Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2350699
Hoi, ik zit zo te lezen over kvv en barf, nou is mijn vraag.. bij kvv zit meestal vitamine (van alles wat) in. Als je nou alleen barf geeft (wel met wat groente), diverse soorten vlees en n vissie en eitje krijg je dan toch niet een vitamine tekort? Of zit er in kvv ook niet zoveel eigenlijk. Soms zie ik door de bomen t bos niet meer. Als ik namelijk 1/2 kvv geef en ik vul dat aan met andere diersoorten, dan krijgt ie toch ook maar de helft van die vitamine binnen? :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2350716
De kvv waar een premix aan toegevoegd is bestaat meestal maar uit 1 a 2 vleessoorten, om deze compleet de maken voegen ze dus die premix toe.
Als barfer voer je toch wel minimaal 5 diersoorten, liefst een visje en eitje erbij en een lekkere groentemix, op die manier voer je dus veel gevarieerder.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2350729
syiryo schreef: zou die groentemix zakken uit de vriezer in de supermarkt daar ook geschikt voor zijn?
Vaak zit daar prei, ui of mais in en dat is niet geschikt voor onze honden.
Door syiryo
#2350739
hmm dus dan de bloemkool/wortel/doperwtjes/boontjes/tuinbonen  maar zo kom je toch nog een heel eind.

Is er een lijst van wat ze nog meer niet aan groente mogen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door