Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2348206
Sinds Migudu weer voornamelijk barf krijgt, eet hij veel gras.
Hij spuugt er niet van, maar loopt het gewoon smakelijk op te eten.
Mist hij nu iets in zijn voeding, of is het gewoon iets wat hij lekker vindt?

Groetjes,
Gerda
Door M@rina
#2348226
Saar barft niet, maar graast ook, vooral het jonge frisse gras in het voorjaar. Ze blijft gerust een minuutje staan grazen. Ik heb niet het idee dat ze iets mist.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2348373
Hier ook 2 koeien lopen  :biggrin2:

Ze eten voornamelijk het jonge gras en zoeken ook echt uit, hier eten ze het dus echt omdat ze het lekker vinden.
Door smulpaap
#2348401
Ook hier word in het voorjaar selectief gegraast . De rest van het jaar is het echt veel minder . Ook toen ze nog kvv aten zag ik het in het voorjaar
Door Laura1901
#2348413
Hier ook een koe, als je hem de kans geeft gaat hij gerust een minuutje staan grazen, vind hij heerlijjk :D :biggrin2:
Door franca
#2348426
Als de dames de kans krijgen eten ze gras
maar hier ook vooral in het voorjaar.
Ik denk dat ze het gewoon erg lekker vinden
de jongste ziet het van de andere en begint ook al uitgebreid te grazen ::)
Door ChantalKrijn
#2348434
Hier ook 2 parttime koeien.

En ze zijn nog selectief ook, want alleen de iets langere en bredere sprieten worden eruit geplukt. Geen gezicht, lopen ze met zo'n spriet uit hun bekkie heen en weer te sjezen  ;D
Door smulpaap
#2348545
Ja of heul hulpeloos en zielig als er een spriet uit hun achterste steekt  :biggrin2: Hellup me
Door Eira
#2348822
Hier wordt ook flink gegraasd, vooral 's ochtends als het gras nog vochtig is en het gras in de slootkant is ook erg lekker :D
Eira moet er ook niet van spugen, alleen als ze een te grote spriet heeft gegeten.
Door Chunga
#2349140
De Dames grazen de laatste paar weken ook meer.
Misschien is het gras op dit moment erg lekker  ;)
Door Leonike
#2349768
Hier ook een koe.
In 't voorjaar erger als de rest van het jaar, maar ze graast altijd als ze de kans krijgt.
Voornamelijk lang gras en gras langs de sloot/zwemvijver.
Als ze te veel gras heeft gegeten, spuugt ze het soms uit.
Ja of heul hulpeloos en zielig als er een spriet uit hun achterste steekt  Hellup me
Heel herkenbaar ja.

Ohja, dat gras eten deed ze ook al toen ze nog brok at.
Ik heb dus niet het idee dat ze iets "mist".
Door Migudu
#2349912
[quote="Lizzy"]
Waarom zou je hond wat missen in z'n voeding?
[/quote]

Nou, omdat hij het opvallend vaak doet sinds ik weer vnl barf voer ipv kvv, dacht ik, misschien mist hij iets.
Maar er zijn meer grazers hier, heb ik begrepen. ;D
Door Lizzy
#2350726
Wolven eten ook veel gras. Misschien dat honden natuurlijker gedrag gaan vertonen als ze echt eten krijgen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door