Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#2347945
Ik wilde even vragen wat nou precies een pup Shih Tzu van 12 weken mag hebben, we gaan hem zaterdag halen hij is voor een vriendin van mij en haar vorige hond heeft ze ook vers gevoerd maar dit is nog zo'n klein ding hij staat momenteel op brok maar zij zet hem snel over en begint met KVV.
Maar ik wil graag even weten met hoeveel je beginnen moet, en zeker eerst heet water over gieten.
Door crutz
#2350394
idd, 40-60 gram per kilo & je kan hem gewoon direct "cold turkey" overzetten op vers,
hier zijn alle aangekochte puppen op brok groot gebracht door de fokker & allemaal zo over gegaan op vers op dag 1 bij ons,
niets geen heet water er over oid, gewoon vers....
Door Nantastic
#2350429
Mijn Deva, ook een shih tzu, heb ik meteen toen ze hier kwam (8 weken) over gezet op kvv en dat is prima gegaan hoor...

Ik hield het volgende schema aan:

tot 4 maanden: 5% van het lichaamsgewicht aan voeding
4-7 maanden: 4% van het lichaamsgewicht aan voeding
7-10 maanden: 3% van het lichaamsgewicht aan voeding
10+ maanden: 2% van het lichaamsgewicht aan voeding
Door nicolette
#2353375
De hoeveelheid is ook sterk afhankelijk hoeveel je hond verbruik. Gewoon goed de ribbetjes in de gaten houden.  Mijn reu van 12 maanden eet 6% en nog zie je zijn ribben. Hij is super actief buiten en rent hele afstanden.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door