Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2348995
Ik neem even Fjurdy als voorbeeld.
Hij heeft in november een behoorlijke leverontsteking gehad, die het gevolg was van 1. zijn schildkliermedicatie en 2. de previcox die hij kreeg voor zijn artrose.
In maart was hij weer een heel eind opgeknapt en ben ik begonnen pijncompositum. Dit hielp niet zo goed en toen ben ik begonnen met een hele lage dosering novacam, omdat hij weer steeds moeilijker ging lopen, opstaan e.d.
Na een paar weken viel het me op dat hij weer heel erg begon te hijgen en ik ben weer gestopt met de novacam.

Ik heb toen besloten om toch op een hom. wijze te proberen hem het leven zo prettig en pijnloos mogelijk te maken. Hij krijgt nu pijncompositum, Corta RX, pure MSM van Kala Health. Het gaat redelijk met hem maar ik zie dat hij toch moeilijk loopt, meer moeite heeft om overeind te komen als hij geslapen en meteen gaat liggen als Chendo weer eens met hem wil spelen. Hij speelt dan wel mee maar ligt daarbij wel op de grond omdat hij anders overhoop gelopen wordt.

Ik zit me vaak af te vragen of ik het wel goed doe. Deze ingeslagen weg volhouden met de wetenschap dat hij toch pijn heeft, of toch weer beginnen aan de reguliere pijnstilling, met het gevolg dat hij er weer ziek van wordt en zijn lever weer een opdonder krijgt.

Welke keuze zou voor jullie de meest logische zijn?
#2349000
Tja, ik zit niet helemaal in dezelfde situatie maar ik heb hetzelfde nu met Sammy.

Nierwaardes die niet goed zijn, maar wij weten niet waar het vandaan komt.
Ze liep mega slecht en de afgelopen dagen leek het alsof ze het opgaf  :'( :'(
In overleg met de DA pijnstilling verhoogd en ze is weer iets vrolijker, nog lang niet beter maar dat zal door haar nieren komen.

Maar ik ben blij dat ik voor nu de pijnstilling iets verhoogd heb, ze had duidelijk pijn en dat wil ik niet voor haar.

Is er wat te doen aan de lever als dit weer opspeelt??
#2349003
Ik denk dat ik op de ingeslagen weg bleef. Mijn Dusseltje kreeg ook van alles wat, omdat ze niet tegen nsaids kon. Klein beetje cortaphen ging wel, maar alles bij elkaar bleef er toch achteruitgang optreden aangezien de leeftijd gewoon niet meespeelt. Strammer worden hoort er helaas bij. Dat hij op zijn manier meespeelt vind ik wel een goed teken.
Misschien dat het qua gewrichten beter gaat met nsaids erbij, maar de kans dat hij een fatale leverontsteking krijgt ligt op de loer, dus dan vind ik trein die van links komt toch nog harder rijden dan die van rechts, dus zou ik voor rechts kiezen.

Edit: ik vind deze vraag serieus genoeg voor de afdeling gezondheid en verplaats 'm dan ook even.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 22 mei 2012, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2349004
Moeilijk dames; heel veel sterkte!!!

Is het een oplossing om maar 3 keer per week of zo novacam te geven? Ik weet het niet, alleen dat het voor sommige honden genoeg kan zijn.  (Cayley kreeg ik de metacam niet verder afgebouwd dan halve dosering. Minder hielp niet, maar dit elke dag was te veel. Nu gaat het om de dag erg goed)
#2349016
Danny staat op rymadil vanwege zijn syringomyelia. Ik ben me ervan bewust dat ik zijn leven verkort. Daar heb ik voor gekozen. Ik wil niet dat mijn hond pijn lijdt. Gebeurd dat wel en ik kan t niet oplossen... Dan laat ik hem gaan. Dat is mijn keuze. Homeopatie is prachtig maar niet voldoende aan pijnstilling voor hem. En danny is pas drie overigens. Ik ga niet eindeloos dokters aflopen met mijn honden heb ik nooit gedaan. Hij heeft nu ook een lage dosis vochtafdrijvers. Die word ook niet verhoogd. Ik vind t zielig als ze leeglopen. Ik ben daarin best hard en dat doe ik puur voor hem niet voor mezelf.

Ik wens je sterkte met t maken van jou eigen keuze  :-*
#2349019
Moeilijke keus.
Wij hebben hem in maart met Tommy moeten nemen.
We hebben toen gekozen om hem in te laten slapen.
De vooruitzichten werden alleen maar slechter voor hem.
Had niet meer genoeg aan de normast en moest weer aan de tramadol naast de normast.
Volgens de da was zijn hart achteruit gegaan en moesten we gaan denken aan medicijnen voor zijn hart.
We hebben zeker een half jaar er over gedaan om die keus te maken en nu achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb.
Nu kunnen we terug kijken op de 9 mooie jaren die hij gehad heb.

