Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2348068
sorry hoor.. ik baal even..
na alle ellende van de laatste tijd.. en max dood gereden.
nu ook boris ziek!!!
ben vanavond naar de d.a. geweest.. en hij heeft ws een schildklier probleem..
hij is kortademig, eet veel, drinkt veel en is erg onrustig..
alle andere waardes zijn goed.. hoewel suiker iets aan de hoge kant omdat hij pred krijgt..
T4 opgestuurd.. binnenkort de uitslag..

ik denk dat ik morgen vast medicatie ga vragen.. hij loopt de hele tijd te miauwen en heeft totaal geen rust..
is steeds ienie aan t plagen en valt door dat drukke gedoe van hem ook nog van de trap!

ik hoop dat t nu ophoudt..
ik wilde even klagen.. sorry..  :-[
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2348074
He, wat een narigheid!! Klagen mag best hoor, het is niet dat je geen reden heb!

Laatste tijd volgens mij lang niet alles meegekregen, maar wat ik heb meegekregen is genoeg om je een heleboel knuffels te willen sturen!! Bij deze dan maar:
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2352028
heel gek dit..  :(
boris heeft alle tekenen van een schildklierprobleem.. maar zijn waarde ligt perfect in t midden..  :-X
hij reageert wel op de carbimazol.. hij wordt rustiger dat wel..
maar gister en eergister had hij ineens weer een soort van boze dag..
miauwen, ienie opjagen echt de hele dag..
onrustig zijn.. rondlopen en niet gaan liggen..
dus aanvankelijk dacht ik dat zijn dosering omhoog moest ofzo.. dus heb ik gister en vandaag gebeld met de d.a. om de werkelijke uitslagen te krijgen. Maar zij moesten er achteraan bellen naar t lab.
dus dat duurde weer even.
maar nu we dus weten dat het niet zijn schildklier is.. en dat alle andere waardes binnen de grenzen liggen..
weten we niet goed wat het dan wel is..
zijn suiker is wel 15.1.. wat is de max grens van suiker??
hij slikt ook prednisolon dus dat zou dan de oorzaak zijn?

ik denk dat dat onrustige dan pijn zal zijn.. ws in zijn darmen want daarvoor slikt hij die pred.
hij heeft een soort van maagzweren/darmzweren
maar pijnstilling naast de pred kan niet heb ik begrepen..

dit vind ik niet leuk voor boris.. :(
nu is hij weer rustig en tevreden.. maar ik hoop dat hij niet teveel van dit soort dagen krijgt.
advies van de d.a. is om de komende week door te gaan met de carbimazol zodat zijn spijsvertering wat rustiger wordt en hij iig gaat aankomen.
hij weegt nog maar 2,8 kg ondanks dat hij voor 3 katten eet..  :-X
hij is wel aangekomen.. paar weken terug was hij 3 dagen weg.. sufferd.. en toen was hij helemaal zo ligt als een veertje..
nu heeft hij weer wat gewicht in zijn kont. 
Door Martine-Tom
#2352031
Is de fructosamine ook gemeten?
15.1 is hoger dan normaal maar opzich verklaarbaar met stresswaardes (door da bezoek).
Enige manier om suiker echt vast te stellen is de fructosamine meting  :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2352198
geen idee.  ??? Ik ben ervan uit gegaan dat als je vraagt om te kijken naar suiker de d.a. Dan ook de juiste waarde gaat meten? Ik merk wel dat boris vandaag weer rustiger is en dan ook gelijk veel minder drinkt dus ga ik meer denken aan pijn en misselijk zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door