Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2307376
Hallo,

Ik ben Viënna, 30 jaar oud uit Voerendaal en ik heb een Sint Bernard pup van bijna 5 maanden oud en 30 kg zwaar.
Zij kreeg eerst Cavom Puppy brokken, maar at heel erg slecht. Om deze reden heb ik Carocroc geprobeerd, maar ook dit lag haar niet (ze at het wel maar kwam niet bij en had diarree).
Om deze reden ben ik eergisteren bij een verkooppunt hier in de buurt Lotgering gaan halen. Sinds ze dit heeft eet ze niet alleen super goed, haar ontlasting is ook veel beter en ze drinkt minder.
Ik heb vandaag een diepvries aangeschaft en wil nu dus in grotere hoeveelheden Lotgering gaan bestellen. Toevallig woont er hier iemand in de buurt die ook Lotgering voert dus kan ik de verzendkosten delen.
Ik heb begrepen dat variatie met min. 4 diersoorten met soms bot (voor de tanden) en pens (voor de maag en darmen) het beste is, dus dit is wat ik heb besteld:

Totaalvoer met Rund, Lam en Kip 18kg
Totaalvoer met Vis, Rund Lam 18kg
Eendenkarkassen 2x +/- 800 gram
Penslappen lam 2x 1 kg

Op die manier heeft ze dus 5 verschillende diersoorten in totaal, Rund, Lam, Kip, Vis en Eend.
Bovendien heb ik begrepen dat de vis variant een soort van light is en omdat Lotgering sowieso nogal vet en dikmakend schijnt te zijn lijkt deze combinatie me ook zo slecht nog niet...
Met (gedeelde) verzendkosten (excl. borg) zit ik in totaal op 65 euro en als het goed is zou ik er iets meer dan 5 weken mee uit moeten komen.

Is dit een goede combinatie?
Alle tips en adviezen zijn welkom :)
#2307387
Misschien is er nog wel iemand in de buurt die wil bestellen.
Weet ff niet of bij lotgering ook boven bepaald bedrag gratis bezorgt word

Net gelezen nee hun bezorgen niet gratis.
Laatst gewijzigd door Thea op vr 06 apr 2012, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2307473
[quote="Vienna1981"]
Hallo,

Ik ben Viënna, 30 jaar oud uit Voerendaal en ik heb een Sint Bernard pup van bijna 5 maanden oud en 30 kg zwaar.
Zij kreeg eerst Cavom Puppy brokken, maar at heel erg slecht. Om deze reden heb ik Carocroc geprobeerd, maar ook dit lag haar niet (ze at het wel maar kwam niet bij en had diarree).
Om deze reden ben ik eergisteren bij een verkooppunt hier in de buurt Lotgering gaan halen. Sinds ze dit heeft eet ze niet alleen super goed, haar ontlasting is ook veel beter en ze drinkt minder.
Ik heb vandaag een diepvries aangeschaft en wil nu dus in grotere hoeveelheden Lotgering gaan bestellen. Toevallig woont er hier iemand in de buurt die ook Lotgering voert dus kan ik de verzendkosten delen.
Ik heb begrepen dat variatie met min. 4 diersoorten met soms bot (voor de tanden) en pens (voor de maag en darmen) het beste is, dus dit is wat ik heb besteld:

Totaalvoer met Rund, Lam en Kip 18kg
Totaalvoer met Vis, Rund Lam 18kg
Eendenkarkassen 2x +/- 800 gram
Penslappen lam 2x 1 kg

Op die manier heeft ze dus 5 verschillende diersoorten in totaal, Rund, Lam, Kip, Vis en Eend.
Bovendien heb ik begrepen dat de vis variant een soort van light is en omdat Lotgering sowieso nogal vet en dikmakend schijnt te zijn lijkt deze combinatie me ook zo slecht nog niet...
Met (gedeelde) verzendkosten (excl. borg) zit ik in totaal op 65 euro en als het goed is zou ik er iets meer dan 5 weken mee uit moeten komen.

Is dit een goede combinatie?
Alle tips en adviezen zijn welkom :)
[/quote]
De vis-rund-lam versie is niet geanalyseerd (dwz, ik zie 'm niet op de website staan). Maar uitgaande van de opgegeven verhoudingen (40% rund, 30% lam en 30% vis) lijkt mij dit zéker geen light product aangezien lam een vette vleessoort is, ik veronderstel dat de gebruikte vis een vette is aangezien tbv de omega's en Lotgering idd bekend staat om het buitengewoon hoge vetpercentage.
Ik heb n.a.v. kleur en geur de indruk dat er in Lotgering kvv behoorlijk veel pens zit, dus zou zelf niet zo gauw kiezen voor penslappen daarnaast. 'k Zou als je Lotgering geeft de eendenkarkassen liever vervangen door konijnkarkassen (da's slank) en vergezellen van mooi spiervlees in plaats van pens, van een diersoort die er nog niet in zit (paard, hert, lama of iets anders slanks wat goed verkrijgbaar is én van mooie kwaliteit).
Veel plezier met het samenstellen van je menu!!
#2307516
Bedankt voor de reacties! Dat de vis een "lightversie" zou betreffen werd mij verteld door een van de medewerksters van Lotgering. Ik heb de KVV versie zonder pens genomen en geef daarom de pens los voor het gebit. Konijnkarkas hebben ze helaas niet bij Lotgering, dat zou ik dan ergens anders moeten halen. Bedankt voor alle tips iig :)
#2309303
ik voer  sinds kort ook lotgering, ben zelf slager,dus kan de kwaliteit wel inschatten, zeker gezien de prijs ,ben ik er tevreden over.
bij de compleet versie geef ik nog wat magere rundersnippers bij, al is dan de verhouding misschien wel weg, maar ik doe dit al jaren zo.denk ook niet dat dit nodig is
ik vind het vette wel meevallen,de honden zijn er hier razend op
heb ook eendennekken meebesteld,daar doen ze allebei een moord voor ;D
#2348040
Ik voer mijn honden ook Lotgering en mijn Labrador teefje van 23 kg, kreeg 230 g per maaltijd en sinds ze gesteriliseerd is nog maar 190 g per maaltijd en is zelfs wat afgevallen. Dus wat ze zeggen dat het zo vet is, valt volgens mij erg mee, je moet alleen verstandig voeren, maar dat moet je met alles.
#2348069
[quote="charly"]
Ik voer mijn honden ook Lotgering en mijn Labrador teefje van 23 kg, kreeg 230 g per maaltijd en sinds ze gesteriliseerd is nog maar 190 g per maaltijd en is zelfs wat afgevallen. Dus wat ze zeggen dat het zo vet is, valt volgens mij erg mee, je moet alleen verstandig voeren, maar dat moet je met alles.
[/quote]
230 per maaltijd en dan hopelijk 2x per dag? Dat is precies 20 gram per kg lichaamsgewicht, als ze nu nog maar 190 kan hebben van de lotgering dan is het toch wel aan de vette kant, lijkt mij?

