Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2347769
Dinsdag 29 mei wordt Kemi gesteriliseerd (in Naaldwijk) middels laparoscopie. Ik vind t hartstikke spannend en vraag me af of ik iets kan doen ter ondersteuning wat betreft extra dingen geven?
Ik ben vanmorgen weer begonnen met darmflorapoeder (nou ja zeg, kan niet op het juiste woord komen?!  >:( )
Ze heeft na de ingreep alleen gaatjes in haar buik, iemand ervaring om daar iets mee te doen of vooral vanaf blijven? Ik heb vanalles in huis en het zou zonde zijn als ik achteraf hoor dat ik haar had kunnen helpen ergens mee  ;)
Is het verstandig om haar na de ingreep iets zachts te geven (Smuldier) ipv barf?
#2348132
Beter niets op de wondjes. Als het goed is gaat de operatie steriel, wordt de wond gehecht en dan is ze prima in staat om zelf te genezen. Er aan rommelen, zalfjes smeren, kan de wond week maken waar door de hechtingen los komen of kan juis infectie veroorzaken.
Ik heb na de sterilisatie van Yoda alleen dagelijks haar wond gecontroleerd, na een week was de wond buiten al gesloten en begonnen de hechtingen al op te lossen.
Als de operatie op een goede manier gedaan wordt zou ik zo min mogelijk aan de wondjes komen. Wanneer de wond erg rood wordt en pussig dan in overleg met de da over wat te doen, het is toch een open verbinding met haar buikholte en kan voor ellende zorgen wanneer niet goed behandeld.

Heel veel succes voor jou en je meisje!
Door Cupcake
#2348163
Ons kleintje is alweer even terug gesteriliseerd, via een buiksneetje.(dus de ouderwetse manier)
Ging om 9 uur onder zeil en wandelde om 11 uur alweer rond.
Geen speciale maatregelen behalve pijnstilling voor 3 dagen en een dagje vrij.
De volgende dag was ze nog wat rustig en daarna was het lastiger om haar rustig te houden, dan dat ze ook maar ergens last van had. Wondje zag er keurig uit en ondanks dat ze een bijna kaal buikie heeft moet je je best doen om het litteken te vinden.
Door Kemi
#2348896
In het topic dat ik ook over dit onderwerp vond, las ik over Bach Bloesems walnut en Crabapple... Erg kras dat ik die exact aan mezelf zou toeschrijven!?! ::) Nu nog op zoek naar een verkooppunt/therapeut. Iemand daar ervaring mee rond Rotterdam/Den Haag/ Delft?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door