt om porties te maken,,,straks losbreken en in een zak doen, dan kan de volgende lading :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door