@ Vienna1981, Ga er maar vanuit dat er in elke variant van lotgering een percentage pens zit, in de één is extra lamspens toegevoegd in de andere niet, maar in allemaal zit het, ik zou dus ook niet extra pens.  Wat nog echt iets toevoegt is de totaalvoer wild en de totaalvoer eend/kip van lotgering.
#2348120
[quote="M@rina"]
230 per maaltijd en dan hopelijk 2x per dag? Dat is precies 20 gram per kg lichaamsgewicht, als ze nu nog maar 190 kan hebben van de lotgering dan is het toch wel aan de vette kant, lijkt mij?

@ Vienna1981, Ga er maar vanuit dat er in elke variant van lotgering een percentage pens zit, in de één is extra lamspens toegevoegd in de andere niet, maar in allemaal zit het, ik zou dus ook niet extra pens.  Wat nog echt iets toevoegt is de totaalvoer wild en de totaalvoer eend/kip van lotgering.
[/quote]
Is de totaalvoer wild ook bij Lotgering te krijgen ik zie hem niet staan.
#2348207
[quote="charly"]
Ik voer mijn honden ook Lotgering en mijn Labrador teefje van 23 kg, kreeg 230 g per maaltijd en sinds ze gesteriliseerd is nog maar 190 g per maaltijd en is zelfs wat afgevallen. Dus wat ze zeggen dat het zo vet is, valt volgens mij erg mee, je moet alleen verstandig voeren, maar dat moet je met alles.
[/quote]

Ik vind het dan wel vet hoor als ze daar mee toe kan. Mijn volwassen bull, 15 kg kreeg 400gr CB per dag en bleef daar keurig slank bij. Een kennis van mij voert Lotgering en voert haar hond, 25kg, maar 350 gr. per dag en hij is er behoorlijk van aan gekomen. Hij krijgt nu nog maar 300 gr per dag en vraag me af of zo'n grote hond daar wel een verzadigd gevoel van krijgt.

Voor TS:
Ik ben er niet zo'n fan van maar qua prijs kwaliteit denk ik dat het redelijk is en ik ken veel mensen die helemaal weg zijn van Lotgering dus ik denk dat het een kwestie van proberen is of het goed valt bij je hond.
#2350168
[quote="haba"]
mijn bull weegt 12.5 kilo en krijgt 500 gram lotgering,maar is zeker niet te zwaar :-\ meer voeren ??ik snap nu al niet waar hij het laat.....
[/quote]

Zegt niets hoor. Ik heb 2 engelse cockers  1 weegt 11,5 kilo en krijgt 230 gram per dag, de ander is 12,5 kg en krijgt 500 gram per dag en is zeer slank te noemen.... de één is vrij lui in huis, een echte couche potato, de andere is heel alert springt bij ieder geluidje op, buiten zijn ze allebei heel actief... De één verbruikt nu eenmaal meer dan de ander.
#2351328
[quote="charly"]
Ik voer mijn honden ook Lotgering en mijn Labrador teefje van 23 kg, kreeg 230 g per maaltijd en sinds ze gesteriliseerd is nog maar 190 g per maaltijd en is zelfs wat afgevallen. Dus wat ze zeggen dat het zo vet is, valt volgens mij erg mee, je moet alleen verstandig voeren, maar dat moet je met alles.
[/quote]

Dit is erg weinig in mijn beleving, mijn labteefje, absoluut niet actief en gecastreert eet al jaren 400 gram per dag zonder te dik te worden.
Dit stel ik wel zelf samen, dus ik denk dat Lotgering idd erg vet is als jouw dametje hier voldoende aan heeft.
Beetje zielig ook, zo'n heel klein beetje eten voor een middelgrote hond :-\
#2351572
Ze hebben ook paard compleet, dat is volgens mij de lightversie. Ik weet wel ik voerde eerst altijd Carnibest. Toen heb ik een keer zo'n combikrat geprobeerd van Lotgering. Dat vonden ze hier zo lekker dat ik daarna niet meer met Carnibest aan hoefde te komen. Ze aten echt alles graag op, kan je die combikratten echt aanraden. Dan krijg je bijna alle voerversies die ze hebben. Het enige waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, zijn de runderknarsbotjes die je erbij krijgt. Die zijn echt loeihard.

Je kunt op de site bij opmerkingen geloof ik een berichtje plaatsen waarin je een oproepje plaatst voor gezamenlijke bestellingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door