Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2349628
Begin augustus ga ik samen met een vriendin een weekje op vakantie naar Belgie en uiteraard gaan de dames ook mee.
Maar ik zit een beetje met de rabies enting en Sammy.

Haar nierwaardes zijn niet goed, ik vraag me dus af of ik die enting wel kan geven??

Weet iemand dit??
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2350047
Bernie schreef: Ik zou haar zeker op dit moment geen enting geven.
Op dit moment ga ik zeker niet enten inderdaad.
Ik hoop toch wel op korte termijn te weten wat ze heeft.

Maar vroeg me af of de rabies sowieso slecht is voor de nieren ofdat dat normaal wel mee valt :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2350178
Sammy1980 schreef: Op dit moment ga ik zeker niet enten inderdaad.
Ik hoop toch wel op korte termijn te weten wat ze heeft.

Maar vroeg me af of de rabies sowieso slecht is voor de nieren ofdat dat normaal wel mee valt :-\
Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar mijn gevoel zegt dat een enting is altijd een belasting, dus zal dat ook voor de nieren zijn. Je zou eens aan Lizzy moeten vragen, maar volgens mij ontdekten ze bij Linga ook de hoge waarden na een enting.

En ook al weet je wat ze heeft en knapt ze op, dan nog heeft haar weerstand een flinke opdoffer gehad en dan zou ik persoonlijk er geen enting in doen. :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2350188
Lizzy schreef: Ik zou het absoluut niet doen. Linga d'r nierproblemen begonnen na de rabies enting :-X
Ja, toch na de rabiesenting, wist niet meer welke enting het was.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2350471
Lizzy schreef: Ik zou het absoluut niet doen. Linga d'r nierproblemen begonnen na de rabies enting :-X
Oke, ik dacht ook al dat het bij Linga dus begon na een enting, maar was dus inderdaad de rabies :-\

Hm nou ja dan maar op goed geluk dat we niet gecontroleerd worden bij de grens.
Bernie schreef: Daar durf ik geen antwoord op te geven, maar mijn gevoel zegt dat een enting is altijd een belasting, dus zal dat ook voor de nieren zijn. Je zou eens aan Lizzy moeten vragen, maar volgens mij ontdekten ze bij Linga ook de hoge waarden na een enting.

En ook al weet je wat ze heeft en knapt ze op, dan nog heeft haar weerstand een flinke opdoffer gehad en dan zou ik persoonlijk er geen enting in doen. :-\
En hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in :-* :-*
Door Suzanne
#2350834
Controle bij de grens is er niet, maar stel dat je in een ongeluk komt, of je hond moet om een of andere reden naar een DA of dat er bij de vakantie-gelegenheid controle is.... ik zou het niet durven; het idee alleen al dat ze de hond in beslag kunnen nemen trekt mij niet ;-(
Er zijn delen van Belgie waar ook voor Belgen (de honden dus) een rabies-enting verplicht is.
Dat is niet voor niets; er is dus dan ook kans op besmetting.

Het zal wel te voorzichtig van mij zijn maar ofwel liet ik enten, danwel ging ik niet naar het buitenland.

Tussenweg: als je de hond laat titeren is soms een DA bereid om, als de hond voldoende beschermd is, TOCH het stickertje te zetten dat er geent is. Dan zit je safe.. is dat een oplossing eventueel?? 

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door