Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#234496
Al zolang als we Dais hebben, heeft ze om de haverklap last van verstopte anaalklieren. Sinds ze op versvlees staat is het wel wat minder, omdat ze daardoor hardere ontlasting heeft en die klieren daardoor beter legen. Maar we moeten toch nog regelmatig naar de DA om ze leeg te laten maken, zelf doen lukt me echt niet.
Dais heeft er telkens flink last van. Ze bijt dan op haar staart en aan haar gat, gaat sleetje rijden over de grond en zit telkens haar staart achterna. Wormen zijn het in ieder geval niet.
Hebben die klieren eigenlijk nog wel een functie / nut bij de gedomesticeerde hond? Ik zit me namelijk af te vragen of het misschien niet beter is om ze te laten verwijderen, of krijgt een hond dan "communicatieproblemen" met andere honden ivm het ontbreken van bepaalde luchtjes? En kleven er (behalve een kans op incontinentie als de DA zijn werk niet goed doet) nog nadelen aan zo'n operatie? Of is er misschien ook iets met homeopatische / plantaardige middelen aan die verstopte klieren te doen?
Door Audrina
#234506
Bedankt voor de link Lizzy. :)
Daisy krijgt overigens meerdere keren per week bot: 1 x een stukje lamsribbenkast, 1 of 2 keer een halve kip of grote kippenbout, meerdere keren kippe-nekken of -karkas en 1 keer per week of per 2 weken een recreatiebot (kalfs). Meestal poept ze dan de dag daarna krijtbollen, maar dat verhelpt het euvel maar tijdelijk of vaak zelfs helemaal niet. :(
Door Lizzy
#234600
Audrina schreef: Bedankt voor de link Lizzy. :)
Daisy krijgt overigens meerdere keren per week bot: 1 x een stukje lamsribbenkast, 1 of 2 keer een halve kip of grote kippenbout, meerdere keren kippe-nekken of -karkas en 1 keer per week of per 2 weken een recreatiebot (kalfs). Meestal poept ze dan de dag daarna krijtbollen, maar dat verhelpt het euvel maar tijdelijk of vaak zelfs helemaal niet. :(
Misschien is het dan een idee om haar wat homeopathische middelen te gaan geven. Misschien is dit wat? http://www.sanavesta.nl/middelenmain.htm
(Sano-Anaaldruppels). Geen idee hoor, ik heb er geen ervaring mee, maar misschien het proberen waard voordat je haar laat opereren.
Door danielle1980
#234850
Hitam schreef: De anaalklieren zijn ook een methode om het lichaam te reinigen. Dus een reinigingskuur wil ook nog wel eens helpen.
en wat voor reiningkuur zou dat dan moeten zijn?
Door Audrina
#235098
Wederom bedankt voor de link Lizzy. :)
Ik ga ze zo meteen ff bellen of mailen om die druppels te bestellen. Zou mooi zijn als het helpt, want opereren zie ik echt alleen maar als allerlaatste oplossing en als het niet hoeft, liever niet.

En ik ben ook wel benieuwd wat voor reinigingskuur Tannetje bedoelt. Met anti oxidanten ofzo? Of andere middelen?
Door tessa
#236072
Als je het niet te ver weg vindt dan wil ik de anaalklieren ook wel voor je uitknijpen hoor, mijn trimsalon zit in Naaldwijk, ik weet niet of je consult en het uitknijpen bij de dierenarts moet betalen maarik doe het gratis voor je ;)
Door Audrina
#236141
Ik ben net bij de DA geweest om die klieren te laten legen en dat was 23,50 :o :o :o Gelukkig is Dais verzekerd dus zal ik het grootste deel wel weer terug krijgen. Nu liggen die klieren bij Dais wel erg diep en zijn ze moeilijk te legen. Maar als jij het ook kan Tessa, kom ik de volgende keer liever naar jou toe. Voor die 23,50 kan ik heel wat keertjes naar Naaldwijk op en neer rijden. ;)
Door Audrina
#236464
Oh ja, het heeft er bij Dais waarschijnlijk ook mee te maken dat ze nooit de tijd neemt om rustig te poepen (plassen trouwens ook niet). Na 2 seconden loopt ze gewoon al poepend verder. Heeft zo'n "reinigingskuurtje" dan ook effect? Ik ga het sowieso proberen hoor, zo'n kuurtje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door