Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#235088
Help!!
Mijn honden zijn onrzettend aan de race :'(
Het stinkt hier niet normaal meer :-[
Wat kan ik het beste doen ze krijgen nu witte rijst met gekookte vis en bouillon. Ik wil probiotica gaan halen, welke kan ik het beste nemen ??? Hebben jullie nog andere tips?
Ga eerst mijn honden wassen, want de een heeft over de ander heen gescheten bah :-X
Ik hoop maar dat het snel over is, het begon gisterenavond.

Groetjes Ilse
Door Ilse
#235092
O nog een vraagje Kun je ook banaan geven aan honden met diaree. Ze zeggen toch banaan stopt, is dat ook bij honden ::)
Door Audrina
#235100
Het heerst op het moment volgens mij, want ik heb al veel meer mensen gehoord over hun hond die aan de race is. Ik geef ze in zo'n geval meestal ff een dagje geen eten (wel water) zodat maag & darmen weer tot rust kunnen komen en Okugust van VSM (middel tegen misselijkheid en diarree).
Door Lizzy
#235104
Het heerst al een paar weken... :'(.

Ik weet niet aan welke probiotica's je kunt komen.. Heb je een reformwinkel in de buur? Als ze hebben: Akropharma. Die is goed en niet zo duur.

Die van Orthica vind ik drie keer niks.
Die van Solgar vind ik wel goed, maar veel te duur.

Als ze misselijk zijn en niet willen eten: geen eten geven en gewoon ook maar niks aanbieden. Ze mogen wel water met rauwe honing.

Als ze wel willen eten, een geraspte appel of een geprakt banaantje (moet wel goed rijp zijn!) met een lepeltje yoghurt: is altijd prima.

Okugest van VSM helpt inderdaad heel goed tegen diarree eventuele krampen en eventuele misselijkheid.

Sterkte!
Groetjes, Lizzy
Door Ilse
#235107
Lizzy schreef: Het heerst al een paar weken... :'(.

Ik weet niet aan welke probiotica's je kunt komen.. Heb je een reformwinkel in de buur? Als ze hebben: Akropharma. Die is goed en niet zo duur.

Ik heb geen flauw idee welke ze hebben, ik heb nog nooi probiotica gekocht, maar ik lees het telkens hier en wil ik toch eens gaan proberen. Hoe vaak geven jullie probiotica?

Die van Orthica vind ik drie keer niks.
Die van Solgar vind ik wel goed, maar veel te duur.

Als ze misselijk zijn en niet willen eten: geen eten geven en gewoon ook maar niks aanbieden. Ze mogen wel water met rauwe honing.

Ze hebben gisteren niks meer gehad, maar kijken scheel van de honger, vooral mijn jonge pup. Ik hoop maar dat de rijst en kip er in blijft. Ik kan nu beter geen cb geven he?

Als ze wel willen eten, een geraspte appel of een geprakt banaantje (moet wel goed rijp zijn!) met een lepeltje yoghurt: is altijd prima.

Ik heb altijd begrepen dat appel laxernd werkt en zeker in de geraspte vorm ???

Okugest van VSM helpt inderdaad heel goed tegen diarree eventuele krampen en eventuele misselijkheid.

Sterkte!
Groetjes, Lizzy
Dank je Lizzy :)
Door Ilse
#235108
Sorry Lizzy het quoten ging niet goed, mijn vragen staan tussen jouw tekst geschreven, ik hoop maar dat je er wijs uit kan, anders probeer ik het wel opnieuw.

Ik zit op een nieuwe klant te wachten, is al een half uur te laat, ik denk dat ik nu eerst maar om probiotica ga. Kan ik dat met eten ingeven of is het beter anders te doen?

Alvast bedankt.
Groetjes Ilse
Door Lizzy
#235112
Ik heb geen flauw idee welke ze hebben, ik heb nog nooi probiotica gekocht, maar ik lees het telkens hier en wil ik toch eens gaan proberen. Hoe vaak geven jullie probiotica?
Ik geef probiotica wanneer ze diarree hebben en wanneer er virussen heersen. De dosering is afhankelijk van de dosering die op de verpakking staat. Akropharma schrijft voor mensen 3 keer per dag 1 tot 2 capsules voor. Ik geef mijn honden ongeveer de helft (komt allemaal niet zo krap).
Ze hebben gisteren niks meer gehad, maar kijken scheel van de honger, vooral mijn jonge pup. Ik hoop maar dat de rijst en kip er in blijft. Ik kan nu beter geen cb geven he?
Altijd weer een lastige vraag... En iedereen lost het anders op.