Heel veel sterkte
#2349020
Sammy1980 schreef: Tja, ik zit niet helemaal in dezelfde situatie maar ik heb hetzelfde nu met Sammy.

Nierwaardes die niet goed zijn, maar wij weten niet waar het vandaan komt.
Ze liep mega slecht en de afgelopen dagen leek het alsof ze het opgaf  :'( :'(
In overleg met de DA pijnstilling verhoogd en ze is weer iets vrolijker, nog lang niet beter maar dat zal door haar nieren komen.

Maar ik ben blij dat ik voor nu de pijnstilling iets verhoogd heb, ze had duidelijk pijn en dat wil ik niet voor haar.

Is er wat te doen aan de lever als dit weer opspeelt??
Ik hoop dat je haar op deze manier iig weer wat op de been krijgt.

Vwb leverontsteking, ik weet niet wat ze nog kunnen doen als dat weer op zou spelen, hij krijgt nog steeds het leverdieet. Hij vindt het erg lekker en hij doet het er goed op. Verder mariadistel en vit. b ter ondersteuning.
#2349031
Lil schreef: Moeilijk dames; heel veel sterkte!!!

Is het een oplossing om maar 3 keer per week of zo novacam te geven? Ik weet het niet, alleen dat het voor sommige honden genoeg kan zijn.  (Cayley kreeg ik de metacam niet verder afgebouwd dan halve dosering. Minder hielp niet, maar dit elke dag was te veel. Nu gaat het om de dag erg goed)
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar hij kreeg tot voor een aantal weken de novacam verdeelt over 2x, 's morgens voor een hond van 5 kilo, en 's avonds voor een hond van 2,5 kg. Dus alles bij elkaar was het niet zo heel veel maar na verloop van tijd ging het toen weer slechter met hem en ben ik helemaal gestopt. Ik durf het niet aan om er weer aan te beginnen.
Ik ben als de dood dat hij weer een leverontsteking krijgt.
Hij is nu gewoon vrolijk, eet goed en vindt alles nog gezellig. Alleen 's avonds bij de laatste wandeling merk ik dat hij toch bijna 11 is. Hij slaapt dan heel vast en wil eigenlijk niet meer mee naar buiten.
's Morgens heeft hij ook behoorlijke opstartproblemen.
#2349087
Wij zijn met Beau deze week met Anarthron begonnen, Erwin heeft dit voor ons uitgezocht. Omdat Beau van andere pijnstillers steeds zo misselijk werd (wat dan weliswaar met de ranitidine wel werd opgelost, maar toch) en volgens Erwin die medicijnen op den duur zijn lever en/of nieren compleet zouden verwoesten. Natuurlijk heeft de Anarthron ook bijwerkingen, en moeten we nog afwachten wat het gaat doen voor Beau, maar wij vonden het het proberen waard.

http://www.eurovet.nl/producten/anarthron
#2349100
Maar ook hier staat weer bij dat het slecht is voor de lever. Ik weet niet of ik dat aandurf. Ik zou hem ook liever op pijnstillers hebben, maar ik heb het idee dat hij zich daar beroerder van voelt dan dat hij zich nu voelt. Ik vind het heel erg moeilijk, omdat ik het beste voor hem wil, maar het is op dit moment het een of het ander, waardoor ik me ook weer schuldig voel.
Door Lil
#2349126
Volgens mij geef je zelf al het antwoord. Door pijnstillers voelt hij zich slechter. Is hier geen oplossing voor? (Ik zou het helaas niet weten, sorry).

Hier gaan er 2 heel goed op homeopathie gelukkig (Cay op cox compositum en Boris als 'experiment van mij' op yucca intensive). Als dat niet goed zou gaan dan gaat het tot noch toe goed met metacam. Als ze daar ziek van worden zou ik het ook even niet weten (boris reageert niet op accupunctuur).



Sterkte!!!
#2349431
Lil schreef: Volgens mij geef je zelf al het antwoord. Door pijnstillers voelt hij zich slechter. Is hier geen oplossing voor? (Ik zou het helaas niet weten, sorry).

Hier gaan er 2 heel goed op homeopathie gelukkig (Cay op cox compositum en Boris als 'experiment van mij' op yucca intensive). Als dat niet goed zou gaan dan gaat het tot noch toe goed met metacam. Als ze daar ziek van worden zou ik het ook even niet weten (boris reageert niet op accupunctuur).



Sterkte!!!
Fjurdy krijgt nu ook cox compositum en sinds kort ook yucca intensive. Het gaat wel maar ik zou het liever beter zien. Nu heeft hij sinds een paar dagen de pure MSM poeder van Kala Health er bij. Die heeft hij al eens eerder gehad en reageerde daar goed op, dus ik hoop dat dit ook weer een zetje in de goede richting is.
Cathelijn schreef: Deed groenlipmossel niets bij Fjurdy?
Die deed wel iets maar niet voldoende. Daarbij is het op dus ik moet even kijken hoe ik dat moet gaan bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door