Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2350648
Pff heb ik dat weer,,, ben ik eindelijk over het idee heen dat bot eng is voor een hond, dus ik vol goede moed naar diverse slagers.. Nee nooit doen, kippennek is keischerp en vleugeltjes al helemaal, daar steekt ie zo een gat mee in mn arm!! Voor je het weet doorboort het de slokdarm van mn hond  :'( :'( . Tja als ik die kip maar lang genoeg zou koken dan zou het bot zacht worden volgens de verkoopster, en toen ze zei dat het veel te gekruid was (al wijzend naar de gekruide kipkluifjes) dacht ik die spoort niet. Heb ze de verwijzing naar barfplaats gegeven :biggrin2:

Maar ik heb van de turkse slager wat botjes mee van t schaap (het knookje) met wat vet/vlees erom kan ik dat wel geven om af te knagen (niet voor t botstuk) ?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2350687
Knoken, zijn dat pootstukken? Ik zou ze echt niet geven. Zelf vlees eraf snijden met scherp mes kan wel. Sommige (de meeste?) honden proberen toch om het bot te kraken. Het lijkt me ook niet goed voor de tanden om langs zoiets te schrapen wat keihard is.
Je kan wel harde botten koken (zonder zout) tot bouillon en de bouillon aan de hond geven. In de bar zag ik een foto van een portie bevroren bouillon en wat zo diende als hondenijsje. Erg leuk idee!

Als ik naar de slager ga, vertel ik helemaal niet dat ik de kippenvleugels rauw aan de katten ga geven. Mijn vleesturk denkt vast dat ik ze zelf op ga eten.

Ik vertel alleen welk doel het ding dient als mensen raar kijken. Als ik bv 2 minivisjes bij de visboer haal. Ik vroeg eens om 2 of 3 kleine ansjovisjes en dat is echt niet genoeg voor 1 mens. Toen ik zei dat het voor de katten was en dat ze eerst moesten proeven, was daar alle begrip voor. Bereiding hoe en wat (of in mijn geval het gebrek eraan, want ik voer rauw) heb ik het niet over gehad.
Door syiryo
#2350701
ok.. dan gaan de knoken de biobak in. Er zit nauwelijks vlees aan, maar ik dacht om wat te kluiven te hebben.
Door Mevroi Kruim
#2350805
Van die knoken kun je bouillon trekken voor jezelf. Voor de hond zijn ze niet geschikt.
Kippennekken hard en scherp - zouden die mensen hun spullen wel eens bekijken? Wat een kul.
En verder is een slager nou niet bepaald een diervoedingsexpert. Ik kan ook de kruidenier vragen, of de schoorsteenveger, maar waarom zou ik? Ik lees mezelf goed in en dan weet ik heel wat meer dan al die zelfbenoemde experts. Het gaat die slager geen bal aan wat ik aan wie voer, dat bepaal ik zelf.
Door syiryo
#2350973
nouja.. je zou er toch van uit moeten gaan dat een slager weet wat hard is en wat niet,, maar blijkbaar niet. Nou puppemans doet krak krak krak op de  kippennek en weg is ie. Ik ben een heel barf menu aant bedenken, tot nu toe doe ik kvv/barf omdat ik nog wat vlees moet zien te scoren, maar dat moet lukken via barfplaats ;D
Door syiryo
#2353239
omdat je als slager bepaalde vakkennis moet hebben, hij weet (als t goed is) ook hoe ie de boel schoon moet maken en tis geen schoonmaker. Je mag toch verwachten dat je weet wat hard bot is en wat kraakbeen of zacht bot? M.i. is vakkennis verder als puur dat gene wat je verkoopt.
Door Mevroi Kruim
#2353267
Hij weet uiteraard wat hard en zacht bot is, maar daarmee weet hij nog niet geschikt is voor een hond of niet. Hij is nl geen hondenvoerverkoper of -fabrikant. Dat vak hoeft hij dus ook niet te beheersen. Het zou wel netjes zijn als hij dat ook zou vermelden en niet doen alsof hij over kennis beschikt die hij niet heeft.
Door syiryo
#2353274
Dat zou idd beter zijn, nu deed ie voorkomen of ik mn hond aant vermoorden ben... wachtend op een perforatie van god weet wat. Ergens iets niets (of niet veel) vanaf weten is geen schande, doen alsof wel. Zeker lachwekkend voor me was toen de verkoopster begon over het feit dat die kippenvleugels te gekruid voor m waren.  :biggrin2:.
Puppemans vond het kwarteltje vanmorgen errrug lekker, het was even vechten, maar hij heeft gewonnen hoor!! ;D
Door Limpy
#2353308
koekje schreef: Als ik naar de slager ga, vertel ik helemaal niet dat ik de kippenvleugels rauw aan de katten ga geven. Mijn vleesturk denkt vast dat ik ze zelf op ga eten.
Hier idem, heb wel eens een recept gekregen v/d marrokaanse slager voor hersentjes en die arme man was een beetje geshockeerd dat ik zo´n delicatesse aan de katten ging voeren...  ;D

Verder vertel ik idd ook nooit dat ik het koop als diervoeding.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door