Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2312887
jill krijgt carnibest,nou is ze drachtig,en eeerst wou ze niet eten nu wel gelukkig...........strax willen wij de pups ook carnibest geven,maar nou zullen er best pup kopers zijn die toch brok willen geven wat is de beste hoeveelheid carnibest......................(en welke brok zou ik dr bij kunnen geven????????????????????)
Door crutz
#2312891
gewoon geen brok bij voeren, als de pupkopers over willen is dat tijd zat. Goed voorlichten over versvlees & de voordelen en dan komt de rest van zelf.

Hier krijgen ze 5 kilo Carnibest puppy mee als ze de pup komen halen. Heb pupkopers die er nog helemaal niet over nagedacht hadden, maar het toch opviel dat de honden meer glans hadden en minder roken & zich er nu ook in gaan verdiepen ;-)
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2312894
[quote="crutz"]
gewoon geen brok bij voeren, als de pupkopers over willen is dat tijd zat. Goed voorlichten over versvlees & de voordelen en dan komt de rest van zelf.

Hier krijgen ze 5 kilo Carnibest puppy mee als ze de pup komen halen. Heb pupkopers die er nog helemaal niet over nagedacht hadden, maar het toch opviel dat de honden meer glans hadden en minder roken & zich er nu ook in gaan verdiepen ;-)
[/quote]


hmmmm,maar ik geef wel carnibest mee...................maar stel dat de mensen denken getver,,,,,,,,ik geef brok............is de overgang dan niet ineens te grooot..................is wel makkelijker gewoon alllleen carnibest geven.
Door crutz
#2312909
[quote="van jills enjoy"]

hmmmm,maar ik geef wel carnibest mee...................maar stel dat de mensen denken getver,,,,,,,,ik geef brok............is de overgang dan niet ineens te grooot..................is wel makkelijker gewoon alllleen carnibest geven.
[/quote]

nee hoor, heb dat natuurlijk al veel meegemaakt omdat in de sport vers (nog) niet heel erg bekend is/gevoerd wordt & nog nooit problemen terug gehoord van de pupkopers dat ze er last van hadden....
Door mysmoothcollies
#2313010
Mocht je de pupkopers toch iets mee willen geven qua brok dan zou ik voor Orijen gaan....www.orijen.nl onder andere makkelijk te verkrijgen bij Zooplus.nl Maar sommige vers verkopers hebben het ook...
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2313187
[quote="crutz"]
nee hoor, heb dat natuurlijk al veel meegemaakt omdat in de sport vers (nog) niet heel erg bekend is/gevoerd wordt & nog nooit problemen terug gehoord van de pupkopers dat ze er last van hadden....
[/quote]


oke.....dankje
Door Danny
#2313847
Bij ons hebben de pups carnibest gekregen en met 6 weken ook 2 keer per dag een Farmfood brok maaltijd.
De pupkopers zijn carnibest en farmfood blijven voeren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2313985
Ik voer de pups geen brok. Als mensen al brok bij gingen voeren dan leverde dat 0,0 problemen op (helaas zou ik bijna zeggen  :-X)
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2314893
[quote="Angelique"]
Ik voer de pups geen brok. Als mensen al brok bij gingen voeren dan leverde dat 0,0 problemen op (helaas zou ik bijna zeggen  :-X)
[/quote]


oke ,dan houd ik het mooi bij vlees.....................
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2348629
Hoe begin je met afspenen??? Hoevaak per dag vlees???
Ze zijn bijna 2 weken,nog veelste vroeg maar dan weet ik het alvast.....
Carnibestpup....of tog eerst tataar probeeren? Hoeveel,hoe vaak
Door Parelridder
#2348673
De pups die ik gekocht heb, kregen de eerste tijd wat de fokker ze gaf, om de overgang niet te groot te maken. Dat heb ik mijn pupkopers ook gevraagd te doen.
Door kaszi
#2348719
Ik begin ze pas bij te voeren rond de 4 weken, 3 weken 6 dagen of 4 weken.
Dan krijgen ze een beetje KVV aangelengd met water, de eerste dag 1 keer, de dag erna 2 keer en na een paar dagen 3 keer. Op 5 weken eten ze 3 x KVV.  Ik weeg het niet af, maar laat ze lekker hun buikje vol eten, mams mag de restjes opeten.

Eens de tandjes er goed doorstaan krijgen ze ook wel eens een barfhapje om lekker op te knagen, en ook wel penslapjes en zalmsnippers.
Door Nantastic
#2350445
Je zou een mooie informatie lijst kunnen maken en die dan samen met wat Carnibest meegeven als ze de pups op komen halen, of bij het eerste bezoek aan de pups alvast de lijst meegeven dan hebben ze ook nog de tijd om zich goed in te lezen. Je kunt hierin ook vermelden wat de voordelen van vers vlees zijn en de nadelen van brok. Om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld een "slechte" brok gaan voeren (al kun je niet voorkomen uiteraard) zou ik ook een lijstje maken met de graanvrije brokken of de brokken met een hoog vleespercentage... Zo hoeven ze zelf minder uit te zoeken en is de kans mss ook groter dat ze met dit voer verder gaan.
Gebruikersavatar
Door van jills enjoy
#2358375
Ze zijn gister 3 weken geworden,ze groeien als kool.
Nou hoorde ik dat 1e dag beetje carnibest met water aan maken 1 keer per dag,dan 2 keer per dag als goed gaat zonder water dan 3 keer per dag.
Maar net zoveel als ze op kunnen? Of echt afwegen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door