Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rimanda
#2349724
Ik kan een aantal fokhanen geslacht krijgen.. Deze kan ik gewoon aan de honden voeren toch?
Door eelke
#2349786
Kweet niet hoe oud ze zijn?
Afhankelijk daarvan misschien de poten er vanaf halen, heb al eens gehoord dat die van oudere kippen ook hard kunnen zijn, zijn toch ook dragende delen.
Door Rimanda
#2349794
Ik weet ook niet hoe oud ze zijn.. Worden zondag geslacht dus ga ze dan gelijk halen.. Moet het eerst nog de vriezer in? Ze zijn helemaal compleet
Door eelke
#2349800
Volgens mij hoeven ze niet de vriezer in. Je kunt de snoeischaar even in de poten zetten, dan weet je of het hard bot is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2349805
Voordat ze de vriezer ingaan, wel de darmen eruit halen. Krop met graantjes eventueel ook. Voor bv mijn katten zouden de poten te hard zijn, maar ik denk dat een enigszins gevorderde barfhond het wel aan kan. Voeten met klauwen er natuurlijk af.
De grote staartveren zijn leuk om verenstokjes van te maken of los als speeltje.
Als je ze gelijk voert, hoeven ze denk ik niet eerst voor een specifieke tijd in de vriezer. Het zijn geen zalmen uit de pacific (of andere vissen uit andere waters) immers.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2349823
Theoretisch zouden er bacteriën oid in kunnen zitten. Maar volgens mij zijn darmen gewoon meestal niet lekker. Aan de andere kant eten honden ook pens en halfvergane dierenlijkjes op straat, dus je weet maar nooit.
Darmen erin laten in de vriezer kan ervoor zorgen dat zeg maar het vlees 'besmet' raakt met darminhoud. Dat gaat dan over smaak en geur.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2349895
Kort gezegd: gat in 'kont' maken en alle organen met 1 beweging er via die weg uithalen. Alles uitspoelen, ook de vogel aan de binnenkant en hartje, levertje en gepeld maagje eventueel weer terugstoppen of los geven.  Nieren zijn bij een kip/hoender meestal nogal mini, dus die krijg je er dan niet uit.
Mijn katten lusten alleen 'fabrieks-gespoelde/gepelde' maagjes. Als ik zelf een mag pel en uitspoel, moeten ze die niet. Kan bij honden anders zijn.
Ik wil je aanraden handschoenen te dragen. Geen latex gevallen, maar marigolds ofzo.
Door Mevroi Kruim
#2349926
Als je de ingewanden gaat verwijderen is het handig om ze aan de nekkant ook los te snijden. Dan kun je zoals koekje beschrijft het hele zaakje er via de achterkant uit halen.
Door Nadia
#2349951
Whahahaha rimanda, succes!

Zou je mij misschien een paar mooie grote veren van de staart kunnen halen? En deze opsturen, vinden de poesies leuk.
Verzendkosten vergoed ik je.
Door Rimanda
#2350366
Zal is even kijken zondag of ik er wat mooie veren vanaf kan trekken ;D
Stuur me in pb alvast je adres..
Door Rimanda
#2350379
haha ja weet wel waar je huis woont en ook zeker te vinden maar uhmm niet het adres :P
En NET iets te ver om te komen brengen :D
Maar je adres is binnen dus gaat vast goed komen ;)
Door Nadia
#2350381
hahhaha.. Bekend probleem ja. Jouw vorig huisje weet ik ook te vinden, maar het adres? Volgens mij was het huisnummer 15 :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door