Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2348148
Ben me aan het bezighouden met enting. Pixie zou volgens boekje op 11 mei ingeënt moeten worden. Dat heb ik niet gedaan omdat ze toen loops was.

Ze heeft alle entingen gehad als pup en met 15 maanden Nobivac DHPPI en Lepto. Het liefst zou ik haar laten titeren in Rotterdam (2 juni) of Oss (25 mei) maar momenteel geen tuftuf dus dat gaat even niet en trein is ook geen optie. En weet niet of er binnenkort in de buurt getiterd wordt.

Wat nu te doen? Enten of niet? Alleen Lepto? Of wachten en later laten titeren? Ik weet het even niet dus vraag ik jullie advies.
Door TMG1961
#2348216
Limpy schreef: Doet die da waar Nadia heen gaan niet ook aan titeren?
Ben effe zn naam kwijt maar zit ook bij jullie in de buurt....
Volgens mij niet..maar kan het mishebben
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2348252
Als ze met 15 maanden de volledige cocktail heeft gehad zou ze 3 jaar beschermd moeten zijn tegen DHP.
Behalve de Weil is kort werkzaam, dus die moet je zelf bepalen of je die wil laten zetten, maar die kan ook niet getiterd worden.
Door TMG1961
#2348431
Bedankt voor filmpje, heb het bekeken. Je vindt overal zoveel info dat je het hele bos door de bomen niet meer ziet.
Vroeger..hoor mij  :biggrin2: .. ente ik jaarlijks, dacht er ook nooit over na. Nu denk je wat verder en dan merk je toch dat je over sommige dingen toch onzeker bent en of je het wel goed doet.
Door Lizzy
#2348492
TMG1961 schreef: Ben me aan het bezighouden met enting. Pixie zou volgens boekje op 11 mei ingeënt moeten worden. Dat heb ik niet gedaan omdat ze toen loops was.

Ze heeft alle entingen gehad als pup en met 15 maanden Nobivac DHPPI en Lepto. Het liefst zou ik haar laten titeren in Rotterdam (2 juni) of Oss (25 mei) maar momenteel geen tuftuf dus dat gaat even niet en trein is ook geen optie. En weet niet of er binnenkort in de buurt getiterd wordt.

Wat nu te doen? Enten of niet? Alleen Lepto? Of wachten en later laten titeren? Ik weet het even niet dus vraag ik jullie advies.
Als ze met 15 maand de DHPPi + L heeft gehad, hoeft ze nu niet meer met de DHP gevaccineerd te worden want die is 3 jaar geldig en beschermt ook 3 jaar. Pi = Para Influenza. Daar hoef je sowieso niet voor de vaccineren. Dus hoef je nu alleen Lepto. Die is namelijk maar 1 jaar geldig. Verstandig dat je haar niet rond de loopsheid hebt laten enten! En ik zou zelf tot 2 maanden na de loopsheid niet durven enten, vanwege verminderde weerstand en BMO's, maar goed, ik heb dan ook een BMO hysterie.
Door TMG1961
#2351429
Net na gevraagd bij eigen DA. Ze zet de Lepto niet alleen. Die doet ze samen met de parvo en als ze alleen de lepto zet blijft ze met een parvo zitten volgens haar. Dus eens kijken of ik een DA vindt die alleen de lepto zet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2351555
TMG1961 schreef: Net na gevraagd bij eigen DA. Ze zet de Lepto niet alleen. Die doet ze samen met de parvo en als ze alleen de lepto zet blijft ze met een parvo zitten volgens haar. Dus eens kijken of ik een DA vindt die alleen de lepto zet.
O dan hebben ze het vaccin van pfizer, die overigens ook los lepto heeft dus ik begrijp niet waarom er dan nog massaal jaarlijks parvo wordt gegeven.
Gewoon even rondbellen, er zijn zat dierenartsen die wel losse lepto vaccinaties hebben liggen.
Door TMG1961
#2351609
*Dorothea* schreef: O dan hebben ze het vaccin van pfizer, die overigens ook los lepto heeft dus ik begrijp niet waarom er dan nog massaal jaarlijks parvo wordt gegeven.
Gewoon even rondbellen, er zijn zat dierenartsen die wel losse lepto vaccinaties hebben liggen.
In het boekje zit sticker van Nobivac DHPPI en Nobivac Lepto. Ik ga over een week of 3 eens bellen om te kijken of er eentje de lepto los heeft
Door Lizzy
#2351676
TMG1961 schreef: In het boekje zit sticker van Nobivac DHPPI en Nobivac Lepto. Ik ga over een week of 3 eens bellen om te kijken of er eentje de lepto los heeft
Bij mijn weten is Lepto van Nobivac is altijd los te vaccineren dus mevrouw is misschien overgestapt op een ander merk.
Door TMG1961
#2351726
Ik weet het niet, ben er verder niet op ingegaan. Ga binnenkort gewoon rondbellen om te kijken of ie ergens los gegeven wordt. Eerst de hormoontjes de tijd geven om weer tot rust te komen na de loopsheid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door