Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maria16
#2349974
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats staat,anders merk ik het wel.

Mijn bouvier van 9 maanden is veel te mager [23 kilo],dit komt omdat hij een lange tijd vanaf dat hij nog zo klein was giardia heeft gehad.

Hij is nu eindelijk Giardia vrij,maar zou minstens 5 kilo zwaarder moeten wegen.
Aangezien het een hond is met een gevoelig maag/darmstelsel zou ik graag willen weten wat ik kan doen[bijvoeren?] zodat hij wat sneller aankomt.
Momenteel krijgt hij 700 gram Smuldier verdeeld over 3 X p.d.
Door Lizzy
#2349981
Voor zo'n jonge hond is 700 gram ook niet veel hoor. Ik zou hem zeker een kilo gaan voeren. Of (nog beter) 700 gram Smuldier per dag en daarnaast 300 gram diversen en dan zou ik denk aan bijv. 3 keer per week een lekker karkas van parelhoen, eend, kip, haas, konijn, etc., 3 keer per week een lekkere bak spiervlees met groenten en 1 keer per week een zalmkop of 3 sardientjes (en beginnen met 1 sardientje, om te kijken hoe dat valt, dus de eerste keer 1 sardientje met bijv. wat groenten + 2 rauwe eieren).
Door Maria16
#2350065
Ik heb wat op de verpakking staat aangehouden,vandaar dat ik aan de 700 gram kom.

Bijvoeren met wat je allemaal opnoemt,krijgt hij daar dan geen diarree van i.v.m. zijn gevoelige darmen?
Door Lizzy
#2350068
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt het gewoon langzaam op bouwen. Met 1 ding tegelijkertijd beginnen. Dus bijv. 1 keer per week een parelhoenkarkas. En de rest van de week 1 kg Smuldier. Dan de week erop 1 keer per week kipkarkas en 1 keer per week parelhoenkarkas. En de rest van de week 1 kg Smuldier. En zo verder.
Door Maria16
#2350075
Ik las net een tip van M@rina om zijn streefgewicht dat hij nu zou moeten hebben dus 28 kilo x 30 gram=840 gram te geven,dit  lijkt mij ook een goed plan.

Waar koop je die karkassen Lizy?
Door M@rina
#2350299
Ik lees nu dat je hond pas 9 maanden is, dan kan hij misschien nog wel meer hebben dan die 840 gram...

Ben Lizzy niet maar ik koop kwartelkarkas, kippen- en eendennekjes etc. en andere barfartikelen bij www.hondenvoer-natuurlijk.nl  www.versvoer.nl en www.hetbestevoormijnhond.nl

Je kan ook in de vraag en aanbod topics kijken daar worden veel barfartikelen vor lagere prijzen aangeboden in regio's
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 23 mei 2012, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maria16
#2350322
Bedankt M@rina.

Ik ga hem vanaf morgen 8 ons geven en dan opvoeren na twee a drie dagen naar 9 ons want anders wordt het misschien ineens teveel?
Door M@rina
#2350354
Maria16 schreef: Bedankt M@rina.

Ik ga hem vanaf morgen 8 ons geven en dan opvoeren na twee a drie dagen naar 9 ons want anders wordt het misschien ineens teveel?

goed plan O0 Per maaltijd is de ophoging niet eens zo veel hé, 30 á 40 gram per maaltjd, dat kan een hondenmaag wel hebben hoor ;)
Laatst gewijzigd door M@rina op do 24 mei 2012, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2350452
Je kunt ook een ander soort kvv voeren. Ik ben niet zo kapot van smuldier. Er zijn kvv merken in de omloop van betere kwaliteit, daar haalt je hond meer uit natuurlijk. Of zelf samenstellen, dat verteerd langzamer dan kvv en kan je hond dus meer uit halen.
Als ik wel eens zie wat voor kwaliteit vlees er als hondenvoer verkocht word, dat kun je in de kvv niet meer herkennen.
Door M@rina
#2350455
[quote="Nadia"]
Je kunt ook een ander soort kvv voeren. Ik ben niet zo kapot van smuldier. Er zijn kvv merken in de omloop van betere kwaliteit, daar haalt je hond meer uit natuurlijk. Of zelf samenstellen, dat verteerd langzamer dan kvv en kan je hond dus meer uit halen.
Als ik wel eens zie wat voor kwaliteit vlees er als hondenvoer verkocht word, dat kun je in de kvv niet meer herkennen.
[/quote]

Mee eens! Ik heb Maria in een ander topic al het verschil in kwaliteit van kvv's aangegeven; bot versus supplement, diersoorten afwisselen versus premix etc. alleen de portemonnee speelt ook een grote rol.
Door Nadia
#2350560
Dat hoeft geen bezwaar te zijn. Beetje puzzelen in de vraag en aanbod, zo goedkoop voer je niet met smuldier. Je moet ook op de lange termijn kijken. Ik weet niet waar ze woont, maar zon beetje heel Nederland is wel voorzien.
Door Maria16
#2350629
Ik heb verder geen flauw idee wat de prijzen van de andere merken zijn en de hoeveelheid die je dan moet geven.

De prijzen zie ik van sommige voeders wel,maar dan zie ik weer niet de hoeveelheid die je moet geven of is dit met elk vers diepvriesvlees hetzelfde?

In woon in Rotterdam
Door Nadia
#2350636
Wat kost een pak smuldier compleet 400gr?

Prijzen van andere merken zijn duurder dan smuldier. Over het algemeen zijn de hoeveelheden wel het zelfde die je moet gebruiken, maar het kan zijn dat ze meer uit de ene voeding halen dan de ander, omdat deze kwalitatief beter is. En dus hoef je iets minder te voeren.

Maar, zelf samen stellen, dus barfen zou een optie zijn. Dan voer je kwalitatief beter, het verteerd langzamer en is goedkoper.
Door Maria16
#2350643
Een pakje Smuldier kost 60 cent.

Zelf samenstellen doe ik liever niet want dit is mijn eerste hond die ik vlees geef,dus ik heb er weinig verstand van,de vorige twee honden hebben altijd brokken gehad.
Door Nadia
#2350650
Kain is ook mijn eerste hond welke vers krijgt :) Ben ik van pup af aan zelf gaan samenstellen. Is niet zo heel moeilijk :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door