Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2349606
Ik was al niet zo'n voorstander van anti teken spul, maar nu Bob zijn eerste epilepsie aanval begin feb heeft gehad, wilde ik het al helemaal niet meer gebruiken.

Ik controleer hem strak iedere dag of 2 dagen op teken, tot nu toe heb ik er twee verwijderd die al vast zaten en eentje die over zijn kop liep (little bastard  :P). Ik woon volgens mij niet echt in een tekengevoelig gebied (Den Haag) of Bob is er niet reuze gevoelig voor. Drie vind ik nog niet erg veel..

Maar ik vroeg me toch af wat voor jullie de grens (in aantallen teken dus) zou zijn om toch anti teken spul te gebruiken? Is elke week 1 teek de grens, dagelijks teken of uberhaupt gewoon geen teken?
#2349609
onze pup momenteel 15weken en 3dagen oud heeft 2 weken geleden zijn frontline pipetje gehad en had gisteren een teek in zijn oor .... geen idee hoe dat nu kan, mijn grote honden hebben met hun pipetjes nooit meer teken gehad ...
#2349642
Lizzy schreef: Ik heb geen grens, ik gebruik gewoon geen gif, punt. Maar, ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik heb kortharige honden.
Ok, dus jij checkt ook dagelijks? En haalt ze er van af als je wat ziet?
Bob is natuurlijk ook kortharig, tenminste ik beschouw hem kortharig. Maar hij heeft wel veel haar die heel dicht bij elkaar staan :biggrin2:, vooral op zijn kop is het net een deurmat en kan ik met de beste moeite zijn haren niet zo opzij doen dat ik zijn huid zie. Behalve dus als er een volgezogen teek zit, dan splitsen die haren van zelf.

Hij heeft dit jaar nog niets gehad
#2349648
Hier ook geen gif, wel extra stootje knoflook de laatste tijd. We wandelen veel in de duinen en ik heb dit jaar 2 teken van Max af gehaald. Net weer de tea tree / water plantenspuit klaar gezet, dat gaat over het algemeen hartstikke goed. De border collies next door hadden er meer, na dezelfde wandeling. :-\
#2349998
Omdat Kaio dus heel veel teken had de laatste tijd, ongeveer 20 per dag, hebben we hem een scalibor band omgedaan. (en omdat een teek vermoedelijk van hem naar mij is overgestapt en ik zelf met tekenbeet zat)
We hebben nu spijt hoor, het kan toeval zijn maar een heel grote heel erg diep ontstoken, heel erg slecht uitziende hotspot op zijn nek  :-X
En daarom doe ik er normaal dus ook niks aan. Was ik maar bij me geloof gebleven  :wall:
#2350151
Hi,

hier gebruiken we ook geen gif. Ik woon wel in een tekengebied en ik gebruik altijd een plantenspuitje met appelazijn, teatree met citronella olie erin. Ik spuit wat op mijn eigen handen en smeer mijn hond helemaal in. Als het hoge gras, brandnetels, bosjes goed droog zijn dan vind ik bijna geen teken. Bij nat weer gaat het "lekkere" luchtje er snel af en vind dan af en toe wat teken. Ik heb een kortharige hond en doe elke dag een paar keer een teken check. Heb wel een hond die altijd van de paden gaat en door alle bosjes rent.

gr. Nicolette
#2350177
Kaio schreef: Omdat Kaio dus heel veel teken had de laatste tijd, ongeveer 20 per dag, hebben we hem een scalibor band omgedaan. (en omdat een teek vermoedelijk van hem naar mij is overgestapt en ik zelf met tekenbeet zat)
We hebben nu spijt hoor, het kan toeval zijn maar een heel grote heel erg diep ontstoken, heel erg slecht uitziende hotspot op zijn nek :-X
En daarom doe ik er normaal dus ook niks aan. Was ik maar bij me geloof gebleven :wall:
Owww das balen :-\. Door dit soort dingen sta ik weer 100% achter mijn keuze ipv 95%.
#2350186
Ik vind het heel moeilijk.  :-\
Gif is hier ook een nono, maar het is abnormaal hoeveel teken hier in het bos zitten, zelfs het bospad hier in het dorp en ik vind ze gewoon te laat terug in die vachten, zeker bij Charlie.
En alle vriendelijke middelen ten spijt, loop nu toch over gif na te denken, maar liever niet.
#2350507
Hier wel gif en ook ik woon bij jou in de buurt. Wij zitten echter met regelmaat in de Ardennen en daar stikt het van de teken. Tel daarbij op een hond die een neon bord boven zich heeft hangen met; teken welkom en je hebt het feestje compleet. Ondanks de scalibor band halen we van Misty alsnog 300-500 teken per jaar af, bij de andere honden een handjevol.
Lyme wil je ook niet hebben dus het kiezen tussen 2 kwaden. Wat je wel kan doen is tick-free van de huisdierendokter dat is op basis van kruiden en geeft best een leuk resultaat.
#2350524
Cindy de Wolf schreef: Hier wel gif en ook ik woon bij jou in de buurt. Wij zitten echter met regelmaat in de Ardennen en daar stikt het van de teken. Tel daarbij op een hond die een neon bord boven zich heeft hangen met; teken welkom en je hebt het feestje compleet. Ondanks de scalibor band halen we van Misty alsnog 300-500 teken per jaar af, bij de andere honden een handjevol.
Lyme wil je ook niet hebben dus het kiezen tussen 2 kwaden. Wat je wel kan doen is tick-free van de huisdierendokter dat is op basis van kruiden en geeft best een leuk resultaat.
Voor het eerste dikgedrukte :o. Ik mag niet klagen :-\

Voor het tweede, bedankt! Ik ga ff checken.
#2350571
toscak schreef: Voor het eerste dikgedrukte :o. Ik mag niet klagen :-\

Voor het tweede, bedankt! Ik ga ff checken.
Dit hebben wij ook nog nooit zo meegemaakt hoor, maar Misty heeft echt een neon bord boven zich. Hebben ook al pipetten geprobeert maar de scalibor werkt het beste. Ga mss wel de seresto band uitproberen. Misty is ook mijn eerste hond die ik van de week op Lyme heb laten testen en wonder boven wonder is ze 100% negatief getest. Nu moet ik wel zeggen dat ze ze zelf aangeeft dus de teken zijn ienemiene en vaak nog aan de wandel maar dan nog. Afgelopen weekend ook weer een stuk of 12 van haar afgehaald >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door