Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door avalon
#22885
Kipfileetje van 200gr. gf mix van appel, kiwi, wortel, paksoi andijvie en sperciebonen. Hier heb ik ze 1 groentelepel van gegeven, de rest ligt in mijn vriezer. In de ijsblokjesbakjes (wie gaf die tip ook al weer?). Ik had er ook wat huttekäse door gedaan. (waarschijnlijk te veel, heb 1 bakje verdeeld over 2 honden). Wat veendrenkstof erover (avalon eet weer poep). Als tussendoortje hebben ze een lamskoteletje gehad. En de overschot van de boerenkoolstamp :-[ :-[ :-[ (ierde nog 1 groentenlepel)
Door Janet
#23500
Is dat van vandaag? Die kipfilet, is dat 200 gr voor 2 honden of 200 per hond?
Één van de twee moest toch afvallen? Dan lijken aardappels me niet zó heel goed, veel zetmeel.
Door avalon
#23918
Kipfilet ieder een van 200gr. Idd zijn aardappels niet zo goed nu, daar had ik niet aangedacht toen ze de stamp kregen. Vandaag hebben ze minder geluk gehad. Ze hebben ieder 200gr runderhart op met een klontje gf-mix. Ik had al geen banaan in de mix gedaan dus dat gaat voorlopig wel goed, weet alleen niet of kiwi ook aanzet. Zal ze voorlopig maar geen aardappel geven. Ze zien er momenteel niet dik uit, maar moet nog wel duwen om de ribben te voelen. Bij Angie kan ik vooral de ruggegraat erg goed voelen. Avalon noemen we wel eens speknek, die krijgt momenteel al extra beweging. (hardlopen met het baasje). Ze blijven wel honger houden, maar krijgen nauwelijks iets extra's (alleen 1 brokje frolic na de wandeling).
Door Helen
#24012
Ik gok dat Balou ongeveer even zwaar is en die krijgt 's winters 300g per dag en die loopt heel veel. Dus jouw maaltijd en een tussendoortje klinken mij wat veel in de oren. Als ze honger houden kan je ze wat fyto erbij geven als maagvulling. Maar ik denk dat het gewoon wennen is nu ze een poos wat meer hebben gehad. Het lichaam moet zich weer effe opnieuw instellen.

groetjes Helen
Door Helen
#24014
Oh dat vergat ik ;). Zelf denk ik dat je beter veel voedsel in een keer kan geven en dat je hond een vol gevoel heeft, dan een maaltijd en een tussendoortje. Dan verspreid je de hoeveelheid en dat voelen ze zich inderdaad nooit vol, want telkens een beetje vult niet.

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op ma 17 nov 2003, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#24372
De fyto vind angie helemaal nix (avalon eet het wel, maar kan er ook 15 min over doen). Langzaam maar zeker zijn ze aan het afvallen. Het viel nu zelfs mijn vader op. Ze zien er goed uit hoor, maar de ribbetjes zijn nog niet echt duidelijk voelbaar. Ik geef ze 100gr per 5kilo hond. Avalon (14kg) krijgt nu 200gr en Angie (17kg) krijgt 300gr. Het gewicht is wel oke nu het figuur nog, daar wordt aan gewerkt.
Door Janet
#24429
Als ze langzaam maar zeker afvallen dan is dat toch goed? Ik denk dat als je ze op een bliksemdieet zet, dat je dan net zo goed het jojo-effect krijgt als bij mensen. Liever wat rustiger en duurzamer ;).
Door avalon
#25456
Vandaag hebben ze weer kip gekregen. 200gr kipgehakt, hieraan toegevoegd 50 gr rijst, 5gr gedroogd zeewier, snufje knoflook, vit C, 2 biergisttabletjes. Verder hebben ze vandaag een paar frolic brokjes gehad bij de hondentraining. (worden in 4en gedeeld). Hoewel het gewicht gelijk blijft zien ze er al een stuk beter uit dan 3 weken geleden.
Door Janet
#25477
Misschien dat het vet zich langzaam omzet in spieren ???. Kunnen ze op hetzelfde gewicht blijven en er toch beter uitzien.
Door avalon
#25631
Ik denk dat dat weer met haar schijnzwangerschjap te maken heeft. Ze leek echt dik, nu ziet ze er steviger uit. (ze heeft wel heel veel beweging gehad de laatste tijd). Haar gewicht is gelijk gebleven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door