Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#23483
Hallo allemaal,

Ik zag vandaag toch zoiets engs. Mijn schoonouders hebben een griffon. Een 8 jaar oude teef. Zij houden haar op hun manier, naar mijn maatstaven valt het onder dierenmishandeling. Alleen brokken, laten haar uit in de tuin, doen er niets mee. Het gevolg is een ingesukkelde dikke ongezonde hond, die ook nog een slecht functionerende schildklier heeft. Ze is 8, maar als je me 14 had verteld had ik het ook geloofd. Nou vandaag viel ze zonder waarschuwing uithet niets mijn vriend aan die haar rustig aaide. Ze ontblootte haar tanden dook omhoog en hapte vol naar zijn gezicht al grauwend......Gelukkig kon hij naar acher duiken en ik zag haar kaken echt op een milimeter voor zijn gezicht dichtklappen. Echt ongelooflijk :o :o Enkele weken geleden was het nog een hond waar je alles mee kon...een echte slome knuffel..Sinds een paar weken wankelt ze af en toe als ze loopt en lijkt het af en toe alsof ze door haar poten gaat zakken, maar gebeurt het net niet. Haar bazen denken dat het gewoon ouderdomsverschijnselen zijn, maar ik heb een vaag vermoeden dat het heel goed iets anders zou kunnen zijn. Herkent iemand iets van wat ik beschrijf??

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#23490
Ja, zou me niets verbazen als de hond een lichte beroerte of iets van dien aard gehad heeft.....
Kortsluiting (groot of klein) in de hersenen.

Andere optie is...de hond heeft pijn...heel veel pijn!!!
Door Truus
#23493
Als ik de baas van deze hond was, ging ik heel snel naar de dierenarts!
Zomaar opeens ouderdoms verschijnselen, kan niet.
Ik ben het met Paul eens, ofwel heel veel pijn of iets in zijn hersenen.
Dus snel gaan!
Succes.
Door oebaya
#23564
Sluit me bij de anderen aan: snel naar de dierenarts er zit iets niet goed in de hersenen. Lichte beroerte, tumor of veel pijn. Maar het is niet iets om op zijn beloop te laten.
gr.
Nicolette
Door sylvia
#23681
Ik sluit me ook bij de rest aan Helen,deze hond moet als een speer naar de da. Hopenlijk lukt het je om je schoonouders daar van te overtuigen.
Door Helen
#23710
sylvia schreef: Ik sluit me ook bij de rest aan Helen,deze hond moet als een speer naar de da. Hopenlijk lukt het je om je schoonouders daar van te overtuigen.
Pfft, ik ga mijn best doen....
Door Eidos
#23769
Ja Helen, ok ik denk hetzelfde als de rest :-\...

mijn schoonouders hadden een hele lieve duitse herder.. echt een schat van een dier, deed geen vlieg kwaad... Mijn schoonvader liet kantar uit en ineens greep hij een pup, en heeft dat arme dier best erg verwond.. gelukkig heeft het diertje het overleefd... Ze hebben hem toen alleen nog maar aangelijnd uitgelaten, maar ook toen is het hem gelukt een hond te pakken... toch maar naar de DA gegaan, en daar bleek na onderzoek dat kantar tumoren had in zijn lieve koppie en met uitzaaiingen door de rest van dat lijfje...

Ik hoop dat het met de hond van je schoonouders anders is, maar vrees toch helaas het ergste :'(.

Sterkte helen, ik hoop dat het je lukt ze te overtuigen om naar de DA te gaan !

Liefs barbara
Door avalon
#23937
Helen laat je iets weten als je je schoonouders hebt kunnen overtuigen naar de da te gaan. Ben erg benieuwd. Ik kan me ook niet voorstellen dat een hond zomaar van het een op het andermoment veranderd, dan moet er haast wel meer aan de hand zijn.
Door Helen
#23997
Nou heb vanavond mijn best gedaan. Ze hebben zoiets van, het is toch iets ernstigs en we gaan er toch niet aan sleutelen en wat kan een da nou nog zeggen. Als het een tumor is gaat ze toch dood.....Nou wij er tegen in. Misschien is het iets anders blabla. Het argument dat als ze pijn heeft, ze met pijstillers de rest van haar leven minder pijn heeft, heeft hem gedaan. Ze bellen als het goed is morgen de da. Dus we wachten af...

groetjes Helen
Door Truus
#24002
Helen schreef: Nou heb vanavond mijn best gedaan. Ze hebben zoiets van, het is toch iets ernstigs en we gaan er toch niet aan sleutelen en wat kan een da nou nog zeggen. Als het een tumor is gaat ze toch dood.....Nou wij er tegen in. Misschien is het iets anders blabla. Het argument dat als ze pijn heeft, ze met pijstillers de rest van haar leven minder pijn heeft, heeft hem gedaan. Ze bellen als het goed is morgen de da. Dus we wachten af...

groetjes Helen
Je hebt je best gedaan Helen, en nu maar afwachten.
Nu maar hopen dat de D.A. de informatie krijgt over de problemen en er goed op reageerd.
Alleen pijnstillers is niet genoeg he.
Duim voor je en de hond.
Groetjes.
Door Helen
#24579
Nou het is niet gelukt. :( Eerst hadden ze zoiets van we gaan wel eventjes langs. Maar nu niet meer. Ze gaan dus niet naar de da. Echt ongelooflijk. Ze hebben weer zoiets van hij kan er niets extra's over zeggen, die hond wordt gewoon oud en het is maar een hond....Ze hebben geen zin in onderzoeken enzo, daar geef je alleen maar geld aan uit en dan weet je vaak niets extra's. En als ze pijn heeft kiepen ze er een ibuprofen in....Onder de mom van wij slikken het dus moet de hond er ook tegen kunnen....

groetjes Helen
Door Lupa
#24639
8 is toch niet oud? voor zo een hondje
als ik het verhaal lees het eerste wat in me opkwam was dat de hond pijn heeft.
Kun je niet nog een keer proberen ze te overtuigen?
ik vind wel ongeloofelijk dat mensen zo kunnen denken?
Door Nelly
#24659
Ik sluit me helemaal bij iedereen aan en vooral ook bij Domenica (Lupa) 8 is niet oud, en deze signalen doen id denken aan pijn (of tumor), en een hond ibuprofen geven? Heb die rotzooi zelf moeten slikken en kon er al niet tegen, laat ze hem dan in vredesnaam een kinderaspirientje geven. Hoewel ik, net als iedereen, vind dat dat dier gewoon naar de da moet :-\ Kun je zelf niet iets regelen, of zijn ze zo dwars dat je de hond niet meekrijgt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door