Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2351169
onze kathy van 7 jaar en 8maanden die is al 2 jaar aan de pillen .ze krijgt om de dag een halve tablet prednoral van 10mg en als het nodig is zelf een hele ,en als ze nog meer last heeft af de jeuk zelf een week lang ieder dag een hele.ook standaard heeft ze iedere dag2x 3 pillen polaramine van 2mg per stuk.
we hebben haar eens laten testen omdat ze zo erg aan het krabben was dat ze kalen plekken kreeg.was gewoon te erg. dus er kwam uit dat ze een vlooi allergie heeft en graan en grassen.ze moest dan ook maar dat voer van ze maar het gekken is dat daar dus  ja wel graan in zit.nu krijgt ze ook ander voer en ook daar zit het in.tot ik van de week een man sprak die me zei dit eens op te zoeken . vandaag heb ik haar een lamshartje gegeven om eens te kijken wat ze er van vond en weg was het net als de kippennekje.ze kluift graag.maar we willen in het geheel over gaan naar vers en rauw.en willen gaan stoppen met al die zooi maar we weten niet hoe .kathy nu te zwaar ze zou 15 kilo moeten wegen en weegt er nu 20. ze is gesteriliseerd en een jackrussel boerenfoks .ze eet graag met ons mee.dus groeten en fruit zou zo wie zo geen probleem zijn
maar ja hoeveel vlees en groeten mag ze/  wie kan ons  gauw helpen we vinden een dag  met pillen te veel voor haar  zeker met dit weer is het erg merk baar. help ons gauw alstu blieft we hebben zelf al ons bank en stoelen  met kippen veer weg gedaan omdat ze dachten dat ze daar ook last van had.
#2351216
hoi clazien ,
goed van je dat je vers wilt proberen  :)
je kunt kiezen uit zelf samen stellen (barf) en kvv , maar dan moet je uitkijken dat je geen kvv neemt met granen .
hoe is ze op de allergie getest?
hier krijgen de dames barf , loeka is 8 kilo en krijgt 150 gram ( normaal 160 gram maar ze werd wat te fatsig) en liever lui dan moe  ::) , noa daar integen is net geen 7 kilo en krijgt 190 gram omdat ze zeer aktief is .
hiermee heb je een beetje het idee wat de dames hier krijgen , maar in de bieb staat de barfrekenhulp waar je makkelijk mee verder kunt  :)

btw ,  welkom :)
#2351225
ok ff de barfrekenhulp gebruikt  :)
heb het op 1,5%  gehouden omdat ze gesteriliseerd is , zou misschien iets meer mogen zijn? ...
en op het ideaal gewicht berekend  maar misschien 18 kilo rekenen omdat ze nu 20 kilo weegt en het anders een te grote stap is
gewoon een voorbeeldje dus  :biggrin2:


Menu voor een teef, 15 kilo. Hoeveelheid: 1.5% van 15 kilo = 225 gram per dag / 1575 gram per week Rauw vleesbot 45% : 101 gr. Groentes 10% : 23 gr. Orgaanvlees 20% : 45 gr. Spiervlees 25% : 56 gr.

Menu voor een teef, 15 kilo. Hoeveelheid: 1.5% van 15 kilo = 225 gram per dag / 1575 gram per week Rauw vleesbot 45% : 101 gr. Groentes 10% : 23 gr. Orgaanvlees 20% : 45 gr. Spiervlees 25% : 56 gr.
#2351233
Hoi Clazien,
Welkom hier, balen als je hond zo'n last heeft van jeuk :(
LauraV heeft al een voorzetje gedaan, lijkt me een goed advies, maar als je het een te grote stap zou vinden om direct op Barf over te stappen, kun je ook eerst een goede KVV zonder granen en liefst ook zonder kip en rund ( dat wil ook wel eens jeukklachten geven bij allergiehonden) proberen en je intussen oriënteren op Barf. Heb zelf geen idee over geschikte merken omdat ik zelf volledig Barf geef, maar dat kan je hier vragen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  Succes!
#2351580
dank jullie wel met de snelle reactie. kathy heeft nu al 2x een lams hartje gehad en 2x 2 kippen nekjes ze vind ze heerlijk zijn zo weg. het lijstje wat ik heb nu van laurav bedankt kan ik al vast er mee aan de gang.het lijkt wel weinig  wat ze dan nu zou krijgen.gaat het neem ik aan in 2x doen per dag?
hoe zouden jullie het doen met het afbouwen van medicijnen die ze nu krijgt?
ik heb nog een hoop te lezen en lern hier zeg maar heb het er graag voor over
#2351607
heb ff een menuutje voor 18 kilo voor je opgezocht ...
Menu voor een teef, 18 kilo. Hoeveelheid: 1.5% van 18 kilo = 270 gram per dag / 1890 gram per week Rauw vleesbot 45% : 122 gr. Groentes 10% : 27 gr. Orgaanvlees 20% : 54 gr. Spiervlees 25% : 68 gr.
Menu voor een teef, 18 kilo. Hoeveelheid: 1.5% van 18 kilo = 270 gram per dag / 1890 gram per week Rauw vleesbot 45% : 122 gr. Groentes 10% : 27 gr. Orgaanvlees 20% : 54 gr. Spiervlees 25% : 68 gr.

ok , nu ga je de gewichten verdelen over de dagen , bijvoorbeeld :
maandag    vleesbot + groente
dinsdag      orgaan + spiervlees
woensdag   vleesbot + groente
donderdag   pens + spiervlees
vrijdag       vleesbot + groente
zaterdag     orgaan + spiervlees
zondag       vleesbot + groente

van 4 dagen groente kun je 3 maken en 1 dag vis voeren
van de orgaan moet je de helft pens geven , de andere helft verdeel je over lever , hart en nier
houdt er rekening mee dat lever lakserend kan werken

succes  :)
Laatst gewijzigd door lauraV op vr 25 mei 2012, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2351871
Hallo Clazien

Ik herken het,  :-\ het is zo erg als je ziet dat je hond jeuk heeft. Mijn labradorteef heeft door de ziekte van Lyme sinds haar 1e levensjaar aan de dexamethason gestaan. Mijn reu voor hd ed klachten ook jaren totdat hij de ziekte van cushing ontwikkelde, in overleg met een dierenarts met deze medicijnen gestopt. Mijn teef is  nu helemaal prednisonpillen  vrij, en om de jeuk onder de duim te houden geven wij  nu Puur huid, dit helpt tot nu toe best goed. Helaas blijkt zij door haar hormonen weer last te hebben, ze is nu loops, en zijn we nu op zoek naar iets wat m.n. voor de loopsheidperiode kan helpen tegen de jeuk. Omdat er meer speelt bij haar zijn wij dus sinds een paar weken ook over op versvlees, nu nog hoofdbestanddeel KVV, maar wel doorgroeiend naar barf.
Misschien een idee voor jullie hond om eens te lezen over puur huid, er is ook puur jeuk, bij de site van medpets kan je er meer over lezen en evt bestellen.
Succes met kathy en barfen  O0
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door