Ik zelf geef mijn honden gewoon hetzelfde voer als ze altijd krijgen zolang ze niet echt ziek zijn/koorts hebben. Want, iedere keer van voer veranderen helpt ook niet.... Als het er uit spuit maar ze zijn niet ziek, dan vind ik 1 of 2 dagen vasten ook niet onverstandig. En dan langzaam opbouwen met kleine beetjes voer dat ze normaal ook krijgen.

Als ze wel ziek zijn: geef ik ze niks en bouw ik het langzaam weer op met gekookte kip/bouillon.

Als ze echt pikaal leeglopen: dan maak ik me niet druk om eten. Alleen om drinken.
Ik heb altijd begrepen dat appel laxernd werkt en zeker in de geraspte vorm
Dan heb je dat fout geleerd ;D. Tik maar in op google: diarree geraspte appel.
Door Ilse
#235157
Hoi,
Ik heb de probiotica hoor van arkropharma.
Ik heb 2 pups van 6 en van 4 mnd is 2 capsules per dag voldoende denk je?
Maar ik heb geen rauwe honing, die hebben ze niet. En ze wisten ook niet waar ik het wel kon krijgen, ze zei dat het blokken zijn, klopt dat?
Waar kopen jullie rauwe honing?

Ik hoop maar dat ze hier snel opknappen, want dit is echt niet leuk :'(
Kan ik ze niet wekelijks probiotica geven, gewoon uit voorzorg?

Groetjes Ilse
Door Lizzy
#235187
Ilse schreef: Hoi,
Ik heb de probiotica hoor van arkropharma.
Ik heb 2 pups van 6 en van 4 mnd is 2 capsules per dag voldoende denk je?
Maar ik heb geen rauwe honing, die hebben ze niet. En ze wisten ook niet waar ik het wel kon krijgen, ze zei dat het blokken zijn, klopt dat?
Waar kopen jullie rauwe honing?
Nou, mooi. Ik zou de pups 1 capsule per dag geven. Twee mag ook wel hoor, je kunt dit niet overdoseren, maar 1 lijkt me wel genoeg.

Rauwe honing koop ik bij de reformwinkel van het merk Van Traay. Zit gewoon in een potje hoor. En er staat op "raw honey".
Ik hoop maar dat ze hier snel opknappen, want dit is echt niet leuk :'(
Kan ik ze niet wekelijks probiotica geven, gewoon uit voorzorg?

Groetjes Ilse
Ik hoop het ook.... vervelend is dit he.... sterkte!

Je mag best op regelmatige basis probiotica geven hoor. Dat kan geen kwaad. In tegendeel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#235312
Even een vraagje tussendoor aan Lizzy (of iemand anders die het antwoord weet) is koudgeslagen honing nou hetzelfde als rauwe honing? Want daar kan ik dus wel redelijk makkelijk aan komen, en volgens de verkoopster is dat dus hetzelfde, maar ik geloof haar niet helemaal, ze kletst wel vaker uit haar nek ;).

En Ilse beterschap met je honden, want allemaal aan de diaree lijkt me echt een verschrikking :o.
Door Lizzy
#235424
Ik denk dat koudgeslagen hetzelfde is als rauwe honing. Deze keer kletst ze volgens mij niet uit d'r nek ;D.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#235464
Lizzy schreef: Ik denk dat koudgeslagen hetzelfde is als rauwe honing. Deze keer kletst ze volgens mij niet uit d'r nek ;D.
;D ;D Tja, ik ben een beetje wantrouwig af en toe :-[, dan ga ik het eerst ff checken op BP ;).
Bedankt :-*
Door Ilse
#235513
Nitus schreef: ;D ;D Tja, ik ben een beetje wantrouwig af en toe :-[, dan ga ik het eerst ff checken op BP ;).
Bedankt :-*
Nou dat had ik ook hoor, want in die reformwinkel waar ik was zei ze ook dat andere honing echt geen kwaad kon hoor. Ja amehoela dacht ik ze zijn al aan de race :P
Nee hoor ik check het ook eerst hier hoor ;)
Door Ilse
#235543
Dan heb je dat fout geleerd ;D. Tik maar in op google: diarree geraspte appel.
[quote][/quote]

Tja...Lizzy, je hebt gelijk ;)

Gek hoor in mijn opleiding tot ziekenverzorgende moesten wij dit aan patienten geven met opstipatie ::). Want dat werkte dan laxerend en pruimen ook.

Groetjes van Ilse
Door Truus
#236182
Hoi Ilse, sterkte met je hondjes! Hebben ze in de buurt van Sprundel geen Imker? Meestal verkopen ze daar de zuivere honing aan huis.
Groetjes Truus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door