Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2349611
Meneertje is nu 4 jaar en we zijn nu een half jaar mega vooruitgangen aan het boeken! Zo hoef ik niet meer al zijn eten te koken maar krijgt hij deels rauw, staat hij al een hele poos op 2 diersoorten (konijn gekookt, hert rauw-gemalen) en is hij zelfs aan de stevige kant ipv het eeuwige magere scharminkel. Maar sinds zaterdag zijn we met de grootste stap bezig: 1 van de 4 maaltijden weg laten. Ik heb gekozen voor zijn maaltje rond lunchtijd, omdat dit voor ons ook iets minder bewerkelijk is als we weg gaan enz. Dit vervang ik nu door een stukje gedroogd hart/long van het konijn. En het gaat wonderwel goed! Doel is om ooit de late maaltijd van een uur of 22 ook te kunnen vervangen, maar we moeten bij hem stap voor stap voor stap. Vanmorgen heeft hij om 5.30 uur wel behoorlijk gespuugd, maar hij heeft wat gejat van de hoefsmid zo te zien dus ik wijd dat niet aan het andere schema voor nu.
Ook krijgt hij nog maar 2x per dag 2 pilletjes (4 totaal) en voor de nacht nog een ampul homeopatisch iets. Nooit gedacht zo’n vooruitgang te boeken met hem, maar de aanpak van een holistisch dierenarts werkt voor hem perfect. Niet of regulier of homeopatisch, maar het beste van twee werelden. Zo blij mee!!! Ook voor het ventje zelf is zijn kwaliteit van leven aanzienlijk verbeterd. Hij kan tegenwoordig zwemmen zonder meteen een week aan de diarree te zien, snoept hij een keer per ongeluk iets (hondenkoekje ofzo) dan komt het er niet meer aan alle kanten uit, hooguit een beetje jeuk - dat soort dingen. (voor wie het niet weet, Bas heeft een immuunafwijking en zijn beeld is te vergelijken met de ziekte van Crohn bij mensen)
Door nienk
#2349832
wat ontzettend goed zeg! heerlijk voor Bas, en voor jullie ook natuurlijk. vooral ook leuk dat hij nu het beter gaat weer meer leuke dingen kan doen en wat meer hond kan zijn, uiteindelijk is dat toch wel het belangrijkste natuurlijk. ga lekker zo door!
Door Jantina
#2349893
Cupcake schreef: Wat goed zeg!! Mag ik vragen wat Bas heeft?? Wij tobben ook al een tijd en hier wil het niet echt lukken om het maagdarmkanaal/ huid koest te houden met vers.
Er is nooit echt een naam aan gegeven omdat het een heel complex verhaal is, de artsen weten het eigenlijk niet. Zou geen twee jaar worden, maar mooi al het dubbele! Je mag altijd PB-en evt. hoor.
Door Nathascha
#2350262
Jantina schreef: Ja maar jij snapt wel dat ik heel effies wacht, zodat ik meteen die mini ridgebacks kan knuffelen  :biggrin2: Sterker nog, Bassie is op rantsoen...
;D ;D ;D Je hebt gelijk!! 3 weken ratsoen voor Bas  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door